סנטינל וואן זינקה ב-21% ואונדס החזקות עברה את תנאי הסף למסחר: סוף השבוע של הישראליות בוול סטריט

מדור חדש של גלובס יסקור מדי שבוע מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • סנטינל וואן זינקה לאחר דוחות טובים • Israel Acquisitions Corp טרם חתמה על מסמך מחייב לרכישת פוםוום • מניית אונדס החזקות קפצה לאחר שעמדה מחדש בתנאי הסף הנדרשים להמשך מסחר בנאסד"ק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

המסחר בוול סטריט התנהל בימים חמישי ושישי במגמה חיובית. המדדים דאו ג'ונס, S&P 500 ונאסד"ק עלו במצטבר בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע ב-0.5%, 1.2% ו-1.8% בהתאמה.

הן היו חברות חלום ומאז איבדו 99% משווין. מה יעלה בגורלן כעת? 
מלכודות ההשקעה שנחשפו ב-2023 - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מספר חברות ישראליות או בעלות זיקה לישראל בלטו במסחר:

סנטינל וואן

חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן , שהוקמה ומנוהלת על-ידי תומר ויינגרטן, סיימה את שבוע המסחר עם עלייה של 21% במחיר המניה שלה, כאשר עיקר העלייה (16.6%) נרשמה ביום רביעי, לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים ביום שלישי לאחר סיום המסחר, אם כי גם בימים חמישי ושישי המניה המשיכה במגמה החיובית. בסיום השבוע הגיע מחיר מניית סנטינל וואן ל-24 דולר, מחיר שמשקף לחברה שווי של 7.17 מיליארד דולר.

סנטינל וואן הונפקה בבורסת ניו יורק ב-2021 לפי שווי של 9 מיליארד דולר.
החברה רשמה ברבעון השלישי שלה, שהסתיים בסוף אוקטובר, גידול של 42% בהכנסות ל-164 מיליון דולר ושל 43% ב-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות) ל-664 מיליון דולר. ההפסד הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים היה 70.3 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הוא הסתכם ב-7.7 מיליון דולר, צמצום לעומת הפסד של 44.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

החברה העלתה את התחזית ומצפה לסיים את השנה עם הכנסות של 616 מיליון דולר, שיעור רווח גולמי של 77% ושיעור רווח תפעולי שלילי של 20%. נזכיר, שהחברה הפחיתה במהלך השנה את התחזית ובהמשך העלתה אותה פעמיים. כעת התחזית להכנסות נמוכה מהתחזית המקורית שניתנה בתחילת השנה, אך שיעורי הרווחיות הצפויים גבוהים יותר מאשר בתחזית המקורית.

אונדס החזקות

החברה הדואלית האמריקאית אונדס הולדינגס  מספקת פתרונות טכנולוגיים ללקוחות מתחומי הממשל והתעשייה, בכל הנוגע לתקשורת ולניתוח מידע. מניית החברה נסחרת בנאסד"ק וגם בבורסה של תל אביב, מאז שרכשה את חברת איירובוטיקס הישראלית בשנה שעברה.

בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר מניית אונדס קפצה במסחר בוול סטריט ב-15.8% במצטבר. העלייה במניה מגיעה על רקע עמידה מחדש של החברה בתנאי הסף הנדרשים להמשך מסחר בנאסד"ק: אונדס דיווחה שקיבלה אישור מהנהלת נאסד"ק שהיא חזרה לעמוד בתנאי מחיר המינימום של המניה ותוכל להמשיך להיסחר בנאסד"ק. אונדס דיווחה לפני כחודשיים על קבלת אזהרה מהנהלת נאסד"ק משום שמחיר המניה שלה ירד מתחת לרף המינימום של דולר אחד למשך יותר מ-30 ימי מסחר, אך מכיוון שחזרה להיסחר במחיר גבוה מהרף הנדרש במשך 10 ימי מסחר רצופים היא חזרה לעמוד בתנאי. שווי השוק של אונדס כיום הוא 81 מיליון דולר.

Israel Acquisitions Corp

Israel Acquisitions Corp  היא חברת SPAC - כלומר  חברה ללא פעילות, שגייסה כסף בבורסה במטרה למצוא חברת יעד לרכישה תוך פרק זמן מוקצב מראש, או שתידרש להחזיר את הכסף שגייסה למשקיעים.

את החברה מובילים יזם ההייטק והשר לשעבר יזהר שי, והמנכ"ל זיו אלול. הגיוס בהיקף של 143 מיליון דולר היה בינואר השנה, ובעוד שרוב חברות ה-SPAC מקציבות לעצמן מראש 24 חודשים להשלמת המיזוג, ב- Israel acquisitions corp נקבעה תקופה של 12 חודשים שאמורה להסתיים בחודש הבא.

לפני מספר שבועות הודיעה החברה על הסכם לא מחייב לרכישת חברת פוםוום שנסחרת בבורסה בתל אביב, ועד כה לא נחתם הסכם מחייב אך הצדדים ממשיכים במגעים. בסוף השבוע פרסמה החברה זימון לאסיפה שבה יתבקשו בעלי המניות לאשר את הארכת התקופה ולדחות את המועד להשלמת מיזוג. חברת היעד פוםוום מספקת תמונות מזכרת מפארקי שעשועים ולפי ההסכם הלא-מחייב אמורה להתמזג ל-SPAC לפי שווי של 125 מיליון דולר, בעוד ששוויה הנוכחי בתל אביב הוא 41 מיליון שקל.