ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דיווח: ביידן שוחח עם אמיר קטאר על קידום הפסקת אש קבועה

רס"ר מאור לביא, רס"ן שי שמריז וסרן שאול גרינגליק נפלו בקרבות, משפחותיהם עודכנו • הרמטכ"ל ביציאתו מעזה: "הלחימה תימשך עוד חודשים רבים, אין פתרונות קסם" • דיווח בלבנון: שני רכבים הותקפו מהאוויר מדרום לצור, יש נפגעים • בצפון: 8 לוחמים נפצעו, בהם אחד קשה, בחילוץ בן 80 שנפגע מנ"ט בכנסייה • עדכונים שוטפים

ג'ו ביידן / צילום: ap, Evan Vucci
ג'ו ביידן / צילום: ap, Evan Vucci

עדכונים שוטפים 

22:50 - ארה"ב: הפלנו 12 כטב"מים וטילים ששיגרו החות'ים

סנטקום, פיקוד המרכז של ארה"ב, הודיע שספינת המלחמה האמריקנית USS Laboon ומטוסי F18 מנושאת המטוסים דווייט אייזנהאוור - הפילו היום 12 כטב"מים, שלושה טילים בליסטיים ושני טילי שיוט ששיגרו החות'ים לאורך כעשר שעות.

22:25 - על רקע המלחמה: המינוי החדש לסיוע ושיקום הרצועה מטעם האו"ם

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מינה את סיגריד קאג, לשעבר שרת האוצר של הולנד, למתאמת הסיוע והשיקום ברצועה. בעלה של סיגריד הוא פלסטיני, ובעבר הייתה הממונה על חיסול הנשק הכימי של אסד.

22:12 - דיווח: "ביידן שוחח עם אמיר קטאר על ההתפתחויות בעזה וקידום הפסקת אש קבועה"

על רקע הנסיונות לקדם עסקה חדשה בין ישראל לחמאס, נשיא ארצות הברית ביידן שוחח הערב עם אמיר קטאר תמים בן חמד אאל ת'אני על "ההתפתחויות" בעזה ועל המאמצים להשיג "הפסקת אש קבועה" - כך לפי רויטרס.

21:30 - משפחות חטופים ניסו לחסום את כניסת השרים לקבינט, שוטרים פילסו דרך לרכבו של בן גביר

משפחות חטופים הפגינו בכניסה לקריה לפני כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, וקראו לעסקה שתביא לשחרור יקיריהן: "פנינו לשלום, חשוב לנו לדבר איתכם באופן ישיר, אנחנו רוצים שרק תקשיבו לנו". במקביל, המפגינים ניסו לחסום את רכבו של השר בן גביר שהגיע למקום. שוטרים חצצו בכוח - והרחיקו אותם.

20:52 - המל"ל מחדד את ההמלצות להודו, לאחר שהתפוצץ מטען בסמוך לשגרירות הבוקר

המטה לביטחון לאומי (מל"ל) פרסמו מסר לציבור, המחדד את תשומת הלב לגבי הישראלים השוהים בהודו, ובניו-דלהי בפרט. זאת לאחר שהתפוצץ היום מטען בסמוך לשגרירות הישראלית בניו-דלהי. וייתכן ומדובר בפיגוע.

לאור החשש מהישנות האירועים, המל"ל מחדד בפני הישראלים השוהים בהודו ובניו דלהי בפרט, בין ההמלצות: להשתדל להימנע מהגעה למקומות הומי אדם (קניונים, שווקים) ומקומות המזוהים כמשמשים גורמים מערביים/ יהודים וישראלים; לשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים; להימנע מהחצנת סממנים ישראלים; להימנע מהשתתפות באירועים רבי משתתפים שאינם מאובטחים; להימנע מפרסום פרטי הנסיעה ברשתות חברתיות ופרסום תמונות ופרטי ביקור טרם הנסיעה ובזמן אמת.

20:35 - מטוס קרב יירט מטרה חשודה בים האדום

צה"ל עדכן כי מטוס קרב של חיל האוויר יירט מטרה אווירית עויינת במרחב הים האדום. מטוס קרב של חיל האוויר שהייתה בדרכה לשטח ישראל. "יחידת הבקרה האווירית עקבה אחר המטרה לאורך האירוע", נמסר. זמן קצר קודם לכן, החות'ים טענו שביצעו מתקפת כטב"מים לעבר אילת.

20:14 - החות'ים: תקפנו את הספינה MSC United בים סוף

דובר הזרוע הצבאית של החות'ים טוען שהם תקפו את הספינה MSC United באמצעות טילים וטוען גם שבוצעה מתקפת כטב"מים על העיר אילת. זאת לאחר שמוקדם יותר דווח על יירוט סמוך לדהב בסיני.

20:00 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל

ארגון הטרור הודיע על מחבל משורותיו שחוסל מאש צה"ל. זהו המחבל ה-127 שעליו הצהיר חיזבאללה מתחילת המלחמה.

19:15 - תגמול מעבר ל-60 ימי שירות ומענקים חד-פעמיים | תוכנית הסיוע לחיילי המילואים

שרי האוצר והביטחון הציגו הערב את עיקרי תוכנית "מגויסים למילואים", שנועדה לספק מעטפת לאומית למשרתי המילואים ומשפחותיהם על רקע הטענות להפקרה מצד המדינה והפסקת המענקים למשרתים שירות ממושך. התוכנית מתוקצבת ב-9 מיליארד שקל, מהם 2 מיליארד מוקצים למתווה השיפוי למעסיקים.

התוכנית כוללת מענקים מתמשכים מדי חודש וכן מענקים חד-פעמיים והטבות למשרתים מעל לתקופות של 30, 45 ו-60 יום.

19:00 - קרבות ואיתור פירים: צה"ל פועל קרקעית במחנות המרכז ברצועת עזה

כוחות אוגדה 36 פתחו במתקפה על תשתיות טרור במחנה אל בורייג', אחד מהמחנות במרכז רצועת עזה. זאת במטרה להביא להכרעת גדודי חטיבת מחנות המרכז של ארגון הטרור חמאס. מחנות המרכז מורכבים משכונות אזרחיות צפופות, רוויות בתשתיות המהוות קן טרור מבוסס של החמאס.

בשעות הראשונות של הלחימה במחנה אל בורייג', כוחות חטיבת בית הספר לחי"ר איתרו פיר מנהרה שמוביל לתוואי תת-קרקעי רחב. בנוסף איתרו מתחם אימונים של החמאס ובו אמצעי לחימה רבים.

מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא: "הלחימה בסג'עייה הייתה קשה ומורכבת - הצלחנו להביא במהלכה הישגים משמעותיים. סג'עייה כבר לא תהיה מרכז טרור של החמאס, צה"ל לא עוצר. אוגדה 36 נעה למשימותיה במחנות המרכז, הלחימה בטרור במחנות תהיה מהלך יסודי. גדודי מחנות המרכז פוגשים ברגעים אלו את עוצמתו של צה״ל - הם יחדלו מלתפקד כפי שחדלו גדודים אחרים. נכה בחמאס גם במרכז הרצועה, הכל על מנת לעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו".

18:20 - הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בעזה, חמישה נפצעו קשה

רס"ר מאור לביא, בן 33 מסוסיה, לוחם בגדוד 450 בחטיבת ביסל"ח, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. בנוסף נפלו בקרבות בצפון הרצועה שני קצינים בחטיבת הנח"ל: רס"ן שי שמריז ממרכז שפירא, מ"פ בגדוד 931; וסרן שאול גרינגליק מרעננה, קצין בגדוד 931. במהלך הקרבות, חמישה לוחמים נוספים נפצעו קשה. 

18:00 - הרמטכ"ל: "קרובים לפירוק גדודי חמאס בצפון הרצועה; המלחמה תימשך חודשים רבים"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נפגש עם לוחמים בצפון רצועת עזה, וסיפר על אופן הלחימה בשטח - ועל מה שצפוי בהמשך. "צה"ל קרוב להשלמת פירוק גדודי חמאס בצפון הרצועה", אמר. "חיסלנו מחבלים ומפקדים רבים, חלקם נכנעו בפני כוחותינו ועצרנו מאות. בנוסף, השמדנו תשתיות תת-קרקעיות ואמצעי לחימה רבים". 

עוד התחייב הלוי כי צה"ל לא יאפשר חזרה למציאות הביטחונית שלפני המתקפה הרצחנית של חמאס. "לא נאפשר שאירוע כזה יחזור על עצמו. חיל האוויר ממשיך לתקוף ללא הפסקה. בניין נופל כשהוא מטרת אויב, בניין נופל כשנשקפת ממנו סכנה לכוחותינו".

"נגיע גם להנהגת החמאס, בין אם זה ייקח שבוע ובין אם זה ייקח חודשים", הוסיף הרמטכ"ל. "אנחנו מגבירים את הלחץ הצבאי, בדרכים שונות, בעוצמה ובתחבולה. הלחץ הזה, מאפשר את מימוש מטרות המלחמה - פירוק החמאס והשבת החטופים". 

הלוי התייחס גם לאירוע ב-7 באוקטובר, שבו תת-אלוף ברק חירם, מפקד אוגדה 99, הורה להפציץ בית בבארי שבו שהו בני ערובה - לצד מחבלי חמאס. "הימים הרבים שעברו מאז השבעה באוקטובר, מעלים שאלות קשות רבות - על כולן אנחנו מחויבים לספק, ונספק תשובות לאחר תחקיר מעמיק. לא נדלג על אף שאלה ועל אף לקח. נתחקר באופן נוקב ומעמיק בהזדמנות הראשונה שתתאפשר, ונפרסם את הממצאים לציבור בשקיפות הראויה", הדגיש. 

17:55 - דיווחים בלבנון: "שני רכבים הותקפו מדרום לצור, יש נפגעים"

בלבנון מדווחים על שני רכבים שהותקפו מהאוויר מדרום לצור באזור סהל אל-קלילה. על-פי אותם הדיווחים, יש נפגעים באירוע.

17:15 - דיווח בעזה: חוסל חבר במועצה המחוקקת של חמאס

בעזה מדווחים כי ד"ר ח'מיס א-נג'אר, חבר המועצה המחוקקת של חמאס, חוסל בתקיפת ביתו בח'אן יונס עם כמה מבני משפחתו.

17:00 - בזמן חילוץ אזרח: לוחם נפצע קשה ו-8 בינוני וקל מירי נ"ט בצפון הארץ

לוחם נפצע קשה ו-8 בינוני וקל בחילוץ בן ה-80 ממתקפת הנ"ט על כנסייה בגליל המערבי. זמן קצר לאחר מכן, חיל האוויר תקף מבנה שאליו ברח המחבל ששיגר את הטיל.

בן ה-80 שנפצע קשה עבד כשומר בכנסייה באזור גבול לבנון ופונה להמשך טיפול בבית החולים בנהריה. במהלך המתקפה לעבר הכנסייה, כוחות צה"ל נכנסו לחלצו ונפגעו גם הם מטיל נ"ט.

16:45 - הירי לעוטף: פגיעה ישירה בבית כנסת, ללא נפגעים

בירי הרקטות לכיוון עוטף עזה לפני זמן קצר אותרה פגיעה ישירה בתוך בית כנסת במועצה האזורית שדות נגב. נזק נגרם במקום: גג המבנה נהרס וקרס על כיסאות התפילה.

16:10 - רחפן נפץ חדר מלבנון - אין נפגעים

רחפן נפץ שחדר מלבנון התפוצץ בשטח פתוח ברכס רמים - אין נפגעים. במקביל נורו כמה רקטות לאזור אשר התפוצצו בשטחים פתוחים.

16:02 - דיווח: פיצוץ אירע בקרבת שגרירות ישראל בהודו, אין נפגעים

פיצוץ התרחש הערב (ג', שעון הודו) בקרבת שגרירות ישראל בניו דלהי. לא נרשמו נפגעים כתוצאה מהפיצוץ, וכל השליחים ועובדי השגרירות בשלום. נסיבות האירוע נמצאות בחקירת שירותי הביטחון ההודיים, תוך שיתוף פעולה עם גורמי הביטחון הישראלים.

16:00 - מג"ד צבר מתוך הרצועה: "מכאן אנו רואים את כפר עזה שוב - ומבטיחים להמשיך להילחם"

מפקד גדוד צבר, סא"ל אבירן, השקיף מדרג' תופאח שבצפון הרצועה על קיבוץ כפר עזה שבו לחם עם חייליו ב-7 באוקטובר. "מהמקום שבו אני נמצא, אנו רואים את כפר עזה שוב, רק שהפעם אנחנו נמצאים בעמדה אחרת", אמר מפקד הגדוד. "נילחם עד שהתושבים יוכלו לחזור לבתיהם בבטחה".

לוחמי הגדוד ניהלו בימים האחרונים קרבות עזים באזור, יחד עם כוחות הנדסה ושריון תחת צוות הקרב של חטיבה 460. הלוחמים חיסלו מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים, באמצעות הכוונת כלי טיס. בפרדס בשכונה איתרו והשמידו עשרה פירי מנהרות, בסריקות באזור אותר ארגז עם אמצעי לחימה.

15:00 - נזק ללול במושב דוב"ב: "אלפי עופות נהרגו"

מוקדם יותר היום טיל נ"ט פגע ישירות בלול במושב דוב"ב שבגבול לבנון וגרם לנזק גדול. טיל הנ"ט פגע במבנה הלול, שמאכלס 11.5 אלף עופות. הבעלים של הלול, ששייך למשפחת עטון, סיפר שיצא להכין ארוחת צהריים לחיילים המשרתים באזור וניצל בנס. 

"לא נותנים לנו להיכנס כרגע ללול לראות את הנזק. הלול שלנו נפגע משמעותית, אלפי עופות שלנו נהרגו. הנזק עצום, כואב לי הלב", מסר הלולן קוטי עטון. "אבא שלי, אברהם, שהוא הבעלים של הלול - ניצל במזל. הוא יצא לכמה דקות להכין ארוחת צוהריים לחיילים שמשרתים באזור וכך הוא ניצל".

14:10 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

מועצה אזורית חוף אשקלון עדכנה: שישה יירוטים במטח שנורה לאזור, חלקי רקטות נמצאו בשטח קיבוצים בעוטף. בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף ועל נזק.

13:30 - פיצוצים בסיני, דיווחים על יירוט בחופי דהב

בכלי תקשורת מצריים דיווחו על פיצוצים בעיר דהב. על-פי עדי ראייה, נראה בשמיים "עצם מעופף" שיורט והופל כשני מטר מחופי העיר.

13:00 - הוחבאו בתוך חדר הילדים: עשרות קלצ'ניקובים ותחמושת נמצאו בצפון עזה

לוחמי גדוד 931 יצאו למבצע פשיטות בפאתי דרג' תופאח שבצפון רצועת עזה. לפי צה"ל, באחד הבתים מצאו עשרות קלצ'ניקובים, רימונים, בזוקות, ראשי RPG ולוחית רישוי ישראלית צהובה, שהוחבאו בתוך חדר הילדים. "ממצאים אלו הם דוגמה נוספת לניסיון של ארגון הטרור חמאס להסתיר אמצעי לחימה ופעילות טרור בכסות אזרחית", נמסר מטעם צה"ל. עוד ציינו כי בהיתקלויות באזור חוסלו מחבלים רבים, בסיוע מכלול האש של צוות הקרב החטיבתי של הנח"ל.

12:50 - גבר כבן 80 נפצע קל-בינוני מנ"ט בגבול לבנון

אזרח כבן 80 נפצע מטיל נ"ט שפגע בכנסייה המפורסמת באיקרית שבה הוא עובד כשומר, סמוך לגבול לבנון . הוא פונה לבית החולים בנהריה במצב בינוני-קשה בידי כוחות רפואה של צה"ל וצוותי מד"א. זמן קצר אחרי הגעת הכוחות בוצע ירי נוסף לאזור ולמרחב דוב"ב שבגליל העליון. צה"ל השיב בירי.

12:40 - איראן ברשימה: גלנט מנה 7 זירות ואישר - "פעלנו בשש מהן"

שר הביטחון יואב גלנט, בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון בקריה: "המלחמה רב-זירתית, אנחנו מותקפים משבע גזרות שונות - עזה, לבנון, סוריה, יהודה ושומרון, עיראק, תימן ואיראן. הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוכן, ואני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר - כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד".

"מדינת ישראל תדע מה לעשות, מערכת הביטחון נערכת, המציאות שבה תוקפים אותנו ואנחנו מרוסנים היא נכונה לפי השיקול שלנו", הוסיף גלנט. "אני רוצה לומר לכם שזו מלחמה ארוכה, קשה, יש בה מחירים, מחירים כבדים אבל ההצדקה שלה היא הגבוהה ביותר שיכולה להיות. מי שעושה מהלך מהסוג הזה - נחרץ דינו".

12:15 - צה"ל התיר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף

מת מפצעיו סמ"ר דניאל נחמני, בן 21, מכפר סבא, לוחם בגדוד 71, מחטיבה 188. הוא נפצע ביום שישי האחרון במהלך פעילות מבצעית בגבול לבנון.

11:55 - תקיפות של צה"ל בלבנון, ירי לעבר מוצבים בגבול

צה"ל בעדכון על חילופי האש בגבול לבנון: "זוהו הבוקר כמה שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב ושומרה. בשעות הבוקר מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, טנק ירה לעבר מטרה על-מנת להסיר איום. מוקדם יותר שוגר טיל קרקע אוויר מלבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי".

11:30 - דיווחים פלסטיניים: עשרה הרוגים בתקיפות בח'אן יונס

בכלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על עשרה הרוגים בשתי תקיפות בח'אן יונס שבדרום הרצועה. על-פי הדיווחים, שישה נהרגו בתקיפה של בית משפחת אבו תוהה במחנה הפליטים. ארבעה נוספים נהרגו מפיצוץ אוטובוס במערב העיר.

11:00 - דיווח: שני פיצוצים סמוך לספינה בים האדום, באזור מצר באב אל-מנדב

מרכז הסחר הבריטי (UKMTO) עדכן על "תקרית" נוספת בים האדום. לפי ההודעה של המרכז, התקבלו שני דיווחים על כטב"מים סמוך לספינה במצר באב אל-מנדב, ליד לנמל חודידה שבשליטת החות'ים בתימן. זמן קצר לאחר מכן דיווח על שני פיצוצים שזוהו סמוך לספינה בהפרש של חמש דקות.

9:35 - חילופי אש בגבול לבנון: שיגורים לעבר הר דב, צה"ל תקף בתגובה

 חוליית מחבלים של חיזבאללה שיגרה כמה רקטות לעבר מוצבי צה"ל בהר דב, צה"ל השיב בארטילריה. מוקדם יתר צה"ל תקף תשתיות טרור במיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראית פטריית עשן סמוך לגבול. 

09:12 - דיווח: ארה"ב פועלת לשינוי הרשות הפלסטינית, לקראת היום שאחרי המלחמה

בוושינגטון פוסט דווח כי ארה"ב מנסה "להחיות" את הרשות הפלסטינית, כדי לאפשר שליטה עתידית שלה ברצועת עזה. על-פי הדיווח, פקידים אמריקאים הגיעו בשבועות האחרונים לרמאללה כדי לקדם שינויים ברשות הפלסטינית, בהם החלפת דמויות מפתח. גורמים פלסטינים ואמריקאים שצוטטו טענו כי הפקידים האמריקאים דחפו לשינויים במוקטעה. הכתבה המלאה

08:44 - חוסלו מחבלים שניסו להניח מטען סמוך לטנק בצפון עזה, 100 מטרות הופצצו מהאוויר

דובר צה"ל מסר כי כוחות מחטיבה 261 (בה"ד 1) חיסלו הלילה חוליית מחבלים חמושה במרחב ג'אבליה שניסתה להניח מטען נפץ סמוך לטנק שבו שהו כמה לוחמים. הכוחות תקפו בתגובה את המחבלים ובמהלך הקרב שניהלו עם החוליה, הכווינו כלי טיס של חיל האוויר ובסיוע מכלול האש של החטיבה - חיסלו אותם. הושמד המבנה הצבאי שבו פעלו.

דובר צה"ל עדכן גם כי כחלק מהסיוע לכוחות המתמרנים ברצועת עזה, חיל האוויר השלים הלילה מטס תקיפה בדרום רצועת עזה. במסגרת המטס, עשרות מטוסי קרב תקפו יותר מ-100 מטרות טרור של חמאס, בהן פירי מנהרות, תשתיות טרור ואתרים צבאיים המשמשים את הארגון לפגיעה בכוחות צה"ל.

במהלך היממה האחרונה, מכלול האש של חטיבה 7 הכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל בתוך דקות בודדות יותר מעשרה מחבלים שפעלו במרחב ח'אן יונס, סמוך לכוחות צה"ל.

באירוע נוסף באזור ח'אן יונס, מכלול האש של חטיבת גבעתי זיהה חוליית מחבלי חמאס נעה לעבר בניין צבאי של הארגון שהכיל אמצעי לחימה רבים. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שהשמיד את המבנה וחיסל את החוליה.

כמו כן, כחלק מסריקות שערכו לוחמי גדוד שקד מצוות הקרב החטיבתי 401 במפקדות צבאיות הנמצאות בשימוש הג'יהאד האיסלאמי במרחב דראג' תופאח שבצפון רצועת עזה, איתרו הכוחות נשקים, מטעני נפץ ותחמושת, לצד מסמכי מודיעין וציוד צבאי של הארגון.

08:28 - בעקבות איום החות'ים: הודו שולחת ספינות טילים לים הערבי

חיל הים ההודי הודיע כי ישלח ספינות הנושאות טילים מונחים לאזור הים הערבי, בעקבות מתקפת הכטב"ם על ספינה "הקשורה לישראל" בשבת. לפי הודעת חיל הים ההודי, הצעד נעשה במטרה "לשמר נוכחות הרתעתית".

07:22 - דיווח: תקרית נוספת בים האדום, באזור מצר באב אל-מנדב

המרכז הבריטי לסחר ימי עדכן על תקרית באזור מצר באב אל-מנדב, כ-50 מיילים ימיים מנמל חודידה שבשליטת החות'ים בתימן.

06:00 - צה"ל הודיע כי שני לוחמי צה"ל מילואים נהרגו אתמול בקרבות בדרום רצועת עזה

דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר (במיל') יהונתן לובר ז"ל, בן 24 מהיישוב יצהר שבשומרון, לוחם בגדוד השריון 8104 בעוצבת "ראם" (179), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, רס"ל (מיל') יוסף גיטרץ ז"ל, בן 25 מתל אביב, לוחם בגדוד השריון 7029 בעוצבת "ראם" (179), נפל גם הוא אתמול בקרב בדרום הרצועה.

כמו כן, שני לוחמים בגדוד 82 וקצין בגדוד 75 בחטיבה 7 נפצעו אתמול באורח קשה בקרב בדרום הרצועה, ולוחם (במיל') בגדוד 6646 של חטיבה 646 נפצע אתמול באורח קשה בקרב בצפון הרצועה.

04:27 - צבא ארה"ב הודיע שתקף שורת יעדים של ארגון גדודי חיזבאללה עיראק

התקיפה בוצעה בתגובה על מתקפות של המיליציות הפרו-איראניות נגד בסיסים אמריקאיים, כולל מתקפת כטב"מים בבסיס האוויר בארביל שבצפון המדינה אתמול שגרמה לפציעתם של כמה חיילים. על-פי הודעת סנטקום, כמה פעילי מיליציות נהרגו.

01:33 - צבע אדום בנחל עוז

01:05 - צבע אדום בשדרות, איבים וניר עם

00:59 - נציגת סיוע של האו"ם בעזה: לתושבי עזה נותר מעט מקום להתפנות מהמקומות שבהם מתבצעת לחימה

"אנשים יצאו דרומה עם מזרונים וכל חפציהם בטנדרים ובמשאיות ובמכוניות כדי לנסות למצוא מקום בטוח", אמרה ג'מה קונל, שביקרה מטעם האו"ם בשכונת דיר אל-בלח במרכז עזה.

23:25 - שר החוץ של איראן לאחר חיסול רזי מוסאווי: "תל אביב מחכה לספירה לאחור"

שר החוץ של איראן צייץ בחשבון ה-X שלו: "אני מנחם את משפחתו של רזי מוסאווי על מות הקדושים של היועץ האיראני למלחמה בטרור בסוריה, שנלחם באומץ רב-שנים לצד קאסם סולימאני כדי להבטיח את ביטחונה של איראן. תל אביב מחכה לספירה לאחור".

23:09 - דובר צה"ל: שני שיגורים זוהו מלבנון למנרה בשעות האחרונות

דובר צה"ל: "בשעות האחרונות זוהו שני שיגורים מלבנון לעבר מנרה. במהלך היום, כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי ושתי עמדות שיגור לצד מרחבים נוספים בלבנון. בנוסף, מוקדם יותר היום, שוגר טיל קרקע-אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה".

22:58 - תושבים בערים שונות בישראל מדווחים על תקלות ברשת החשמל

תושבים בתל אביב, בהרצליה, באשקלון, ברמת גן, ברחובות, וביישובים נוספים דיווחו על נפילות ברשת החשמל. בחברת החשמל מסרו: התקלות שעליהן מדווחים צרכנים ברחבי הארץ אינן תוצאה של מתקפת סייבר, אלא תקלה ביחידת ייצור שמספקת 250 מגה וואט. המערכת ביצעה 'השלת עומסים' וכעת מכניסים לפעילות יחידות ייצור חדשות על-מנת להתגבר על התקלה. בכל מהמקומות החשמל כבר חזר".

21:42 - חיזבאללה: חיסול בכיר משמרות המהפכה - חציית גבול מצד ישראל

חיזבאללה פרסם הצהרה בצל הדיווחים על חיסול הבכיר במשמרות המהפכה בידי ישראל: "ההתנקשות של האויב הציוני, במפקד רזי מוסאווי בסוריה, שעבד כיועץ צבאי שם, היא מתקפה בוטה וחסרת בושה שחצתה את הגבולות. מוסאווי פעל בדרכו של המפקד קאסם סולימאני".

במקביל להודעת חיזבאללה, אזעקות הופעלו בכמה יישובים בעמק החולה ובגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס. דובר צה"ל מסר בהמשך כי מדובר בזיהוי שווא והוסיף כי אין חשש לאירוע ביטחוני.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12