יאנגו דליברי תיסגר - הפעילות תאוחד עם שירות משלוחי המרכולים דלי

מאחורי המהלך של יאנגו עומדת הכוונה להתמקד בעסקים לצרכן הפרטי ולהשקיע פחות בפעילויות המוכוונות לעסקים • המהלך צפוי לכלול פיטורי עובדים ומנהלים, כאשר העובדים הנותרים יעברו לעבוד תחת שירות משלוחי המרכולים המהיר יאנגו דלי, שנחשב לפעילות רווחית וצומחת בישראל

מנכ''לית יאנגו דליברי, אור זנו-רביד / צילום: איל יצהר
מנכ''לית יאנגו דליברי, אור זנו-רביד / צילום: איל יצהר

שירות המשלוחים יאנגו דליברי (Yango Delivery), שירות המשלוחים לעסקים של יאנגו ייסגר במסגרת מהלך ארגון מחדש שמתנהל בחברה בישראל בשבועות האחרונים. רק בסוף השנה שעברה החליטה חברת הקורקינטים השיתופיים של יאנגו, ווינד (Wind) לעזוב את ישראל. מאחורי המהלך של יאנגו עומדת הכוונה להתמקד בעסקים לצרכן הפרטי ולהשקיע פחות בפעילויות המוכוונות לעסקים, ובפרט עסקים קטנים ובינוניים.

2024 מתחילה בפיטורים בהייטק הישראלי. האם אנו לקראת גל משמעותי חדש?
ענקית הגיימינג פלייטיקה מצטרפת לגל הקיצוצים: תפטר עד 400 עובדים 

המהלך צפוי לכלול פיטורי עובדים ומנהלים, כאשר העובדים הנותרים יעברו לעבוד תחת שירות משלוחי המרכולים המהיר יאנגו דלי שנחשב לפעילות רווחית וצומחת בישראל. אור זנו-רביד, מנכ״לית יאנגו דליברי הודיעה בימים האחרונים לעובדים על המהלך והוסיפה כי לקוחות החברה, רובם עסקים קטנים ובינוניים של החברה, יקבלו בקרוב הודעה על הפסקת השירות שתכלול התרעה של 30 יום מראש לפחות. לקוחות גדולים יותר, כמו סופרפארם למשל, יוכלו לעבוד עם החברה תחת המותג יאנגו דלי. בינואר 2022 מונתה לתפקיד מנכ״לית יאנגו דליברי זנו-רביד. כעת עם המהלך החדש, טרם נקבע מה יהיה תפקידה החדש והאם תישאר בחברה.

בראיון שהעניקה זנו-רביד לגלובס ב-2022, סמוך למינויה, אמרה כי פעילות הפלטפורמה הטכנולוגית, שמחברת בין היצע וביקוש בתחום המשלוחים ופועלת בעולמות ה־B2B, מסתכמת במיליוני שקלים בחודש.

פעילות נוספת שהוכפפה ליאנגו דליברי, שליחויות לעסקים באמצעות נהגי מוניות של יאנגו, נסגרת גם היא. על פי לינקדאין, בישראל מועסקים 40 עובדים ביאנגו דליברי. ביאנגו דלי ישראל מועסקים 300 איש, לא כולל שליחים. נכון לעכשיו נעשה השינוי ביאנגו דליברי ישראלי בלבד ושאר 170 העובדים בעולם ימשיכו בעבודתם כרגיל. 

שירותי הקמעונאות של יאנגו פועלים במסגרת יאנדקס הרוסית ולטענת החברה הנתונים הנאספים על ידה נאגרים בחוות שרתים באירופה. בשנה האחרונה עברה פעילות הענן, הבינה המלאכותית והרובוטיקה של יאנדקס לידי ״נביוס״, חברת בת של יאנדקס אירופה, במטרה בין השאר כדי להתרחק ממותג יאנדקס, המקושר לרוסיה - מדינה המנהלת זה קרוב לשנתיים מלחמה באוקראינה.

תגובת יאנגו דליברי: כחלק מהליך אסטרטגי כולל, יאנגו ישראל החליטה להתמקד בשירותים ישירים ללקוחות על פי דרישה, כאחת החברות המובילות בתחום זה. במסגרת השינוי, יוקצו פחות משאבים לפיתוח ואספקת חלק מהשירותים לעסקים (b2b), כדוגמת שירותי המשלוחים לחברות, והם יופנו לפיתוח נרחב יותר של תחום השירות הישיר לצרכן (b2c). 

השינוי יאפשר לחברה למקסם את היעילות והיתרון התחרותי שמעניקה לה הטכנולוגיה המתקדמת שלה. יאנגו דלי, המספקת את שירות הקוויק קומרס המוביל בישראל, התרחבה רק לאחרונה ל-25 ערים נוספות ומשרתת כיום כ-70 יישובים בישראל, המונים כלמעלה ממחצית אוכלוסיית ישראל. ההחלטה על שינוי במבנה הארגוני נובעת מאסטרטגיה של יאנגו ישראל בראיית לטווח ארוך, תוך מתן דגש על צמיחה ומחשבה על לקוחותינו. 

שינוי זה הוא חלק מארגון מחדש של הנכסים השונים של יאנגו בישראל, המגיע במטרה להגדיל ולשפר את השירות בארץ. בכך, יתאפשר להשתמש בצורה אופטימלית ועקבית יותר בטכנולוגיה המתקדמת של יאנגו בכל השירותים שמציעה החברה בישראל, ולייעל גם את שירותי המשלוחים השונים המוצעים ללקוחות תחת יאנגו דלי ויאנגו דליברי.