משרד התוכן והקריאייטיב Peach יטפל בתקציב הפרסום של שיכון ובינוי

שני תקציבי פרסום חדשים: קבוצת הנדל"ן שיכון ובינוי, שצמצמה פעילות במלחמה, תעמיד תקציב של 10־20 מיליון שקל • "משרוקית" יטפל בתקציב הסושיאל של משרד הבריאות, שעומד על כמיליון שקל בשנה

אייל סעדה, מנכ''ל Peach / צילום: זוהר שטרית
אייל סעדה, מנכ''ל Peach / צילום: זוהר שטרית

משרד התוכן והקריאייטיב Peach יטפל בתקציב הפרסום של קבוצת הנדל"ן שיכון ובינוי, שלפי הערכות עומד על 10־20 מיליון שקל. מדובר במעטפת מלאה של שירותי פרסום, שיווק, אסטרטגיה, תוכן ורכש מדיה. 

מנהלי השיווק נערכים ל-2024 עם קמפיינים צנועים ותקציבים מאתגרים
איך לגבש תוכנית פרסום בזמן מלחמה

ההערכות הן שאחרי המלחמה ישתפר מצב הענף, באופן שיגדיל את הפעילות השיווקית והפרסומית של החברה - לצד השקעה בפעילויות קידום לציון 100 שנה להקמתה. נציין כי בשנתיים האחרונות טופל התקציב בידי גליקמן־שמיר־סמסונוב, ולפני כן היה כ־20 שנה בידי באומן‏־בר־ריבנאי.

סוכנות Peach הוקמה ב־2016, ושותפים בה אייל סעדה ושראל דניר לצד קבוצת הפרסום גיתם BBDO. בין לקוחותיה נמנים טרמינל X, פליי קארד, גוגל ישראל, BUYME, מיי הריטג', טאבולה ואיטורו. הסוכנות כוללת גם את חברת המשפיענים ויוצרי התוכן Goat Tel Aviv ואת "אג'נדות", המתמחה בקידום יעדים חברתיים.

לדברי סעדה, המכהן כמנכ"ל, "שיכון ובינוי היא החברה הגדולה בישראל בתחום התשתיות והנדל"ן, ובזכות הניסיון הגדול שצברנו, אני בטוח בהצלחת השותפות החדשה".

הבריאות במשרוקית

תקציב הסושיאל של משרד הבריאות עובר ידיים: משרד הפרסום הדיגיטלי משרוקית יטפל מעתה בתקציב, שעומד על כמיליון שקל בשנה. זאת כחלק מהמכרז המרכזי לאספקת שירותי דיגיטל במודל תפוקות של החשב הכללי במשרד האוצר.

לפי נתוני יפעת מדיה, בחודש הראשון למלחמה השקיע משרד הבריאות כחצי מיליון שקל בפרסום בדיגיטל, אך בנובמבר ובדצמבר נרשמה ירידה חדה בהשקעה. רוב הפעילות מתקיימת בפייסבוק (כ־560 אלף עוקבים), ולעומת זאת הפעילות באינסטגרם ובטוויטר קטנה בהרבה. לפי נתוני משרוקית, מבין משרדי הממשלה הפעילים ביוטיוב, המשרד רשם את כמות הצפיות הגדולה ביותר בשנה החולפת - כ־8 מיליון.

למשרוקית, שהוקם ב־2012 על־ידי רוני ומיכל ארזי, יש ניסיון בעבודה עבור גופים ממשלתיים וציבוריים, ובין תקציבי הדיגיטל שלו כיום נמנים גם משרד העבודה, מערך הדיגיטל הלאומי ומשרד העלייה והקליטה. בעבר הוא טיפל גם בתקציבי משרד החינוך, המשרד לביטחון לאומי, משרד התקשורת, עיריית ראשון לציון, עיריית בת ים ולשכת עורכי הדין.

"תקופת הקורונה הובילה את משרד הבריאות לשימוש מוגבר ויעיל ברשתות החברתיות", אומר רוני ארזי, שמכהן כמנכ"ל המשרד. "גם תקופה של מלחמה, שמביאה עמה כמות גדולה של נפגעים בגוף ובנפש, מאתגרת את ערוצי הסושיאל של משרד הבריאות להסביר, להרגיע ולהדריך את אזרחי המדינה.

"אנחנו שמחים לתת כתף ולתרום מהניסיון ומהידע שלנו לצמיחת הרשתות החברתיות של המשרד, ולהצטרפותו לרשתות חברתיות חשובות נוספות".