תשואה של 20% על האג"ח: החברה שמדאיגה את המשקיעים

מניית חברת ההחזקות דסק"ש הממונפת זינקה בשבוע האחרון על רקע תכנית להחלפת אג"ח קיימות, הנסחרות בתשואת "זבל" של 20% ויותר, בסדרה חדשה שתגובה במניות חברת התקשורת

צחי נחמיאס, בעל השליטה במגה אור / צילום: ורד פיצ'רסקי
צחי נחמיאס, בעל השליטה במגה אור / צילום: ורד פיצ'רסקי

מניית חברת ההחזקות הממונפת דיסקונט השקעות , שמובילים צחי נחמיאס מגה אור  והאחים זלקינד באמצעות אלקו , זינקה בשבוע האחרון ב-23% על רקע בחינת מהלך שנועד להקל על הלחץ התזרימי שגרם לצניחת המניה ומחירי האג"ח שלה. דסק"ש המנוהלת על ידי נטלי משען-זכאי, הודיעה כי היא  בוחנת הנפקת סדרת אג"ח חדשה (סדרה י"ב) במסגרת הצעת רכש חליפין שנועדה להאריך את משך החיים הממוצע (מח"מ) של החוב שלה ולשפר את תזרים המזומנים בשנתיים הקרובות. ההצעה תופנה למחזיקי האג"ח מסדרות ו', י' וי"א של דסק"ש באופן יחסי (פרו-רטה).

דרמה בשוק המט"ח: האם השקל בדרך לקאמבק?
הבנקאי הוותיק, ההייטקיסט או אשת שוק ההון: המרוץ לתפקיד הנחשק יוכרע היום

לטובת מחזיקי האג"ח החדשות  ישועבדו מניות של חברת התקשורת סלקום בה מחזיקה דסק"ש וזאת כדי לאפשר את מיחזור החוב שכן האג"ח הקיימות של דסק"ש נסחרות בתשואה דו-ספרתית. דסק"ש מחזיקה כיום 36% ממניות סלקום (החזקתה המרכזית לצד מניות נכסים ובניין). שווי השוק של החזקה עומד כיום על כ-650 מילון שקל. 

גיוס הון בסכום של עד 100 מיליון שקל

בד בבד עם החלפת האג"ח מתכננת דסק"ש לבצע גיוס הון בדרך של זכויות בסכום של עד 100 מיליון שקל. החברה מציינת כי בעלי המניות הבולטים, החברות  מגה אור ואלקו (המחזיקות כ-30% מההון כ"א)  הודיעו לה כי בכוונתן לנצל את הזכויות שיוצעו להם, ככל שיוצעו במסגרת הנפקת הזכויות. מטרת הגיוס היא רכישת מניות נוספות בחברה הבת נכסים ובניין (החזקה של 66% מההון כיום), שבאמצעותה חולשת דסק"ש על ענקית הנדל"ן המניב גב ים. רכישת מניות אלה תגדיל את שווי ההחזקות שבידי דסק"ש, שהערך הנקי שלהן (NAV) התאפס ואף הפך שלילי בקיץ האחרון.

מניית דסק"ש הגיבה כאמור בחיוב להתפתחויות, כולל זינוק של 12% ביום ראשון השבוע שהעמיד את שווי השוק הנוכחי שלה על קרוב ל-550 מיליון שקל. עדיין מתחילת 2022 איבדה המניה כשני שליש משווייה .

דסק"ש היא חברת החזקות המתנהלת ללא בעל שליטה. לפני קצת יותר משנתיים זכתה קבוצת משקיעים בראשות חברת הנדל"ן המניב מגה אור של נחמיאס ואלקו של האחים דניאל ומיכאל זלקינד, במכרז לרכישת מניות השליטה בחברה (82%), מידי כונסי הנכסים של קבוצת אי.די.בי פתוח שקרסה. בתמורה למניות השליטה שילמו חברי הקבוצה כ־1.1 מיליארד שקל, במה שהפכה מבחינתם להשקעה כושלת במיוחד. שווי המניות שנרכשו צנח לכ-450 מיליון בלבד שקל כיום - הפסד על הנייר של מעל 600 מיליון שקל.