ישראל במלחמה | סיקור שוטף

החל הדיון בקבינט; פורסמו ממצאי הירי בחטופים

קבינט המלחמה יתכנס הערב לדון בהצעה חדשה לעסקת חטופים • סמוטריץ' מכנס ישיבה מיוחדת, גורמים פוליטיים: הקואליציה תיכנס לסחרור • צה"ל הציג למשפחות החטופים שנהרגו בשוגג את תחקיר הירי; הרמטכ"ל: היה ניתן למנוע את התקרית • אזעקות ללא הפסקה בצפון: חיזבאללה ירה עשרות רקטות, כטב"מים יורטו בקריות ובגליל העליון • עדכונים שוטפים

קבינט המלחמה / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
קבינט המלחמה / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

22:19 - בסוריה מדווחים: תקיפה ישראלית באזור דמשק

בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית הופעלו.

21:55 - בציונות הדתית איימו, נתניהו התקפל: קבינט המלחמה לא ידון הערב ב"יום שאחרי" בעזה

בלחץ הציונות הדתית, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל ברגע האחרון את הדיון הערב בקבינט המלחמה בסוגיית היום שאחרי המלחמה בעזה. במקום זאת היא תעלה לדיון רק בישיבת קבינט המדיני-ביטחוני המורחב בשבוע הבא.

21:43 - ביידן: "מזועזע ממות ג'ודי ווינשטיין, לא נפסיק לפעול כדי להחזיר את החטופים הביתה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי הוא ורעייתו ג'יל "מזועזעים" מהידיעה על מות החטופה ג'ודי ווינשטיין, המחזיקה באזרחות אמריקנית. "ארבעת ילדיהם ושבעת נכדיהם של ג'ודי וחגי נמצאים בליבנו. אף משפחה לא צריכה לסבול מסע ייסורים כזה. אני חוזר שוב על ההתחייבות שנתנו לכל משפחותיהם של אלה שעדיין מוחזקים חטופים: לא נפסיק לפעול כדי להחזיר אותם הביתה", ציין.

21:13 - פיגוע דקירה ליד ירושלים: שני צעירים נפצעו בינוני, המחבל נוטרל

שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו בינוני בפיגוע דקירה במחסום מזמוריה ליד שכונת הר חומה בירושלים. ממד"א נמסר כי בשעה 21:05 התקבל דיווח במוקד 101 במרחב ירושלים על שני פצועים סמוך למחסום מזמוריה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי במקום ל צעירה כבת 20 ולגבר כבן 25, ופינו אותם לבית החולים בהכרה. עדי ראייה סיפרו שהמחבל נוטרל בירי.

20:30 - דובר צה"ל על תחקיר הירי בחטופים: "אנחנו אחראים על מה שקרה"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס לתקרית שבה נורו בשוגג שלושת החטופים. "בעת פעילות צה"ל בסג'עייה לא ניתן מודיעין על נוכחות חטופים בבניין. אותר בכניסה לפיר מנהרה פתק 'הצילו', שלא העלה בזמן אמת מידע הקושר אותו להימצאות חטופים במרחב. ההערכה הייתה שמדובר בניסיון הטעיה של מחבלים". אמר. "יממה לאחר מכן זוהו שלוש דמויות ומתבצע ירי בשגגה על מה שהחייל זיהה כאיום. המפקד קרא לחדול את האש, אך הלוחמים לא שמעו את הקריאה וגם החטוף השלישי נהרג".

תא"ל הגרי ציין כי "יש עוד חטופים בשטח והחובה שלנו היא להפיק לקחים בצורה מהירה ביותר ולתרגם אותם להנחיות ללוחמים בשטח". לדבריו, "אנחנו אחראים על מה שקרה. סג'עייה היא אזור מלחמה מרובה מחבלים ורווי מטענים ואמצעי לחימה. התחקיר מלמד יותר מכל על אומץ הלב, התושייה והגבורה של אלון, יותם וסאמר ז"ל. אנחנו נתחקר את עצמנו עד תום כשהמצב המבצעי יאפשר זאת".

19:45 - צה"ל פרסם את ממצאי התחקיר של הירי בשלושת החטופים

צה"ל הציג היום למשפחות החטופים שנורו בשוגג מירי כוחותינו את תחקיר האירוע. מממצאי הממצאים העידו כי החטופים עשו כל שביכולתם שכוחות צה"ל יזהו אותם. לחיילים שירו היה שדה ראייה מוגבל והם התקשו לזהות שמדובר בחטופים. הרמטכ"ל הרצי הלוי סיכם ואמר כי "הירי בחטופים לא היה צריך להתבצע - ירי זה לא תאם את הסיכון ואת המצב. עם זאת, הוא בוצע בנסיבות מורכבות, ובתנאי לחימה עצימים תחת איום ממושך".

19:11 - צה"ל: "ביצענו תקיפה נרחבת בדרום לבנון, הופצץ מתחם צבאי של חיזבאללה"

צה"ל הודיע כי ביצע היום "תקיפה נרחבת" בדרום לבנון, בין היתר במרחבי הכפרים עיתא א-שעב ורמיה. עוד נמסר כי מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי של חיזבאללה, בתגובה על השיגורים שבוצעו היום לשטח ישראל, כשבין היתר דווח על נפילות בקריית שמונה. בנוסף, צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט באזור הגבול וחוליה נוספת ששהתה בתוך מבנה ממנו בוצעו שיגורים לישראל.

19:10 - גלנט: "משימות כמו שמבצעים כוחותינו בח'אן יונס לא נעשו אף פעם"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב במפקדה הקדמית של אוגדה 98 שלוחמיה פועלים במרחב ח'אן יונס, ואמר כי "משימות כמו שמבצעים כוחותינו בח'אן יונס לא נעשו אף פעם - הכוחות שלנו מגיעים למרחבי לחימה שבהם לא היינו, מחסלים מחבלים ומשתלטים על חדרי שליטה". לדבריו, "הפעולה במרחב חיונית להשגת מטרות המלחמה ולכן מוקצים לה כוחות רבים, גם בצירים הלוגיסטיים, באבטחה של האזור - אנחנו רואים תוצאות של השמדת האויב".

גלנט שוחח עם לוחמי האוגדה שיצאו להתרעננות מהלחימה בעזה ואמר להם: "אני מאוד מעריך את אנשי המילואים, אני אומר לכם את זה בצורה ברורה. אתמול יצאנו בתוכנית שמביאה 9 מיליארד שקל לאנשי המילואים ולמשפחות שלהם".

לדבריו, "כל איש מילואים זקוק לשלושה דברים: משימות ברורות, אמצעים צבאיים כדי לבצע את המשימות. ויחס ותגמול הוגן. הציבור בישראל, גם אלה שפקפקו לפני שלושה חודשים, גם החברים שלכם וכאלה שראו אתכם כמשוגעים שבאים למילואים, מבינים כולם - אנחנו לא יכולים לבצע את המשימות שלנו במלחמה בלי אנשי המילואים".

19:04 - פרסום ראשון: קבינט המלחמה ידון הערב ביוזמה חדשה לשחרור חטופים

קבינט המלחמה ידון הערב ביוזמה קטארית חדשה לשחרור חטופים ששונה מהיוזמות שהוצעו עד כה - כך פרסם הערב לראשונה כתבנו המדיני ירון אברהם. המסר הקטארי, שהגיע הבוקר לישראל, עשוי אולי להצביע על התקדמות במגעים.

אל הדיון יגיעו הגורמים האמונים על המשא ומתן, ראש המוסד דדי ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון, והם יעדכנו את חברי הקבינט במסר הקטארי.

ההערכה היא שמדובר בתשובה של חמאס להצעה הקודמת שהניחה ישראל - שחרור הומניטרי של פצועים, חולים, נשים וילדים, 40 במספר, בתמורה לשחרור מסיבי יותר ונדיב יותר של אסירים ביטחוניים והפוגה ממושכת של שבועיים.

18:27 - בסביבת נתניהו מבהירים: הדיון ב"יום שאחרי" יובא להכרעת הקבינט המדיני-ביטחוני

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו, בתגובה על הביקורת הקשה בציונות הדתית ובעוצמה יהודית על הדיון הצפוי בקבינט המלחמה המצומצם, בשאלת היום שאחרי המלחמה: "נתניהו הבהיר שביום שאחרי חמאס לא יהיה ברצועת עזה לא חמאסטן ולא פתחסטאן. בכל מקרה, הדיון בנושא יובא להכרעת הקבינט המדיני-ביטחוני".

18:00 - גנץ בדרום: נערכים לשלב הבא של הלחימה ומתקרבים ליום שבו אפשר לחזור לחלק מהיישובים

השר בני גנץ ביקר היום בדרום ואמר כי "אנחנו מוכנים לשלב הבא בלחימה שיהיה מתמשך, עוצמתי ועמוק משחמאס מתאר לעצמו". לדבריו, "בכל מקום שבו אנשי חמאס וארגוני הטרור ירימו את ראשם - אנחנו נוריד אותו. מי שלא ייכנעו, ייקברו בסופו של דבר - בקרקע או עמוק מתחתיה, במוקדם או במאוחר".

גנץ קיבל סקירת מבצעית בפיקוד הדרום ממפקד הפיקוד, האלוף ירון פינקלמן, ובהמשך ביקר במועצה האזורית חוף אשקלון, שם קיים דיון עם ראשי רשויות מהדרום. "ככל שהשליטה בשטח וההצלחות המבצעיות מתקדמות, אנחנו מתקרבים גם ליום שבו נוכל לאפשר חזרה לחלק מהיישובים", הצהיר גנץ. "דנתי על כך עם ראשי הרשויות ומנהלת תקומה, וכולנו נערכים לכך. אפעל כדי שהנושא יובא לדיון בקבינט המלחמה בזמן הקרוב".

גנץ אמר עוד: "כשיתאפשר ויחל תהליך החזרה שמוביל משרד הביטחון, הוא יבוצע בתיאום מלא עם ראשי הרשויות, כך שכל יישוב, קהילה וכל פרט מקבלים את הפתרונות המותאמים לצרכיהם, עם תמיכה מאסיבית של המדינה".

17:58 - גורמים פוליטיים: הקבינט ידון הערב על "היום שאחרי"? הקואליציה תיכנס לסחרור

גורמים פוליטיים בכירים יצאו נגד כוונת קבינט המלחמה לדון הערב לראשונה מתחילת המלחמה ב"יום שאחרי" ברצועת עזה, ואמרו כי "הדיווח על קיום הדיון מכניס את הקואליציה לסחרור". לדבריהם, "בציונות הדתית לא יודעים לחיות עם דיון 'היום שאחרי' בקבינט המלחמה. זה דיון על מדיניות ואוסלו 2. התחושה היא שממשלת הימין הופכת הערב לממשלת מרכז שמאל. תזכרו את הערב הזה".

17:35 - בן גביר: "קבינט הקונספציה הוסמך לנהל את התמרון"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את קבינט המלחמה, שצפוי לדון הערב "ביום שאחרי" המלחמה מול חמאס בעזה. "קבינט הקונספציה הוסמך לנהל את התמרון, לא לקבוע מדיניות", כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו, "יש לנהל את הדיונים ליום שאחרי בקבינט המדיני-ביטחוני, ולא בקבינט הקונספציה עם גנץ".

17:27 - אזעקה באזור אשקלון

אזעקה המתריעה על ירי טילים ורקטות הופעלה באזור תעשייה הדרומי אשקלון.

16:47 - נזק בקריית שמונה מירי מלבנון, צה"ל תקף בתגובה

חיזבאללה שיגר כ-20 רקטות וטילי נ"ט לקריית שמונה במטח האחרון. המשטרה הודיעה כי ישנן מספר זירות נפילה של פריטי רקטה באזור קריית שמונה. אין נפגעים, אך נזק נגרם לתשתיות בעקבות שתי נפילות בעיר. "שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור", נמסר.

במשטרה הוסיפו: "אנו קוראים לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".

דובר צה"ל אישר כי זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר כמה מרחבים בצפון הארץ. אין נפגעים. בתגובה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

16:31 - קיבוץ ניר עוז הודיע: ג'ודי ווינשטיין חגי נרצחה ב-7 באוקטובר, גופתה מוחזקת בשבי חמאס

קיבוץ ניר עוז הודיע על הירצחה של ג'ודי ווינשטיין חגי בת ה-70, שנפצעה ב-7 באוקטובר ונרצחה באותה השבת. גופתה מוחזקת בשבי חמאס. ג'ודי הייתה אם לארבעה וסבתא לשבעה. בעלה גדי, בן 72, נרצח גם הוא בטבח וגופתו נחטפה לרצועת עזה. בקיבוץ מסרו כי "ג'ודי עבדה כמורה לאנגלית עם התמחות בילדים עם צרכים מיוחדים ובעיות קשב וריכוז. היא טיפלה בילדים עם חרדות בעקבות המצב בעוטף בשיטות מדיטציה ומיינדפולנס. היא הייתה משוררת, יזמית, אוהבת ליצור ומסורה לעשיה למען שלום ואחווה".

16:22 - קבינט המלחמה ידון ב"יום שאחרי" המלחמה מול חמאס

קבינט המלחמה יחל לדון הערב לראשונה בשאלת עזה "ביום שאחרי" המלחמה מול חמאס. ראש המל"ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר יציגו את עבודת המטה שהתקיימה בנושא. הדיונים יתפרסו על פני מספר ישיבות.

16:14 - עוד אזעקה בצפון

אזעקה נשמעה בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי.

15:38 - אזעקות בארז ובגברעם שבעוטף עזה

15:32 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון רמת הגולן

אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בנווה אטי''ב, עין קנייא, קלע, מג'דל שמס, נמרוד, מסעדה ושעל.

15:00 - חטיבת המילואים 55 השמידה חמ"ל של כוח הנוח'בה בח'אן יונס

צוות הקרב של חטיבת המילואים 55 נלחם בשבועות האחרונים בגזרת ח'אן יונס ומתמקד בהשמדת התשתיות והמנהרות התת קרקעיות של חמאס במרחב בני סוהילה. דובר צה"ל מפרסם כי החיילים איתרו תוואי תת קרקעי שהתחבר אל חמ"ל ששייך לכוח נוח'בה של חמאס.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי השמידו את תוואי המנהרות ואת החמ"ל. בנוסף, הכוחות איתרו פיר מנהרה ומשגר רקטות בתוך מסגד שנמצא בסמוך לבית ספר. במסגד זוהה מערך התארגנות הכולל תצפיות ועמדות לחימה שסיכנו את הכוחות. כמו כן, אותרו מרחבים המשמשים לאחסון אמצעי לחימה.

14:06 - אזעקה המתריעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

חשש לחדירת כלי טיס עוין ביפתח, רמות נפתלי, מרכז אזורי מבואות חרמון, מלכיה ודישון שבמועצות האזוריות הגליל העליון ומבואות החרמון. אזעקות נוספות נשמעו ב שניר, ע'ג'ר, שאר ישוב, דפנה, הגושרים וקיבוץ דן. פיקוד העורף מעדכנים כי הטיפול באירוע הסתיים.

13:30 - אזעקות בעכו ובקריות, כלי טיס של חיזבאללה יורט

אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בקריית ביאליק, קריית מוצקין, קריית ים, כפר מסריק ועכו. תושבים בקריות מדווחים על הדי פיצוצים, יורט כלי טיס בלתי מאויש של חיזבאללה . במד"א מעדכנים כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח לבנון לשטח מדינת ישראל ויורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית".

12:40 - בנותיו של יוסי שרעבי, שמוחזק בידי חמאס 83 ימים: "מחכים שיחזור הביתה כדי שהלב יחזור להיות שלם"

שתי בנותיו של יוסי שרעבי, שמוחזק בשבי חמאס, הצטרפו לצעדת הנוער למען השבת החטופים שעושה את דרכה לכנסת. "אבא שלנו יוסי ודוד שלנו אלי חטופים ברצועת עזה", אמרו בכאב. "חייבים לעשות הכול כדי להחזיר אותם הביתה, אנחנו כבר מתגעגעים לאבא שלנו ונשברים. מחכים שהם יחזרו הביתה כדי שהלב שלנו יחזור להיות שלם".

בצעדה משתתפים מאות בני נוער שהחלו לצעוד לכנסת מתל אביב ביום ראשון. את הצעדה החלו בני הנוער של כפר עזה יחד עם תנועת הצופים והיום בקו הסיום של המסלול הצטרפו לצועדים מאות תלמידים מרחבי הארץ, בהם חניכי הנוער העובד והלומד.

12:24 - תיעוד מהקרב שבו נפלו סמל מאור כהן איזנקוט וסמ"ר יונתן דין חיים

צה"ל מפרסם היום תיעוד מיוחד מההתקלות שבה נפלו לוחמי גדוד 12, לאחר ש חשפו תשתית תת-קרקעית רחבה במסגד "קוטייבה" שבמרחב ח'אן יונס . הלוחמים נראים פושטים על בניין חשוד, מתמקמים מתחת לחלונות ופותחים בירי לעבר המחבלים. לקריאת הכתבה המלאה

12:20 - בלבנון מדווחים: צה"ל תקף בכפר ראמיה, דרום המדינה

12:18 - לראשונה מאתמול בצוהריים: אזעקות בנירים ובעין השלושה שבעוטף עזה

11:18 - משרד הבריאות הפלסטיני: 50 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל

לפי משרד הבריאות הפלסטיני שנשלט בידי חמאס, 50 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל בבית לאהיא, ח'אן יונס ומוע'אזי.

10:45 - ראש המערך הפסיכיאטרי באיכילוב, שטיפלה בחטופים: " לא יכולתי להאמין למידת האכזריות"

בריאיון לגארדיאן הבריטי סיפרה ד"ר רננה איתן על מקרי ההתעללות והטראומה אליהם נחשפה במסגרת הטיפול ב-14 החטופים שטופלו במרכז הרפואי איכילוב: "רוב החטופים ששבו עברו התעללות פיזית ונפשית קשה מאוד. אנחנו יודעים שיש להם עוד דרך ארוכה לפניהם". 129 חטופים וחטופות מוחזקים כבר 83 ימים בידי מחבלי חמאס ברצועת עזה.

09:17 - אזעקות בגליל המערבי בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בגליל המערבי ביישובים במועצה האזורית מעלה יוסף: שתולה, זרעית, אבן מנחם ושומרה. מפיקוד העורף נמסר כי הטיפול באירוע הסתיים.

08:39 - מפקד משמרות המהפכה: "מתקפת 7 באוקטובר הייתה פלסטינית לחלוטין"

מפקד משמרות המהפכה חוסין סלאמי מסביר את דברי דובר משמרות המהפכה אתמול: מתקפת 7 באוקטובר הייתה פלסטינית לחלוטין, הנקמה על מותו של סולימאני היא מבצע אחר. הוא אמר לי שכוונתו הייתה שהתוצאה הטבעית של המתקפה של חמאס הייתה נקמה על חיסול סולימאני, אבל זה לא היה המניע.

08:16 - לוחמי חטיבת ביסל"ח השמידו תשתית טרור בבניין ממנו שוגרו טילי RPG לעבר כלי רכב של הלוחמים

כחלק מן התמרון הקרקעי, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 פועלים במרחב דרום עזה, בשכונת דרג' תופאח. לפי דובר צה"ל, חיילי החטיבה חיסלו ביומיים האחרונים מחבלים מהיבשה והאוויר. בנוסף, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 460 חיסלו ביממה האחרונה מחבלים בגזרת דרג' תופאח'.

06:00 - הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה:

רס"ל במיל' אסף פנחס טובול, בן 22 מקריית מוצקין, לוחם בגדוד 77 שבעוצבת "סער מגולן" (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

סרן במיל' נריה זיסק, בן 24 ממשואות יצחק, מפל"ג שריון בגדוד 52 שבעוצבת "עקבות הברזל" (401), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

רס"ן דביר דוד פימה, בן 32 מכפר יונה, סגן מפקד גדוד 198 שבעוצבת "בני-אור" (460), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

בנוסף, בקרב בו נפל רס"ל במיל' אסף פנחס טובול ז"ל, נפצעו באורח קשה קצין ולוחם בגדוד 77 של עוצבת "סער מגולן" (7). בנוסף, בקרב בו נפל רס"ן דביר דוד פימה ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם בגדוד 7107 של חטיבת הנח"ל. 

04:44 - א-סיסי ועבדאללה בפגישתם: "דוחים את הניסיונות לעקור פלסטינים"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה השני נועדו בארמון הנשיאותי בקהיר כדי לדון במצב בעזה. שני המנהיגים קראו להפסקת אש דחופה בכדי לאפשר סיוע הומניטרי "נחוץ ביותר", ול"פתרון הוגן ומקיף" למלחמה, שלדבריהם צריך לכלול הקמת מדינה פלסטינית עצמאית על בסיס גבולות 67' - עם מזרח ירושלים כבירתה.

 בהצהרת הנשיאות המצרית נכתב: "שני המנהיגים דחו באופן מוחלט את כל הניסיונות לעקור את הפלסטינים מחוץ לאדמותיהם או לעקור אותם מבפנים, והדגישו כי הפתרון היחיד שעל הקהילה הבין-לאומית לדחוף ליישומו הוא הפסקת אש מיידית וכניסה לתוקף של סיוע הומניטרי". 

03:40 - המשרד ההומניטרי של האו"ם (OCHA) הזהיר: הפסקות תקשורת ברחבי הרצועה משפיעות על המשלוחים ההומניטריים

ספקית התקשורת הראשית בעזה דיווחה אמש על עצירה נוספת של שירותי הטלפון והאינטרנט ברצועה, בנימוק של "פגיעה בתשתית שלה". בהודעתו, המשרד לתיאום עניינים הומניטריים של האו"ם מסר: סוכנויות הומניטריות הזהירו כי הפסקות חשמל מסכנות מתן סיוע מציל חיים בעזה, המוגבל ממילא.

02:42 - דיווחים ערביים: צה"ל פועל בשעה זו באיו"ש

הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל מבצעים פשיטות ומעצרים בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, בין היתר בחברון, בית לחם, רמאללה, ג'נין, טולכרם ומזרח ירושלים. עוד דווח על כמה מפרי סדר פלסטינים שנפצעו בתקריות שונות עם הכוחות ופונו לבתי חולים.

01:34 - ארה"ב: עשרות מפגינים פרו-פלסטינים נעצרו בהפגנות במהלך היממה האחרונה

כוחות הביטחון בניו יורק מסרו כי 26 בני אדם נעצרו באשמת הפרת סדר והפרעה לתנועת כלי רכב. בתמונות וסרטונים ברשתות החברתיות שתיעדו את האירועים, נראו מפגינים מחזיקים ידיים ויוצרים שרשרת אנושית שנמתחת על פני הכביש המהיר המוביל אל נמל התעופה הבין-לאומי ג'ון פ. קנדי, תוך שהם אוחזים שלטים עם מסרים פרו-פלסטיניים.

הפגנות דומות התקיימו במהלך היממה האחרונה גם בנמל התעופה הבין-לאומי של לוס אנג'לס. משטרת לוס אנג'לס מסרה שכ-36 מפגינים נעצרו בגין התפרעויות וכי לפחות אדם אחד נעצר על תקיפת שוטר.

00:55 - 92 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו לרצועה ביממה האחרונה, מעל ל-200 אזרחים זרים עזבו אותה

במצרים דיווחו על 92 משאיות סיוע שנכנסו במהלך 24 השעות האחרונות דרך מעבר רפיח לרצועת עזה. השיירה כללה 12 משאיות שהובילו סחורות ואף 4 משאיות שהובילו גז בישול. בנוסף, עוד דיווחו המצרים על 264 אזרחים זרים שיצאו מהרצועה במהלך היממה האחרונה.

23:38 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות על שיגור הכטב"ם לדרום רמת הגולן

המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות על המתקפה "באמצעות הנשקים המתאימים" באזור אליעד שבדרום רמת הגולן.

המיליציות כבר קיבלו בשבועות האחרונים אחריות על תקיפות בישראל אך זו הפעם הראשונה שהן פוגעות פיזית. בין היתר, הן קיבלו אחריות על כטב"ם שיורט בידי חיל האוויר בים ונטען שהיה בדרך לאסדת כריש.

23:03 - בלבנון דיווחו: כטמ"ם צה"לי תקף באזור כפר א-דהירה שבדרום המדינה

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12