עכשיו זה סופי: דסק"ש מוכרת את סלקום לקרן פורטיסימו ב-925 מיליון שקל

קרן ההשקעות תרכוש את מניות השליטה בסלקום לפי שווי חברה של 2.6 מיליארד שקל • בעקבות העסקה הצפויה, הסיכון בתשואות האג"ח של דסק"ש צנח

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי
האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

כשבועיים לאחר שחברת דיסקונט השקעות  (דסק"ש) חתמה על מזכר הבנות לא מחייב למכירת מניות השליטה בסלקום  לידי קרן פורטיסימו, התקשרו הצדדים בהסכם. דסק"ש מדווחת כי על פי תנאי העסקה, היא תמכור את מניותיה בחברת התקשורת (36%) לידי קרן ההשקעות שמוביל יובל כהן, תמורת 925 מיליון שקל, מחיר המשקף שווי של 2.6 מיליארד שקל לחברת התקשורת. מדובר בפרמיה של 20% על מחיר מניית סלקום בתחילת החודש, ושל כ־7% על מחירה הנוכחי.

חבל הצלה לדסק״ש: מוכרת את השליטה בסלקום לפורטיסימו 
דסק"ש: מקיימים מו"מ למכירת החזקות השליטה בקבוצת סלקום 

על פי תנאי העסקה, הפקידה פורטיסימו אצל נאמן 46 מיליון שקל שיגיעו לדסק"ש עם השלמת הרכישה - תוך 120 יום (כל צד יוכל להאריך את ההסכם ב־60 יום). ההסכם עוד נדרש לאישור משרד התקשורת, רשות החשמל והממונה על התחרות.

ניסיון לצמצם את חוב העתק של דסק"ש

דסק"ש מבצעת את המכירה הנוכחית כדי להקטין את החוב העצום הרובץ עליה, שהוביל לקריסת המניה ומחירי האג"ח שלה בשנתיים האחרונות. כתוצאה מהמכירה, תרשום דסק"ש, בניהולה של נטלי משען־זכאי, הפסד חשבונאי של 145 מיליון שקל, הנובע מהפער שבין התמורה שתקבל לבין עלות ההשקעה בסלקום בספרי החברה. עם זאת היא צפויה לתזרים מזומנים נאה שיוריד משמעותית את רמת המינוף הגבוהה שבה היא פועלת, ויחזק את איתנותה הפיננסית.

לראיה, איגרות החוב של דסק"ש - חוב מצרפי בהיקף כ־2.2 מיליארד שקל - זינקו בשל העסקה והן נסחרו ביום שני בתשואה חד־ספרתית, לאחר שעד לאחרונה נסחרו בתשואת "זבל" של מעל 20%. גם מניית דסק"ש החבוטה נסחרה בעלייה באותו היום, ומשקפת לחברת ההחזקות שווי שוק של כ־530 מיליון שקל.

השלמת העסקה למכירת השליטה בסלקום, עשויה לתרום גם להתאוששות ההשקעה של קבוצת משקיעים בראשות צחי נחמיאס (חברת מגה אור) והאחים זלקינד (אלקו), שהשתלטה על דסק"ש עצמה בשנת 2020 כשרכשה 82% מהמניות מידי כונס הנכסים של אדוארדו אלשטיין. מניית דסק"ש צנחה בקרוב ל־70% מהשיא בו נסחרה בתחילת השנה שעברה. שווייה הנוכחי של החברה משקף הפסד "על הנייר" של יותר מ־600 מיליון שקל לקבוצת המשקיעים שכוללת גם את רמי לוי.

עוד קודם לעסקת סלקום, ובמטרה להצטייד במזומנים, מכרה דסק"ש השנה את השליטה בחברת הקרקעות והפרדסים מהדרין לידי קבוצת דלק של יצחק תשובה, תמורת 250 מיליון שקל. בכוונת בעלי הבית בדסק"ש להתמקד בפיתוח הנכס המרכזי שלה, חברת הנדל"ן המניב גב־ים. 

עורכי הדין שירי שחם, שי מרגלית ואור פרל ממשרד ארנון, תדמור לוי מייצגים את דיסקונט השקעות. עו"ד דן קפלן ממשרד עדי קפלן מייצג את פורטיסימו.