העסקה נסגרה באמצע המלחמה: בכמה נמכר פנטהאוז בקומה 17 באשקלון?

בעיר ששוגרו אליה יותר מ־1,300 טילים נרשמו 117 עסקאות מאז 7 באוקטובר • הפנטהאוז, בפרויקט של אביסרור בשכונת אגמים החדשה, חולש על שטח של 165 מ"ר וכולל חמישה חדרים

פרויקט נופי אביסרור באשקלון / צילום: אביסרור
פרויקט נופי אביסרור באשקלון / צילום: אביסרור

העסקה: פנטהאוז בשטח 165 מ"ר בקומה ה־17 והאחרונה בפרויקט "נופי אביסרור" בשכונת אגמים באשקלון נמכר תמורת סכום של 3.07 מיליון שקל. מדובר בפנטהאוז בן חמישה חדרים, וזוהי העסקה הגבוהה ביותר בעיר מאז תחילת המלחמה.

בית בגליל העליון עלה מיליוני שקלים. מה יקרה עכשיו למחירים?
דוח הכלכלן הראשי באוצר: כך השפיע הביקוש לממ"ד על עסקאות הנדל"ן באוקטובר
בדרך לגל עלייה: האם יהודי העולם ירכשו דירות בישראל ומה יקרה למחירים?

חתימה תחת אש: החוזה למכירת הפנטהאוז נחתם רשמית בסוף אוקטובר, בזמן מלחמת "חרבות ברזל". העיר אשקלון נחשבת לאחת הערים המטווחות ביותר בזמן המלחמה: יותר מ־1,300 טילים שוגרו אל העיר מתחילת המלחמה נכון ליום שני האחרון.

הפרויקט: בניין בן 17 קומות בשדרות עמק יזרעאל 62 בשכונת אגמים החדשה בדרום העיר אשקלון, הכולל 62 יחידות דיור. חברת אביסרור משה ובניו זכתה בקרקע ביולי 2018, במסגרת מכרז מחיר למשתכן שכלל יותר מ־2,000 דירות. 43 דירות בבניין הוקצו לזוכי תוכנית ההנחות הממשלתית, ו־19 משווקות בשוק החופשי - בהן הפנטהאוז שנמכר כעת. לאחרונה הושלמה בניית הפרויקט והחל שלב מסירת הדירות.

 

הרכישות בעיר: באופן מפתיע, אשקלון המטווחת ממשיכה לנפק עסקאות נדל"ן גם בזמן המלחמה. על פי נתוני רשות המסים התבצעו בעיר 117 עסקאות נדל"ן מאז 7 באוקטובר. אמנם זה נמוך מקצב העסקאות טרם המלחמה - בספטמבר 2023 למשל נרשמו 291 עסקאות באשקלון - אבל מספר יפה יחסית לעיר המתמודדת עם מספר גדול כל כך של מטחי רקטות. לכך יש להוסיף את העובדה שהעסקה נעשתה באחד החודשים הדלים ביותר בישראל כולה מבחינת כמות העסקאות - חודש שנחשב מהחלשים ב־20 השנים האחרונות.

הביקוש על רקע המלחמה: "יש כיום ביקוש גבוה לדירות באשקלון, מרוכשים המגיעים מיישובי הדרום, מאשדוד ומערים אחרות", אומר יורם אביסרור, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אביסרור משה ובניו. "המתעניינים מחפשים לשדרג לדירות עם ממ"ד, מתוך הנחה כי המצב הביטחוני הנוכחי ילווה אותנו לעוד זמן לא מבוטל".

המתווך ירון רוזנהק מרימקס אשקלון צופה שהמגמה עוד תגבר: "יש נהירה של משקיעים בשבוע האחרון, שמחפשים עסקאות של עד 1.5 מיליון שקל", הוא אומר. "הם מאמינים שהמחירים בעיר יעלו עוד בשנה הקרובה, בגלל המלחמה ובין היתר בשל הגירה חיובית אל העיר של תושבי העוטף שנשארו מחוסרי דיור".

רוב העסקאות - בפחות ממיליון: מנתוני אתר רשות המסים עולה כי רוב הדירות שנמכרו באשקלון בתקופת המלחמה היו במחיר של פחות ממיליון שקל: בסך־הכול 57 דירות נמכרו בטווח המחירים הזה, כלומר כמעט מחצית מהעסקאות, אם כי יש לציין שכמה מהעסקאות הן רק על חלק מדירה או נכס, ולא על הנכס כולו. כמו כן, נתוני רשות המסים אינם משקפים את התמונה המלאה, שכן הנתונים על עסקאות שבוצעו מתעדכנים באתר לעיתים חודשים לאחר שבוצעו בפועל.

21 עסקאות ב־2 מיליון שקל ויותר: לצד זה, מתחילת המלחמה נרשמו באשקלון 21 עסקאות בסכום של יותר מ־2 מיליון שקל, ועסקת הפנטהאוז בראשן. בסמוך לפרויקט זה נמכרה דירת 5 חדרים בשטח 246 מ"ר תמורת 2.826 מיליון שקל, ב־5 בנובמבר, ובצפון העיר נמכרה יומיים לאחר מכן דירת 5 חדרים בשטח 150 מ"ר תמורת 2.8 מיליון שקל. בעסקה נוספת שנחתמה בסוף נובמבר נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 111 מ"ר, בפרויקט של י.ח דמרי במרינה באשקלון, תמורת 2.53 מיליון שקל.