ישראל במלחמה | סיקור שוטף

נתניהו נפגש עם 15 משפחות חטופים, שנבחרו בידי גל הירש

הותר לפרסום: רס"ל במילואים מעוז פניגשטיין נפל בלחימה בעזה • הרצוג: "ישראל מוכנה לקיים הפוגה הומניטרית נוספת על-מנת לאפשר שחרור חטופים"• דו"צ: "חיזבאללה ממשיך לפעול כמגן חמאס דעאש ומסכן בכך את מדינת לבנון ואזרחיה" • התמרון הקרקעי נמשך בכל שטח הרצועה - מטעני חבלה הוחבאו ליד מרפאה, מנהרה סמוך לים הושמדה • עדכונים שוטפים

מחאת משפחות החטופים. טוענות לפוליטיזציה של המפגש עם נתניהו / צילום: ap, Leo Correa
מחאת משפחות החטופים. טוענות לפוליטיזציה של המפגש עם נתניהו / צילום: ap, Leo Correa

עדכונים שוטפים 

22:53 - הג'יהאד האילסאמי פרסם סרטון ובו אות חיים משני חטופים: אלעד קציר וגדי מוזס

הזרוע הצבאית של הארגון פרסמה סרטון טרור פסיכולוגי שבו נראים שני ישראלים שנחטפו מבתיהם בקיבוץ ניר עוז לפני 74 ימים: אלעד קציר, שאימו חנה שוחררה בפעימה הראשונה , וגדי מוזס, שזוגתו אפרת כ"ץ נרצחה ב-7 באוקטובר. מוזס נחטף ללא המשקפיים שלו וללא התרופות שלהן הוא זקוק

21:55 - אזעקות ביפתח שבגליל העליון

21:43 - דיווח: הנייה יבקר במצרים מחר כדי לדון בהפסקת האש בעזה

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת הערב כי ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה צפוי להגיע מחר למצרים, כדי לדון בהפוגה בלחימה בעזה - כך לפי גורם בחמאס.

20:49 - ראש הממשלה למשפחות החטופים: "האם אני אצליח? אני יכול לתת ערובה אחת - אנחנו לא מפסיקים"

לשכת ראש הממשלה פרסמה כי יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש הערב עם 15 משפחות חטופים וחטופות - שנבחרו בידי הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש, נפגשה עימם גם רעייתו שרה נתניהו. בפגישה נכחו תא"ל במיל' הירש, ראש המל"ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של רה"מ.

במפגש שנערך בקריה בתל אביב אמר נתניהו למשפחות: " אנחנו מחויבים, אני מחויב באופן אישי, לשחרור כל החטופים. לחלץ אותם זו משימה עליונה. רק עכשיו שלחתי את ראש המוסד לאירופה פעמיים לקדם תהליך לשחרור חטופינו. אני לא אחסוך שום מאמץ בנושא והדרישה היא להביא את כולם". בתשובה לשאלת אחת הנוכחות אמר נתניהו: "האם אני אצליח? אני יכול לתת לך ערובה אחת - אנחנו לא מפסיקים".

20:23 - דובר צה"ל הדגיש פעמיים: "חיזבאללה פועל כמגן חמאס ומסכן את לבנון"

בהצהרה שהעניק הערב, אמר תא"ל דניאל הגרי כי כוחות צה"ל "תקפו שורת מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון, מחסן אמל"ח, עמדת שיגור ותשתיות". עוד אמר כי "תקפנו חוליה ומחבלי חיזבאללה, נמשיך לתקוף כל חוליה שתנסה או תירה לעברנו. השבנו אש למקורות הירי מהן יצאו שיגורים, כולל של כטב"מים. חיזבאללה ממשיך לפעול כמגן חמאס דעאש ומסכן בכך את מדינת לבנון ואזרחיה".

20:06 - הסתיימה הפגישה בין נתניהו ל-15 משפחות החטופים, שנבחרו בידי גל הירש

15 משפחות שיקיריהן נחטפו לרצועה נפגשו לשיחה שארכה כשעתיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. המשפחות שנכחו בפגישה, ויקיריהן נחטפו לעזה לפני 74 ימים בידי מחבלי חמאס, נבחרו בידי מתאם השבויים והנעדרים גל הירש. מחוץ לקריה, מוחות משפחות החטופים והחטופות שלא הוזמנו, שטוענות לפוליטיזציה של המפגש - בשל הרכב הרשימה, שנבחרה ללא שיח משותף עימן.

20:00 - מפקד אוגדת 162: "לחימת האוגדה הביאה לפירוק היכולת המבצעית של חטיבת צפון העיר עזה", 500 חשודים בפעילות טרור נכנעו

כחלק מפעילות הכוחות של אוגדה 162 במחנה הפליטים ג'אבליא חוסלו מאות מחבלים בהיתקלויות וקרבות תוך הכוונת ירי ארטילרי ותקיפות אוויריות לעבר מחבלים בשטח ומבנים ממולכדים, כך מפרסם הערב דובר צה"ל. כ-500 חשודים בפעילות טרור נכנעו, חלקם מזוהים עם החמאס והג'יהאד האיסלאמי והיו מעורבים בהתקפה על יישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר.

חלק מהמחבלים שנכנעו התבצרו בין אוכלוסייה אזרחית בבתי חולים ובתי ספר, כך לפי דובר צה"ל. בפעילות הלוחמים הושמדו תשתיות אויב רבות, ביניהן מתחמי אימונים, מתחמי תת-קרקע ופיקוד ושליטה ומפעלים לייצור רקטות.

מדברי מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן: "אוגדה 162 בשליטה מבצעית בג'באליא. הרגנו בג'באליא מאות מחבלים ועצרנו כ-500 חשודים בפעילות טרור שחלקם לקחו חלק באירועי 7 באוקטובר. לחימת כוחות האוגדה הביאה לפירוק היכולת הצבאית של חטיבת צפון העיר עזה. בזכות התמרון אנחנו פועלים בלב העיר עזה בחופש מבצעי, אוגדה 162 תמשיך את פעולותיה ברצועת עזה עד להשלמת המשימה".

19:30 - גלנט על גדר המערכת בגבול עזה: "הפעולה הקרקעית תתרחב למקומות נוספים"

שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב על גדר המערכת בגבול רצועת עזה, יחד עם סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן ומפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה אלוף-משנה חיים כהן.

בסיום הערכת המצב אמר שר הביטחון: "הוצגו בפני התוכניות המבצעיות שצה"ל מגבש. הפעולה מאוד שיטתית, מסודרת - תקיפה אווירית, תקיפה ארטילרית, תמרון של כוחות שריון, הגעה אל כל המקומות שאליהם צריך להגיע. בצפון הרצועה - הפעולה מתמקדת בטיהור סופי של המרחב העזתי וכניסה אל תת הקרקע, אל מנהרות בעומקים גדולים שאנחנו מוצאים שם שלל גדול ומביאים אותו אלינו".

 "בדרום הרצועה - ח'אן יונס הפכה להיות בירת הטרור החדשה", הוסיף. "אנחנו פועלים שם, ממקדים את המאמצים, הפעולה תהיה חוצת שלבים, ותימשך עד שנגיע ליעדים שלנו לא נרפה מהמקום הזה. נביא את בכירי הארגון הרצחני למקום שמגיע להם - או לבית הקברות או לבית הכלא". 

19:00 - תיעוד ראשון מהפעילות המיוחדת של לוחמי שלדג

הערב פרסם דובר צה"ל בפעם הראשונה תיעוד מפעילות היחידה המובחרת שלדג במנהרת טרור של ארגון חמאס בליבה של העיר עזה. הלוחמים ביצעו פעולות מבצעיות בעומק האדמה.

18:10 - צה"ל: תקפנו חוליית מחבלים בשטח לבנון

כלי טיס של חיל האוויר וכוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים נוספת במרחב שתולה - כך לפי דובר צה"ל. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

ראש אמ"ן לשעבר: זה הסיכוי היחיד להחזיר את החטופים 
בלעדי | האוצר וצה"ל בוחנים: מעבר למילואים היברידיים 
מי בפנים ומה תהיה תגובת החות'ים? כוח המשימה הבינלאומי יוצא לדרך
גיבורי השנה: מלחמת 7 באוקטובר הולידה סיפורי גבורה יוצאי דופן. הנה מקצתם

17:59 - צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל בקרב בצפון הרצועה

הותר לפרסום שמו של רס"ל במילואים מעוז פניגשטיין, בן 25 מסוסיא, לוחם בגדוד 7008, עוצבת חצי האש (551), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

17:45 - גנץ בדרום: "גם כשנעבור לשלב הבא בלחימה, חיילי צה"ל ימשיכו לפעול בעומק הרצועה, עד שנשיג את מטרותינו"

בסיור שקיים היום השר בני גנץ, יחד עם חברי הכנסת מתן כהנא ומיכאל ביטון, אמר יו"ר המחנה הממלכתי: "אני מסיים ביקור ברמת נגב אצל אנשי המועצה האזורית אשכול. הם חזקים ונחושים, והמסר שלהם הוא שנמשיך עד להחזרת החטופים והסרת האיום של חמאס, כדי שיוכלו לחזור לבתיהם. אנחנו כהנהגה מחויבים לדאוג שתהליך החזרה הביתה יחל בקרוב. זה יהיה תהליך מורכב שננהל אותו באחריות, כשהשיקול הביטחוני בראש ובתיאום עם ראשי הרשויות ותוך מתן אפשרות בחירה לכל תושב וקהילה".

גנץ הוסיף ואמר: "בזמן שמרצחי החמאס ימשיכו להתחבא במנהרות, עד שנשיג אותם חיים או מתים - התושבים יחזרו לנגב המערבי. גם כשנעבור לשלב הבא בלחימה, חיילי צה"ל ימשיכו לפעול בעומק הרצועה, עד שנשיג את כל מטרותינו. נמשיך להחזיק בשטח ברצועה כדי לספק ביטחון ליישובים הישראלים. התוכנית המבצעית שלנו עוד ארוכה". 

17:32 - אחרי הציטוטים מהקבינט - גלנט מגבה את הרמטכ"ל ותוקף את בן גביר: "פוליטיקאים חסרי אחריות"

שר הביטחון יואב גלנט מעניק גיבוי מלא לרמטכ"ל הרצי הלוי, בצל ההתפרצות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בישיבת הקבינט אמש. "מדינת ישראל וצה"ל זכו ברמטכ"ל אמיץ, ערכי ומנוסה בתקופת מלחמה קשה ומורכבת", כתב גלנט. "אמשיך לגבות את צה"ל ואת הרמטכ"ל, אל מול פוליטיקאים חסרי אחריות המנסים ליצור הון פוליטי על גבם של המפקדים הנושאים בעול המלחמה". 

בן גביר השתלח בצמרת הצבא בעקבות ההחלטה להדיח את הלוחמים שהשתמשו במערכת הכריזה במסגד בג'נין והשמיעו בו שירי חנוכה - בניגוד לערכי צה"ל. בן גביר איים ואמר להלוי: "אוי ואבוי אם הם (החיילים) יודחו". הרמטכ"ל השיב: "אל תאיים עליי, אני אחליט מה ערכי בצה"ל ומה לא".

17:17 - אזעקות בקריית שמונה ובגליל העליון

אזעקות המתריעות על ירי רקטי הופעלו בקריית שמונה ובשורת יישובים וקיבוצים, בהם כפר יובל, כפר גלעדי, תל חי, מעיין ברוך, הגושרים ובית הלל. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים.

17:10 - צה"ל מעמיק אחיזה בח'אן יונס: פועל בכמה מתחמים חדשים בעיר

כוחות צה"ל מעמיקים את אחיזתם בח'אן יונס ופתחו בפעולה בכמה מתחמים שונים וחדשים בעיר מעל הקרקע. לפי ההערכות, צמרת חמאס נמצאת מתחת לקרקע בח'אן יונס.

17:09 - בכיר חמאס: מסרבים לנהל משא-ומתן במקביל ללחימה

בכיר חמאס באסם נעים: "מסרבים לנהל משא-ומתן לעסקת חליפין בגלל המלחמה הממושכת, אך פתוחים לכל יוזמה להפסקת המלחמה". 

16:12 - הנשיא הרצוג: מוכנים להפוגה הומניטרית נוספת על-מנת לאפשר שחרור חטופים

נשיא המדינה יצחק הרצוג תדרך הבוקר שגרירים המכהנים בישראל ואנשי סגל דיפלומטי שמייצגים יחד יותר מ-80 מדינות ברחבי העולם. התדרוך נערך במקום קבלת-הפנים המסורתית לשנה החדשה אשר מתקיימת מדי שנה.

"בראש ובראשונה צריך לזכור ולהדגיש - יש עשרות מקרים הומניטריים בתוך קבוצת החטופים המוחזקים כיום בעזה, ביניהם תינוקות, נשים, קשישים, חולים ופצועים", אמר הרצוג והוסיף: "אני יכול לחזור על העובדה שישראל מוכנה לקיים הפוגה הומניטרית נוספת ולהעניק סיוע הומניטרי נוסף על-מנת לאפשר שחרור חטופים. האחריות המלאה מוטלת במלואה על יחיא סינוואר והנהגת חמאס. חשוב לנו לחזור ולהדגיש - אנחנו לא נלחמים בתושבי עזה, הם לא אויבינו - אנחנו נלחמים בחמאס, הם האויב". 

15:31 - בפעם השלישית היום: חשד לחדירת כלי טיס עוין בצפון

15:30 - מנהל בית החולים בעזה חשף בחקירה: גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת-אלוף

נחשף בחקירת השב"כ: אחמד כחלות, מנהל בית החולים כמאל ע'דואן בג'באליה שבצפון הרצועה, הודה כי בחמאס הפכו את בתי חולים למתקן צבאי בשליטת הארגון: "גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת-אלוף. יש בבית החולים עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פרמדיקים, פקידים ואנשי צוות", אמר. 

15:23 - הירי לעבר ישראל נמשך: צבע אדום בסופה

14:50 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי

שני המנהיגים שוחחו על החשיבות של אבטחת חופש השיט במצרי באב אל-מנדב, שמאוים על-ידי תקיפות החות'ים, ועל האינטרס העולמי למנוע פגיעה בכלכלה ובמסחר הבינלאומיים, כמו גם בכלכלת הודו וישראל. ראש ממשלת הודו ציין כי חופש השיט הוא צורך גלובלי חיוני שיש להבטיחו.

בנוסף שוחחו השניים על קידום הבאת עובדים זרים מהודו לישראל, זאת לאחר שמאז 7 באוקטובר קיים מחסור של אלפי עובדים בענפים שונים. 

14:30 - בפעם השנייה היום: חשד לחדירת כלי טיס עוין בצפון

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה באביבים וביישובים נוספים ברחבי הגליל העליון. במקביל הופעלה התרעה על ירי טילים ורקטות בדוב"ב, במתת וביישובים נוספים באזור.

14:05 - צה"ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון, כלי טיס יורט בעמק החולה

כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים במרחב חניתה. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו בירי טנקים תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון.

בצה"ל עדכנו בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, כי בחיל האוויר יירטו בהצלחה, באמצעות מערכת כיפת ברזל, "מטרה אווירית חשודה" שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. 

14:00 - כוחות צה"ל איתרו ברצועה רקטות שמיועדות לשיגור

במסגרת פעילות של גדוד הסיור 6551 בפיקודה של חטיבה 261 באוגדה 162 בשכונות אל-עטאטרא וג'באליה בעזה, נחשפו אתרים לייצור אמצעי לחימה ומחסן שבו מצבור רב של אמצעי לחימה. לוחמי הגדוד איתרו במבנה טילים ורקטות, חומרי נפץ ומטענים. במהלך סריקת במבנה סמוך אותרה מחרטת רקטות ובה מאות טילים ומשאית המיועדת לשינועם למשגרים.

במסגרת הפעילות, הלוחמים פשטו על בתי פעילים ומצאו אמצעי לחימה רבים, מפות הכוללות תוואי מנהור משמעותי, ממצאים מודיעיניים רבים וכן תמונות ילדים חמושים לבושים במדי חמאס.

13:34 - אזעקות בצפון: חשד לחדירת כלי טיס עוין

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בעמוקה, במשמר הירדן, בחולתה, ביסוד המעלה, באיילת השחר, בגדות ובשדה אליעזר. כלי הטיס יורט באזור שדה אליעזר.

13:01 - אזעקות בגוש דן ובשפלה - אחרי 8 ימים ללא ירי לאזור

אזעקות נשמעו בערים רבות בגוש דן ובשפלה. בין היתר הופעלו התרעות בבת ים, בתל אביב, בראשון לציון, ברמת גן, בגבעתיים, בחולון, בבני ברק, באזור, בסביון, ברמלה, באור יהודה, בפלמחים ובמקומות נוספים.

התקבלו דיווחים על יירוטים ועל נפילה בים, לפחות 4 שיגורים זוהו מרצועת עזה. במד"א מעדכנים כי לא התקבלו קריאות על נפגעים או על נפילות. במשטרה מעדכנים כי מתבצעות סריקות בכמה זירות לאיתור רסיסים. 

11:50 - צה"ל תוקף בלבנון

חילופי אש בגבול הצפון: אחרי שרקטה נפלה במטולה - צה"ל תוקף בירי ארטילרי כמה מוקדים בשטח לבנון, כך מעדכן דובר צה"ל.

11:30 - טיל נ"ט נורה לעבר מטולה

הלחימה בצפון: טיל נ"ט נורה משטח לבנון לכיוון המושב מטולה שבאצבע הגליל, אין נפגעים. צה"ל משיב בירי ארטילרי לכיוון מקור הירי. 

11:30 - איש כספים בכיר בחמאס, צבחי פרואנה, חוסל

בפעילות ממוקדת בלב רפיח, מטוס קרב של צה"ל חיסל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ את צבחי פרואנה, איש כספים בולט של חמאס. פרואנה היה מעורב בשנים האחרונות יחד עם אחיו בעסק החלפנות "המסאת" שבבעלותם, דרכו מועברים עשרות מיליוני דולרים לארגון הטרור ולזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה.

פרואנה העביר כספים לזרוע הצבאית של החמאס במהלך הלחימה הנוכחית, בידיעה שהכספים חיוניים להמשך היכולת של הזרוע להילחם. הכספים שימשו, בין היתר, להתעצמות צבאית, לתשלום משכורות המחבלים בזמן המלחמה ולמימון הפעילות המלחמתית של חמאס.  

הודעת דובר צה''ל על חיסול צבחי פרואנה
 הודעת דובר צה''ל על חיסול צבחי פרואנה

10:30 - לחימה בח'אן יונס ובסג'עייה: מטעני חבלה הוחבאו ליד מרפאה, מנהרה סמוך לים הושמדה

צה"ל ממשיך לפעול בכל שטח הרצועה: הכוחות חיסלו מספר חוליות מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה רבים, בין היתר מטען שהוטמן במרפאה בשכונת סג'עייה. צוות הקרב החטיבתי 55 ביצע פשיטות משולבות על תשתיות טרור בח'אן יונס שבדרום הרצועה, בזמן שהלוחמים חיסלו בירי מחבל אשר שיגר נ"ט מסוג RPG לעבר הכוח. 

המרפאה ליד בית ספר בלב שכונת סג'עייה בה לוחמים מיהל''ם וכוחות הנדסה איתרו מטען / צילום: דובר צה''ל
 המרפאה ליד בית ספר בלב שכונת סג'עייה בה לוחמים מיהל''ם וכוחות הנדסה איתרו מטען / צילום: דובר צה''ל

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 179 השמידו פיר מנהרה בקרבת חוף הים בדרום העיר עזה. לאחר פיצוץ הפיר זיהו הכוחות מחבלים רבים שנמלטו לתוך מבנה בקו החוף - מטוס קרב של חיל האוויר השמיד את המבנה.

בנוסף, במקביל לסיוע השוטף ללוחמי צה"ל שמתמרנים בעזה, כוחות של חיל הים ממשיכים גם לתקוף מטרות ברצועה. בין היתר הופצצו מבנים שבהם אותרו מחבלי חמאס וכלי שיט המשמשים את הארגון למטרות טרור. 

אמצעי הלחימה שאותרו בסג'עייה ובח'אן יונס / צילום: דובר צה''ל
 אמצעי הלחימה שאותרו בסג'עייה ובח'אן יונס / צילום: דובר צה''ל

09:50 - "לא נשנה את העמדה שלנו על המלחמה בעזה": אחד מבכירי החות'ים מגיב להכרזת ארה"ב

אחד מבכירי ארגון המורדים החות'ים הגיב להכרזה של מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, שהודיע כי ארה"ב יוצאת ל"מבצע הגנה" בים סוף יחד עם מדינות נוספות. "לא נשנה את עמדתנו לגבי המלחמה בעזה בעקבות הקמת הברית הבינלאומית", אמר הבכיר לסוכנות הידיעות רויטרס. 

09:30 - תקרית נוספת בים האדום

במרכז הסחר הבריטי (UKMTO) מעדכנים על "תקרית ימית", צפונית מערבית לג'יבוטי, צידו השני של מצר באב אל-מנדב - שם התרחשו רוב התקיפות של החות'ים.

מוקדם יותר אמר שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, כי "מתקפות החות'ים חייבות להיפסק", וקרא למדינות לגנות בפומבי את התקיפות. אתמול הכריזה ארה"ב באופן רשמי על מבצע רב-לאומי להגנה על נתיבי הסחר בים סוף מפני מתקפות המורדים החות'ים שהולכות ומתגברות. לכתבה המלאה

07:09: הפלסטינים מדווחים: תקיפות צה"ל מתרחבות מדרום לח'אן יונס

לאורך הלילה בעזה דיווחו על פעילות משמעותית של חיל האוויר בדרום הרצועה - וגם מדרום למעוז חמאס ח'אן יונס.

06:02: שני לוחמי גולני נפצעו קשה

דובר צה"ל: שני לוחמים מגדוד 13 של חטיבת גולני נפצעו קשה אמש בקרב בדרום רצועת עזה. הם פונו לבית החולים, ומשפחותיהם עודכנו.

06:00: שני לוחמים במילואים נפלו בקרב בצפון רצועת עזה

הותר לפרסום: רס"ר במילואים דניאל יעקב בן הרוש וסרן במילואים רותם יוסף לוי נפלו בקרב בצפון רצועת עזה.

דניאל יעקב בן הרוש ז"ל, בן 31 מאלון, היה לוחם בגדוד 6551. רותם יוסף לוי , בן 24 מאורנית, היה סגן מפקד פלגה ביחידת יהל"ם. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

04:34: ארה"ב גינתה את התקיפות בים האדום

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שוחח עם מקבילו הסעודי וגינה את התקיפות של החות'ים בים האדום.

03:30: תינוקות פונו מבית חולים בעזה

רויטרס: לפי גורם בארגון הבריאות העולמי, בית חולים עליו פשטו כוחות צה"ל בעזה הפסיק לתפקד. החולים ששהו בבית החולים, כולל תינוקות, פונו.

02:22: פיצוץ נוסף בספינה אמריקאית

צבא ארה"ב: המורדים החות'ים תקפו אתמול שתי ספינות מדרום לים האדום - מכלית נפט הותקפה על-ידי טיל בליסטי וכטב"מ מתאבד, ובאותו הזמן ספינת מטען דיווחה על פיצוץ סמוך למיקומה. אין פצועים באף אחת מהתקריות.

23:35 - ארה"ב הכריזה על מבצע רב-לאומי להגנה על נתיבי החסר בים סוף

שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, הכריז רשמית על מבצע רב-לאומי להגנה על נתיבי הסחר בים סוף מפני מתקפות החות'ים. אוסטין הודיע כי כל המדינות המשתתפות יבצעו מבצעי סיור בים סוף ובמפרץ עדן. במבצע ישתתפו בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורבגיה, סיישל וספרד.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12