פלטפורמת האיקומרס שופיפיי תפתח כלים מותאמים לשוק הישראלי

שופיפיי החליטה לפתוח בארץ "סוכנות פלוס" ראשונה, שתציע אסטרטגיות מתקדמות וכלים טכנולוגיים שיותאמו במיוחד לשוק הישראלי וגם יקלו על ההתרחבות לפעילות בחו"ל • עמוס שחם, מנכ"ל חברת BOA Ideas שתשמש כסוכנות שופיפיי פלוס בישראל: "כמובן שלמלחמה יש השפעה על פעילות האיקומרס, אבל לאו דווקא מדובר בירידה"

עמוס שחם, מנכ''ל חברת BOA Ideas, שתשמש כסוכנות שופיפיי פלוס בישראל / צילום: Sarkisian studios
עמוס שחם, מנכ''ל חברת BOA Ideas, שתשמש כסוכנות שופיפיי פלוס בישראל / צילום: Sarkisian studios

בחודש האחרון הודיעו בזו אחר זו שלוש שחקניות גדולות על סגירת פעילות זירות המסחר האלקטרוני שלהן: קבוצת עזריאלי סגרה את עזריאלי.קום, שופרסל נפרדה מהמרקטפלייס שחנכה לפני כשנה, ומליסרון ויתרה על גרו ועל באליגם שרכשה לפני כשנתיים. 

4 אתרי מכירות אונליין ישראליים נסגרו בשבוע אחד. למה זה קרה?
התחזית ל־2024: טיקטוק יהפוך לזירת מסחר, ומעסיקים יהפכו עובדים למשפיענים

הזירה שהייתה אמורה להוות נכס עבור השחקניות הללו הפכה לנטל, וזאת על אף שהאיקומרס הישראלי נחשב לבעל נפח פעילות גבוה ביחס לגודל השוק. עד כדי כך גבוה, שפלטפורמת האיקומרס הגלובלית שופיפיי, שנסחרת לפי שווי של כ-100 מיליארד דולר, החליטה לפתוח בארץ "סוכנות פלוס" ראשונה, שתציע אסטרטגיות מתקדמות וכלים טכנולוגיים שיותאמו במיוחד לשוק הישראלי - וגם יקלו על ההתרחבות לפעילות בחו"ל.

"עד עכשיו, נקודת ההנחה הייתה שהשוק הישראלי מאוד קטן, אבל בשופיפיי הסתכלו על כמות חנויות האונליין ועל הטראפיק של הגולשים בארץ, וראו שההכנסות גבוהות מהציפייה ביחס לשוק. בשנתיים-שלוש האחרונות השוק שלנו עקף שווקים אחרי בעולם", מסביר עמוס שחם, מנכ"ל חברת BOA Ideas, שתשמש כסוכנות שופיפיי פלוס בישראל.

"כמובן שלמלחמה יש השפעה על פעילות האיקומרס, אבל לאו דווקא מדובר בירידה. המותגים שנפגעו הם אלה שהתבססו על חנויות בקניון וחנויות רחוב, אבל היו גם מותגים של מוצרי צריכה שחוו גידול בהכנסות. לא רואים פגיעה וקיטון בפעילות האיקומרס, רק שיפטינג. בינתיים השוק יציב וחזק. נכון שיש כאלה שנפגעו, אבל אחרים היו בבעיה עוד קודם והודיעו על סגירה רק בגלל התזמון של עזריאלי".

לדברי שחם, מקור הכישלון של המרקטפלייסים בישראל לא קשור לצרכן הישראלי אלא לטכנולוגיה. "הפלטפורמות שנסגרו הן אלה שבחרו לפתח לבד את הפתרונות, ולא לקנות משהו מוכן. מדובר בהוצאה מאוד גדולה על פיתוח התוכנה ועל התחזוקה השוטפת, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה. היה להן מקום להרוויח ולהצליח, אם הן לא היו מוציאות כאלה סכומים על טכנולוגיה".

כלים להתרחבות גלובלית

סוכנות BOA Ideas הוקמה ב-2007, ומאז 2014 מתמחה בפיתוח אתרים ואפליקציות למותגים בינוניים וגדולים בישראל שמוכרים ישירות לצרכן באינטרנט. בין לקוחותיה נמנים נסטלה ישראל, סודהסטרים, ניאופארם, טרמינל X, ביט, גולף ועדיקה.

תוכנית "שופיפיי פלוס" מיועדת לעסקים שמוכרים במיליון שקל בחודש לפחות, וכוללת בין היתר שירות תשלומים שמאפשר לסלוק בכמה סוגים של מטבעות; מבצעים יותר מתוחכמים והתאמה בתהליך הצ'ק-אאוט; פתרונות לניהול מחסנים לוגיסטיים ועוד.

"המהלך גם יאפשר למותגים מכירה גלובלית. יציאה לחו"ל זה מהלך מורכב בגלל רגולציה, מסים ולוגיסטיקה שונה, וטכנולוגיה יכולה מאוד להקל", אומר שחם. "כשאני קונה מחו"ל, נגיד באמזון, העסקה כבר כוללת את הסכום של המכס. זה משהו שלא היה זמין בשופיפיי ישראל עד היום - ומעכשיו כן".