מכה לסמוטריץ': תקציב 2023 יאושר בלי הכספים הקואליציוניים ליו"ש

אישור העברת הכספים הקואליציוניים שתכנן שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר לקהל האלקטורלי שלו ביהודה ושומרון - נכשל • ועדת הכספים החלה לדון באישור התקציב המעודכן לשנת 2023, ללא 450 מיליוני השקלים שייעד סמוטריץ' לסעיפי "התעצמות" ביו"ש

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הפסיד במאבק המרכזי שניהל בימים האחרונים בנושא התקציב: אישור העברת הכספים הקואליציוניים שמיועדים לבייס האלקטורלי ביהודה ושומרון. ועדת הכספים החלה לדון בשעה זו באישור התקציב המעודכן לשנת 2023, ללא 450 מיליוני השקלים שייעד סמוטריץ' לסעיפי "התעצמות" ביו"ש. 

סמוטריץ' מתעקש על חצי מיליארד שקל ליו"ש, ואישור תקציב 2023 מתעכב
הכלכלן הראשי באוצר: המלחמה השביתה שישית מכוח העבודה של ישראל

סמוטריץ' עדיין לא ויתר ומקווה להעביר את הסכומים בהמשך, באמצעות העברות כספים בוועדה. אולם, לשם כך הוא יצטרך לקבל חוות-דעת מקצועיות מצד היועץ המשפטי באוצר, אסי מסינג, והממונה על התקציבים, יוגב גרדוס, שמתנגדים לאישור הכספים הקואליציוניים. 

במקביל מנסה סמוטריץ' מהלילה האחרון להעביר הצעת מחליטים בממשלה, שתחייב את האוצר להעביר את הסכום להתיישבות מעבר לקו הירוק. אולם לשם כך הוא נדרש לקבל אישורים מצד כל משרדי הממשלה, לרבות חוות-דעת ביטחוניות וכדומה, כך שנראה כי הוא יתקשה לקבל את מבוקשו. 

אתמול (א') פרסם סמוטריץ' פוסט בפייסבוק שהשתלח במסינג ובגרדוס - מבלי לקרוא להם בשמם - בגלל המחלוקת על כספים אלה. "אני מקווה שביום הקרוב נסיים את כל הפרוצדורות והבירוקרטיות הנוראיות שמעמיסים עלינו הפקידים והיועצים המשפטיים, והתקציב כולו יאושר", כתב סמוטריץ' לציבור העוקבים שלו, בהתייחסו לעיכובים בהליך אישור התקציב החדש לשנת 2023, שמעכבים בתורם גם את העבודה על תקציב 2024.

סמוטריץ' תקף את אותם "פקידים ויועצים משפטיים", שהוזכרו לא פחות מחמש פעמים בפוסט המתגונן שהעלה בעקבות ביקורת שספג על ניהול הכנת התקציב. הוא האשים אותם ב"הערמת קשיים על תקציב למרכיבי ביטחון בהתיישבות ביהודה ושומרון", ואף טען כי הם "החליטו כנראה שהדם של המתיישבים פחות חשוב".