בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות; אינוויז הישראלית זינקה ב-30%

אירופה ננעלה במגמה מעורבת • הדאו ג'ונס הוסיף 0.45% • מייסיס זינקה לאחר שקיבלה הצעת רכש • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בירידות קטנות • עליה במחירי הנפט • מחר תתפרסם האינפלציה וברביעי החלטת הריבית של הפד

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:09

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות - מדד הנאסד"ק עלה ב-0.2%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 הוסיפו 0.4%.

בשוק הסחורות נרשמו עליות בנפט שעלה בכ-3%. מחיר הנפט האמריקאי עמד בסוף המסחר על 71.45 דולרים לחבית והנפט מסוג ברנט על 76.13 דולרים. 

בשוק מטבעות הקריפטו נרשמו ירידות של עד 7%. הביטקוין נסחר בסוף יום המסחר ב-40,921 דולרים והאתריום ב-2,199 דולרים. 

22:10

כעת כל המדדים בוול סטריט ירוקים. הנסד"ק עבר לעלייה של 0.1%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים כעת ב-0.3%. 

ישראלית שמזנקת היא אינוויז  לאחר שפורסם ב-CNBC שעל פי אנליסטים משלושה בתי השקעות עשויה לזנק לפחות ב-450%, מה שיחזיר אותה לשווי בהנפקה ואולי אף יותר מכך. 

מניות שבולטות כעת במסחר הן  סיגנה גרופ , איליי לילי  Paramount ו-סנאפ . במניות הבנקים סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה  יורדות. 

אגרות החוב הממשלתיות נסחרות בשינויים מזעריים בלבד. תשואת האיגרת לעשר שנים נסחרת כעת בירידה של נקודה וב-4.24%, תשואת האיגרת לשנתיים ללא שינוי - 4.727%.

19:56

המדדים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת. הנאסד"ק התאושש מעט ונסחר בירידה של 0.1%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים ב-0.2% וב-0.1% בהתאמה. 

תעודת הסל iShares Semiconductor ETF  (SOXX) שמשקיעה במניות השבבים מזנקת ב-3.2%. מניית השבבים הבולטת היום היא ברודקום , אליה מצטרפות מניות AMD , אינטל  ולאם ריסרצ' '. 

מי שנעדרת מהעולות היא אנבידיה , בעלת התשואה הגבוהה ביותר השנה שכבר ירדה ב-4% מתחילת החודש. 

בשוק הסחורות הנפט נסחר בירידות של 0.3%. הנפט האמריקאי נסחר ב-71.02 דולרים והנפט מסוג ברנט נסחר ב-75.7 דולרים. הזהב ירד מתחת לרף של-2,000 דולרים ונסחר בירידות של 1% וב-1,999 דולרים לאונקיה. 

18:37

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. מדד הסטוקס 50 עלה ב-0.45%. הדאקס והקאק הצרפתי הוסיפו 0.3% ו-0.4% בהתאמה. הפוטסי השיל כ-0.1%.

בוול סטריט הנאסד"ק עולה ב-0.3% והדאו ג'ונס לעומתו משיל 0.3%, ה-S&P 500 נסחר ללא שינוי. המשקיעים ממתינים ליומיים הבאים שיהיו משמעותיים לגבי המסחר בוול סטריט -  מחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן ומחרתיים בתשע שעון ישראל יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית. 

17:07

בוול סטריט נמשכת המגמה המעורבת. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.3%, הדאו ג'ונס מוסיף 0.1% ומדד ה-S&P 500 נסחר ללא שינוי. 

מניות הטכנולוגיה הגדולות נסחרות בירידות של עד 2.5% - מיקרוסופט , אלפאבית (גוגל)  מטא פלטפורמס (פייסבוק)  ואמזון  ומנגד, מניות השבבים למעט טסלה  בולטות בעליה, כך לגבי אינטל , AMD , ברודקום  ומיקרון 

פינטרסט  נסחרת בעליה לאחר המלצת "ביצועי יתר" על ידי RBC קפיטל מרקטס שהעלתה את מחיר היעד שלה ל-46 דולרים. גם מניית HP  נסחרת בעליה לאחר המלצת קניה והעלאת מחיר המטרה ל-40 דולר מ-33 דולר בתחזית הקודמת. 

עליות בתשואות האג"ח הממשלתיות. תשואת האיגרת לעשר שנים נסחרת בעליה של 2 נקודות בסיס ל-4.262% ותשואת האיגרת לשנתיים מוסיפה 6 נקודות ל-4.756%. 

ירידות נרשמות במטבעות הקריפטו - הביטקוין יורד ב-4% ל-42,016 דולרים והאתריום יורד ב-5% ל-2,229 דולרים. 

16:34

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.5%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.2% וה-S&P 500 יורד ב-0.1%. 

מייס'יס  מזנקת לאחר שקיבלה הצעת רכש לכל מניותיה בסך 5.8 מיליארד דולרים ומחיקתה מהמסחר על ידי בתי ההשקעות ארקהאוס מגנגמנט ובריגייד קפיטל מנגמנט, ההצעה ש מדברת על מחיר של 21 דולר למניה, 32% יותר ממחירה בתחילת החודש, הוגשה לפי הדיווחים שמתפרסמים היום ביאהוו פיינס הוגשה בתחילת דצמבר ומועצת המנהלים דנה בה בימים אלה.

אוקסידנטל פטרוליום  הודיעה על רכישת יצרן האנרגיה קראון רוק (CrownRock) בסכום של 12 מיליארד דולרים. החברה שבסיסה ביוסטון תממן את הרכישה על ידי חוב חדש של 9.1 מיליארד דולרים והנפקת מניות. העסקה תחתם סופית ברבעון הראשון של 2024.

14:42

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה מעורבת: הפוטסי הבריטי משיל מערכו 0.5%, הדאקס הגרמני עולה ב-0.1% והקאק הצרפתי עולה ב-0.3%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה שלילית. 

במסחר המוקדם בוול סטריט, מניות אנבידיה , AMD , וברודקום  נסחרות בעליות קלות. מנגד, טסלה , אפל , מיקרוסופט  אמזון  מטא   ואלפאבית  נסחרות בירידות שערים.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נסחר מול הדולר ביציבות. הליש"ט מתחזק מול הדולר ב-0.3% והין נחלש מול הדולר בכ-1%.

13:00

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בירידות שערים.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מטפסות קלות לקראת החלטת הריבית בארה"ב שתתקיים ביום ד'. התשואה על אג"ח ל-10 שנים עומדת על 4.25% והתשואה על אג"ח לשנתיים עולה ל-4.74%.

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות בית השקעות התייחס בסקירתו השבועית להחלטת הריבית בארה"ב שצפויה להתקיים השבוע:

"הפד צפוי להותיר את הריבית ברמתה גם החודש ותשומת הלב תופנה לתחזיות הרבעוניות שחברי הפד יפרסמו. כזכור, בתחזיות של ספטמבר חברי הפד העלו באופן משמעותי את התחזיות שלהם לרמת הריבית בסוף 2024 וזאת על רקע שוק העבודה והאינפלציה שנותרו עיקשים במהלך הרבעון השלישי. עם זאת, בחודשים האחרונים האינפלציה מראה סימני היחלשות ברורים וגם בשוק העבודה, על אף הנתונים הטובים שפורסמו בשישי האחרון, מתחיל להראות סדקים. לכן, סביר להניח שתחזיות הפד, או לפחות המסרים שיצאו מפאוול בהצהרתו ו/או במסיבת העיתונאים, יהיו מתונים יותר מאלו של ספטמבר".

10:24

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס, הפוטסי הבריטי יורד ב-0.4% והקאק הצרפתי עולה ב-0.2%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים קלות. מחירה של חבית מסוג נפט WTI עומד על 71.8 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 76.4 דולרים.

בסקירתו השבועית, ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי מתייחס לתחזיות בשוק הנפט: "במבט קדימה, צפויה צמיחה מהירה יחסית בביקוש לנפט בשווקים המתעוררים, יותר מאשר בארצות הברית או באירופה. לדוגמא, הביקוש של הודו צפוי לצמוח במהירות יחד עם התרחבות כלכלית שם ועלייה במכירת כלי רכב. הודו הודיעה על איסור ייצור של אתנול מקנה הסוכר בעונה החקלאית 2023/24, זאת במטרה להוריד את המחיר המקומי של הסוכר. מיעוט אתנול עשוי לבוא לידי ביטוי בהעלאת הביקוש לנפט מצד הודו. מנגד, צמיחת הביקוש לנפט של סין צפויה להתמתן, אם כי הצעדים שהוכרזו לאחרונה בסין לתמיכה בתשתיות ובבניית נכסים עשויים לתמוך בביקוש. בסך הכל, צפוי ששוק הנפט יהיה בגירעון קל בממוצע ברוב 2024, אך עם עודף ברביע האחרון ובמקביל לכך ירידה מסוימת במחיר הנפט לקראת סוף השנה". 

08:11 

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים הבוקר במגמה מעורבת: הניקיי מזנק בכ-1.5% בעוד שההנג סנג יורד ב-1.8%. בורסת שנחאי משילה מערכה 0.2% ומדד הקוספי עולה ב-0.2%.

בארה"ב, הבוקר החוזים העתידיים נסחרים בירידות קלות.

סנטינל וואן זינקה ב-21% ואונדס החזקות עברה את תנאי הסף למסחר: סוף השבוע של הישראליות בוול סטריט 

שוק החוב האמריקאי הושפע במיוחד בסוף השבוע האחרון מנתוני שוק העבודה החזקים שפורסמו ביום שישי. דוח התעסוקה החזק הביא לזינוק בתשואות האג"ח הממשלתיות הארוכות והקצרות.

הבוקר (ב'), אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב נסחרות במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 נסחרת ביציבות ועומדת על רמה של 4.24% והתשואה על אג"ח לשנתיים עולה קלות ועומדת על 4.74%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עלו אמנם ביום שישי ביותר מ-2%, אך עדיין מדובר בשבוע שביעי רצוף של ירידות, הירידה הארוכה ביותר זה חמש שנים. בשישי האחרון, הנפט הגולמי האמריקאי עלה ב-2.7% ונסחר ב-71.3 דולר לחבית והנפט הגולמי מסוג ברנט נסחר ב-75.95 דולר לחבית.

הבוקר (ב') מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות כאשר מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 76.4 דולרים.

מחיר הזהב נסוג מעט משיא כל הזמנים שנקבע מוקדם יותר בשבוע שעבר וירד בסוף השבוע בכ-1.2% ל-2,020 דולר לאונקיה. גם הבוקר הזהב מוסיף לרדת ונסחר על 2015 דולרים לאונקיה.

בגזרת המאקרו, ביום רביעי תתפרסם החלטת הריבית של הפדרל ריזרב כאשר ההערכות המוקדמות מצביעות על כך שהריבית תיוותר ללא שינוי. ביום חמישי יתפרסמו החלטות הריביות בשוויץ, בבריטניה ובגוש האירו.

מתי הריבית בארה"ב תתחיל לרדת? המשקיעים בוול סטריט מהמרים נגד הפד 

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות, מתייחס להחלטת הריבית בארה"ב שתתקיים ביום רביעי הקרוב: "להערכתי, דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי האחרון לא חזק מדי כדי לגרום לפד להעלות עוד את הריבית. הריבית הקרובה ביום רביעי הקרוב תישאר כנראה ללא שינוי. הורדת ריבית ראשונה של כ-0.25% מסתמנת לקראת אמצע השנה הבאה ובסבירות נמוכה יותר בסוף הרבעון הראשון".