דסק"ש: מקיימים מו"מ למכירת החזקות השליטה בקבוצת סלקום

חברת ההחזקות מסרה כי "תנאי העסקה, לרבות התמורה והמבנה, טרם סוכמו, ואין כל ודאות כי המגעים יובילו להשלמת העסקה" • במסגרת המהלך, דסק"ש הודיעה על השעיית רכש חליפין שתכננה לבצע בסדרות האג"ח שלה

צחי נחמיאס / צילום: ורד פיצ'רסקי
צחי נחמיאס / צילום: ורד פיצ'רסקי

חברת ההחזקות דיסקונט השקעות  (דסק"ש) דיווחה לבורסה כי היא מקיימת משא-ומתן למכירת החזקות השליטה בקבוצת התקשורת סלקום . חברת ההחזקות שמובילים צחי נחמיאס באמצעות מגה אור והאחים זלקינד באמצעות אלקו, כתבה כי המגעים "בשלבים ראשוניים בלבד, ותנאי העסקה, לרבות התמורה והמבנה, טרם סוכמו, ואין כל ודאות כי המגעים יובילו להשלמת העסקה". 

תשואה של 20% על האג"ח: החברה שמדאיגה את המשקיעים 

במסגרת המהלך, דיסקונט השקעות הודיעה על השעיית רכש חליפין שתכננה לבצע בסדרות האג"ח שלה (ו', י' ו-י"א). אלה היו אמורות להיות מוחלפות באג"ח חדשה, סדרה י"ב, כדי להאריך את המח"מ (משך חיים ממוצע) של אגרת החוב ולשפר את תזרים המזומנים בשנתיים הקרובות.

במקביל תכננה דסק"ש לצאת לגיוס זכויות (מבעלי המניות הקיימים) בהיקף של 100 מיליון שקל כדי להגדיל את ההחזקה בחברה-הבת נכסים ובניין, בה דסק"ש מחזיקה ב-66.7%.

לטובת מחזיקי האג"ח החדשות, החברה הייתה אמורה לשעבד מניות של חברת התקשורת סלקום בה מחזיקה דסק"ש, כדי לאפשר את מיחזור החוב, שכן האג"ח הקיימות של דסק"ש נסחרות בתשואה דו-ספרתית המשקפת סיכון גבוה לחוב.

דסק"ש מחזיקה כיום 36% ממניות סלקום, והיא החזקתה המרכזית לצד מניות נכסים ובניין. שווי השוק של ההחזקה עומד כיום על 680 מיליון שקל. 

דסק"ש נסחרת כעת לפי שווי שוק של 496 מיליון שקל בלבד, בדיסקאונט של עשרות אחוזים על ההון העצמי. חלק מהסיבה היא העובדה שחברות החזקה נסחרות בדרך-כלל בדיסקאונט, אבל גם כתוצאה מהמינוף הגבוה שלה.

מאז רכשו נחמיאס והאחים דניאל ומיכאל זלקינד את דסק"ש לפני יותר משנתיים, הם מופסדים עליה בכ-600 מיליון שקל.

התשואות של האג"ח של דסק"ש ממשיכות להיסחר בטריטוריה של "תשואות זבל". אג"ח סדרה ו' וסדרה י' נסחרת בתשואה של 20%. אג"ח סדרה י"א נסחרת בתשואה של 18%.