שגריר ערב הסעודית בבריטניה: "היינו קרובים לנורמליזציה עם ישראל"

את הדברים אמר הנסיך חאלד בן בנדר, בראיון היום ב-BBC • יחד עם זאת הוא ציין כי לא תהיה תוכנית שלום ישראלית־סעודית ללא שתי מדינות • עוד הוא ציין כי זה תלוי "במדינה יציבה ועצמאית לפלסטינים"

נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמאן / צילום: ap, Leon Neal
נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמאן / צילום: ap, Leon Neal

שגריר ערב הסעודית בבריטניה, הנסיך חאלד בן בנדר, לא שלל נורמליזציה עם ישראל בראיון היום (ג') לערוץ רדיו 4 של רשת BBC. לדבריו, זה תלוי "במדינה יציבה ועצמאית לפלסטינים".

האם אחד משומרי הראש של בכיר בחמאס סייע למוסד?
למה דווקא דרום אפריקה יוצאת נגד ישראל?

השגריר ציין כי בהחלט יש עניין של מדינתו בהשגת עסקה. "יש עניין מאז 1982", הוא המשיך. "אנחנו מעורבים בנושא זמן רב ומוכנים לקבל את ישראל כבר הרבה זמן". כשנשאל על הסטטוס לפני מתקפת 7 באוקטובר, ציין הנסיך: "היינו קרובים לנורמליזציה, וגם למדינה פלסטינית. אחד לא בא על חשבון השני".

הוא ציין כי הסוגיה הייתה בדיונים לא רק מול ארה"ב, אלא גם הפלסטינים שהם "גורם מפתח. לא תהיה תוכנית שלום ישראלית־סעודית ללא שתי מדינות. אנחנו רק חלק מהפתרון, חלק מהמדינה העתידית".

הנסיך חאלד מתח ביקורת קשה על ממשלת נתניהו. "מתנחלים בעלי דעות קיצוניות כבשו את ממשלת ישראל", סיכם השגריר. "זה לא רק אנשי ימים קיצוני מוכרים, זה גם חלק מהשרים שבהם ראינו כיותר סבירים. ברוב הממשלות ההגיוניות הם היו נדרשים לעזוב".