חברות הביטוח מככבות בהפסקת הפרסומות, אבל לא תמצאו בהן אף אישה

ארבע פרסומות של חברות ביטוח מתברגות השבוע במדד הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה, ובכולן הפרזנטורים הם גברים • הפרסומת של אסם למותג במבה רושמת הישג כפול כזכורה והאהובה ביותר • ההשקעה הגבוהה ביותר שייכת לתנובה

קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

בפרוס השנה האזרחית החדשה ועונת החורף מתמלאת הפסקת הפרסומות לא רק בהצעות למרק חם או תה מהודר, אלא גם בתזכורות לאחת המשימות המציקות ביותר בחיים המודרניים: חידוש ביטוחי רכב, שמסתיימים בעונה הזו של השנה.

מכיוון שכך, הנושא מעסיק ישראלים רבים, ובהתאמה, ארבע פרסומות של חברות ביטוח מצליחות להיחרט בתודעה ולהתברג השבוע במדד הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה.

מבחינת זכירות, הפרסומת הצהובה של ליברה ותומר קפון נמצאת במיקום הגבוה ביותר (מקום שלישי). מבחינת אהדה, ביטוח 9 ממוקמת במקום השני, בזכות אודי כגן שחזר סוף־סוף להצחיק את הצופים אחרי הפסקה ארוכה.

 

הפעם, ברוח המלחמה, האבא אינו מאותגר טכנולוגית - אלא שוכח את גילו, ושש אלי קרב. "פנה את התדר, אני מחכה לטלפון מהפיקוד", הוא מודיע לבן. איזה פיקוד? לא משנה. מה שחשוב הוא ש"כולם מתגייסים: אני, צ'וצ'ו, פומפה, קבנוס". וההמשך מעלה חיוך גם בפעם השלישית והרביעית.

גם ב־AIG (אסי עזר ואלברט אסקולה) ובביטוח ישיר (ליאור רז) בחרו להשתמש בהומור, אך אצלם הדגש הוא על ההצעה המוצרית: חבילות ביטוח שאמורות להשתלם ללקוחות. בכל המקרים, ועל כך יש להצטער, הפרזנטורים הם גברים, והמסר המובלע הוא שנשים כנראה לא מבינות בביטוח.

הגאודה מכה שנית

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, תנובה היא המפרסמת שהשקיעה את הסכום הגבוה ביותר השבוע, כ־1.1 מיליון שקל, בשתי פרסומות: לגבינת גאודה, ולקוטג' 12%.

הפרסומת לגאודה אינה חדשה (אישה שרואה את אריזת הגבינה בסופרמרקט, ומדמיינת את הכריך שתאכל), ועלתה בפעם הראשונה לפני כשנה. אולי משום כך - וגם משום שהיא גורמת לצופה לדמיין את הארוחה הבאה שלו - היא מצליחה להתברג מייד במדד (מקום תשיעי בזכירות).

קמפיין תנובה / צילום: צילום מסך
 קמפיין תנובה / צילום: צילום מסך

במקום השני נמצאת חברת תמי 4 עם כ־770 אלף שקל שהושקעו בפרסומת שמציעה חודשיים התנסות), ובמקום השלישי נמצאת אסם עם כ־740 אלף שקל עבור הפרסומת של במבה. ייתכן כי ההשקעה הזו היא שנתנה את הפוש האחרון להפיכת הפרסומת הסופר־ישראלית לא רק לאהובה ביותר (שבוע שלישי ברציפות) - אלא גם הזכורה ביותר.

השימוש בשיר ילדים אהוב מהפסטיגל בביצועו של אליעד, הסיטואציות מחיי היומיום והחמידות הכללית (בעיקר של התינוק המאויר שמזוהה עם המותג) מייצרים תחושת ביחד קהילתית, מהסוג שבימים אלה הציבור מוכן לקבל מחברה מסחרית.

קמפיין במבה / צילום: צילום מסך
 קמפיין במבה / צילום: צילום מסך

השקעה נמוכה

מגמת הירידה בהשקעה בפרסום נמשכת, והשבוע מדובר ב־22 מיליון שקל לעומת 24 מיליון שקל בשבוע שעבר

המשרד האהוב

השבוע רק שתי פרסומות בלטו במידת האהדה שהצליחו לייצר: במבה של מקאן ת"א, וביטוח 9 של גליקמן שמיר סמסונוב

נחכה ונראה

הפרסומת החדשה של Yellow שבה מתארח צדי צרפתי גררה השבוע תגובות בברנז’ת ענף ה כדי להיכנס לדירוג.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.