ניצחון לאפל: בוטל הצו שאסר על מכירת שעונים בארה"ב

ענקית הטכנולוגיה הצליחה לנצח בערעור שהגישה לבית המשפט לערעורים בארה"ב, בעקבות הצו שקיבלה מנציבות הסחר הבינלאומי של ארה"ב האוסר על מכירת אפל ווטש • על פי טענות, אפל גנבה פטנטים הקשורים למדידת רמת החמצן בדם

אפל ווטש / צילום: צילום מסך מאתר אפל
אפל ווטש / צילום: צילום מסך מאתר אפל

ענקית הטכנולוגיה אפל  רשמה ניצחון: בית המשפט לערעורים בארצות הברית ביטל את איסור הייבוא שהיו על מספר שעונים חכמים של אפל, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. ענקית הטכנולוגיה הגישה בקשת חירום לבית המשפט כדי לערער על החלטת נציבות הבחר הבינלאומי של ארצות הברית. 

בימים האחרונים פורסם כי נציגת הסחר של ארה"ב, קתרין טאי, סירבה להטיל וטו על החלטת בית הדין הממשלתי לאסור ייבוא ומכירה של שעוני אפל בארה"ב. זה הגיע לאחר שאפל הודיעה שהיא תעצור את מכירת השעונים החכמים שלה מסדרת 9 וסדרת Ultra 2 בארה"ב.  

הרשויות הפילו את מלך הקריפטו, אבל המלכה עדיין על הרגליים 
"משחק מסוכן": זה היה המטבע הכי חזק השנה 

הסיבה לכך הייתה שנציבות הסחר הבינלאומית של ארה"ב (ITC) פסקה בחודש אוקטובר כי מספר שעוני אפל מכילים חיישן לניטור רמת החמצן בדם, שהפטנט עליו שייך לחברת הניטור הרפואי "מסימו". הצו של הנציבות, שכאמור אוסר על ייבוא ומכירה בארה"ב של השעונים עם החיישן, נכנס לתוקף השבוע. למעשה אפל הייתה יכולה להגיע להסכם עם החברה כדי לקבל רישיון לטכנולוגיה שלה או לבקש ממשל ביידן לבטל את הפסיקה של הנציבות.  

בשל הדיווח אפל עצרה את המכירות של השעונים החכמים שלה, אם כי השעונים נותרו זמינים בקמעונאים שונים בארצות הברית כמו וולמרט, אמזון, בסט ביי ועוד. נזכיר כי עסקי הטכנולוגיה הלבישה, הבית והאביזרים של אפל הכניסה לה ברבעון השלישי של 2023 הכנסות של 8.28 מיליארד דולר.