האם אחד משומרי הראש של בכיר בחמאס סייע למוסד?

לפי דיווחים בטורקיה, אחד החשודים שנלכדו היה שומר ראש של בכיר חמאס, חאלד משעל והוא חשוד בשיתוף פעולה עם המודיעין הישראלי ומתן מידע • על פי הנטען בטורקיה סוכלה רשת מוסד בת 34 חברים, שמטרתה הייתה לפגוע בגורמים בחמאס

חאלד משעל / צילום: Associated Press, BASSEM TELLAWI
חאלד משעל / צילום: Associated Press, BASSEM TELLAWI

טורקיה ממשיכה להתגאות במה שהיא טוענת כסיכול רשת מוסד בת 34 חברים, שמטרתה הייתה לפגוע בגורמים בחמאס. מתוך חברי התא, הטורקים נכשלו לעצור 12 חשודים, שככל הנראה נמלטו מהמדינה. לפי דיווחים בטורקיה, אחד החשודים שנלכדו הוא MZ, שהיה שומר ראש של בכיר חמאס, חאלד משעל. הוא חשוד בשיתוף פעולה עם המודיעין הישראלי ומתן מידע.

"אנחנו יכולים למות": איך נראים החיים של ספנים ששטים דרך הים האדום?
כותרות העיתונים בעולם | הישראליות החטופות שבשער של הדיילי מייל

בדיווחים בטורקיה נטען כי החשודים העידו במשטרה שבין משימותיהם היו איסוף מידע אישי של פלסטינים, צילום חנויות שקשורות אליהם ובתי מגורים. סוגיה מעניינת היא הטענה כי התא הופעל לאחר מתקפת 7 באוקטובר.

בכירים טורקים ששוחחו עם התקשורת המקומית אמרו כי הן המוסד והן השב"כ היו מעורבים בפעילות, אבל לא ברור מי ניהלו את הפעילות. מנגד, לטענתם, רשת הריגול הזו צברה מידע רב על התפוצה הפלסטינית בטורקיה, שבמרכזה נמצאת פעילות חמאס באיסטנבול.

לפי הנטען, אחד מהחשודים הוא HMA, שעבד במנהלת הבריאות של רובע פתיח במרכז איסטנבול, ועליו הוטלה משימה לאסוף מידע על פצועים ופלסטינים שהגיעו והם בעלי הכנסה נמוכה. לא מן הנמנע כי המטרה מאחורי זאת הייתה לנטר אחרי פינויי פצועים פלסטינים דרך סיני לטורקיה. הטורקים מציינים כי במכשירים הותקנה תוכנה בשם Truecrypt, שנועדה להצפין את הקבצים במחשב בטרם העברתם לגורמים חיצוניים.

חשוד אחר הוא אזרח סורי, HH, שצילם מתחמי דיור שבהם גורמים פלסטינים היו גרים. משטרת טורקיה טוענת כי התמונות הועלו לגוגל מפות, ואז הועברו לידי גורמים ישראלים. עבור העבודה הזו, לפי המדווח, הוא קיבל ב־14 בדצמבר 12.4 אלף לירות (כ־414 דולר). מעורב אחר ברשת הוא אזרח לבנוני, MB, שניטר אחר ארגון צעירים פלסטינים. הוא שיתף מידע אודות כ־25-20 איש עבור 500 דולר. גורמים נוספים היו אזרח טורקי, KA, שעבד במוסד חינוכי באיסטנבול שעסק במלגות לפלסטינים, וכן היו אזרחים קנייתים שהיו אמונים על העברות התשלום.