זו האישה הראשונה בעולם ששווה 100 מיליארד דולר

אשת העסקים והיורשת של תאגיד הקוסמטיקה לוריאל, פרנסואז בטנקור מאיירס בת ה-70, ממוקמת במספר 12 ברשימת עשירי העולם של בלומברג • מניית לוריאל הגיעה ביום חמישי האחרון לשיא וקבעה את השנה הטובה ביותר לחברה מאז 1998

פרנסואז בטנקור מאיירס / צילום: Reuters, Patrick Bernard-Quentin Salinier
פרנסואז בטנקור מאיירס / צילום: Reuters, Patrick Bernard-Quentin Salinier

ביום חמישי האחרון עשתה פרנסואז בטנקור מאיירס היסטוריה, כאשר המניה של אימפריית הקוסמטיקה לוריאל  שייסד סבה הגיעה לשיא וקבעה את השנה הטובה ביותר לחברה מאז 1998. עושרה של בטנקור מאיירס זינק ל-100.2 מיליארד דולר באותו יום, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, רווח שהקפיץ אותה למקום ה-12 ברשימת עשירי העולם.

בדרך לגל התייקרויות? שסטוביץ מודיעה על העלאת מחירים של עד 15%
המניה שעלתה ביותר מ-370%: האירועים שעשו את השנה בשוק ההון 

ירשה את תואר "האישה העשירה בעולם" מאימה

פרנסואז בטנקור מאיירס בת ה-70 היא אשת עסקים ופילנתרופית צרפתייה והילדה היחידה של הפוליטיקאי הצרפתי ואנדרה בטנקור ואשת העסקים ליליאן. אמה של בטנקור מאיירס הייתה היורשת לתאגיד הקוסמטיקה, ועם מותה ב-2017 ירשה בטנקור מאיירס את החזקותיה בלוריאל, יחד עם התואר "האישה העשירה בעולם".

בטנקור מאיירס היא סגנית יו"ר מועצת המנהלים של לוריאל, שבה היא ומשפחתה הם בעלי המניות הגדולים היחידים האחוזים בכמעט 35% ממניות החברה, ששוויון הוסיף לעושר של היורשת כ-28.6 מיליארד דולר השנה. השווי הנקי של לוריאל נכון ל-29 בדצמבר 2023 עומד על 265.79 מיליארד דולר.

לפי בלומברג, בטנקור מאיירס משמשת גם כיו"ר חברת ההחזקות של משפחתה, Téthys, בעלת המניות של לוריאל. בעלה, ז'אן פייר מאיירס, הוא המנכ"ל. ב-2016 הקימו השניים את חברת-הבת Téthys Invest SAS, שמשקיעה בתחומים שאינם מתחרים בחברה.

בנוסף לעסקים המשפחתיים והעושר שלה, בטנקור מאיירס היא גם סופרת וכתבה שני ספרים - מחקר בן חמישה כרכים של התנ"ך וגניאלוגיה של האלים היווניים. כמו רבים מעשירי צרפת, היא ידועה כמי ששומרת על חייה פרטיים ומתנערת מהחיים החברתיים הנוצצים של עשירי העולם.

חברת הקוסמטיקה הגדולה בעולם

לוריאל נוסדה בשנת 1909 על-ידי יוג'ין שולר, סבה הכימאי של בטנקור מאיירס, שהשתמש בכישוריו כדי לפתח נוסחת צביעת שיער שהתגלתה במהירות כפופולרית. ההנהלה הראשית של החברה שוכנת בפרבר הצפון-מערבי של פריז, קלישי, באזור הוט-דה-סיין.

מאז היווסדה הפכה לוריאל לחברת הקוסמטיקה הגדולה בעולם ולאימפריה המשתרעת על פני הכדור בשווי של 241 מיליארד אירו (268 מיליארד דולר) בבורסת פריז. סלבריטאים ודוגמניות-על כמו סינדי קרופורד, ביונסה ופנלופה קרוז היו חלק מעליית פרסום המותג בעשורים האחרונים, כשהן משתמשות בסלוגן שלו: "כי אני שווה את זה".

לוריאל, אשר מחזיקה בפורטפוליו רחב של מותגים מלנקום ועד מייבלין, רשמה יותר מ-38 מיליארד אירו (42 מיליארד דולר) במכירות בשנת 2022, על-פי דיווחי החברה. מוקדם יותר השנה קנתה החברה את המותג האוסטרלי Aesop בעסקה של 2.5 מיליארד דולר - רכישת המותג הגדולה ביותר שנעשתה אי-פעם על-ידי ענקית היופי הצרפתית.

המניה עלתה השנה ב-35%

לוריאל גדלה במהירות בעשור שקדם למגפת הקורונה, אך ספגה מכה במהלך המגיפה כאשר ההוצאות על איפור וקוסמטיקה צנחו. לאחר מכן ראתה החברה התאוששות מהירה כאשר הצרכנים חזרו לרכוש פריטי יוקרה, והמניה עלתה בצורה שנתית ב-35% והגיעה לשיא. שווי מניית לוריאל עומד כעת על 497 דולר. בבלומברג מציינים כי המניה עשויה לעלות בעוד 12% במהלך השנה הבאה, מכיוון שהמגוון הגאוגרפי והמוצר שלה מראים חוסן, לפי האנליסט ברט קופר ב-Consumer Edge Research.

למרות הרווח, הונה של בטנקור מאיירס עדיין נמוך משמעותית מזה של בן ארצה ברנרד ארנו, מייסד ספקית מוצרי היוקרה לואי ויטון, שנמצא במקום השני בדירוג עשירי העולם של בלומברג, עם 179.4 מיליארד דולר נכון לסגירת המסחר ביום רביעי. בבלומברג ציינו כי השליטה ההולכת וגוברת של צרפת בקמעונאות היוקרה הולידה עוד כמה משפחות עשירות במיוחד, כולל המשפחה שמאחורי Hermes International SCA, שצברה את ההון המשפחתי הגדול ביותר באירופה, והאחים ורטהיימר המחזיקים בשאנל. רק לפני חודש דווח מגזין "פורצ'ן" כי ז'רארד ורטהיימר, הבעלים המשותף של שאנל, הפך לאדם העשיר ביותר בשווייץ, עם שווי נקי מוערך של 44.8 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.