המניה הביטחונית המאכזבת של קרן פימי פתחה מבערים בשנה האחרונה

מניית ח. מר זינקה בכ־40% בשבועיים וממשיכה במומנטום חיובי בשנה האחרונה • ועדיין היא רחוקה מהשווי שבו השקיעה בה קרן פימי לפני כעשור

ניר למפרט, יו''ר ח. מר / צילום: אתר החברה
ניר למפרט, יו''ר ח. מר / צילום: אתר החברה

מניית ח. מר עלתה עם פתיחת שבוע המסחר בת"א בכ-15%, והמשיכה בכך מומנטום חיובי עם טיפוס של כ-40% מאז תחילת השנה הנוכחית (פחות משבועיים). אם מסתכלים בפרספקטיבה קצת יותר נרחבת, הרי שמסוף חודש מרץ 2023 המניה יותר משילשה את עצמה. ח. מר עוסקת בביצוע פרויקטים ואספקה של שירותים בתחומי התקשורת והביטחון, והיא נסחרת כעת בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ־163 מיליון שקל.

שוק המניות ששבר שיא של 34 שנה ותפס את תשומת הלב של וורן באפט
עם הפסדים ושווי אפסי: בית ההשקעות שצפוי להיכנס לבורסה בדלת האחורית

בעלת המניות הגדולה בח. מר היא קרן פימי, בראשותו של ישי דוידי, שמחזיקה ב־36.6% מהון המניות - בשווי נוכחי של כ־56.2 מיליון שקל. למרות המומנטום החיובי במניה, רחוקה ההשקעה בח. מר מלהוות הצלחה מבחינת פימי. הקרן נכנסה להשקעה בח. מר בסוף שנת 2013 אז רכשה כ־30% ממניותיה תמורת 95 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ־320 מיליון שקל - כפול משוויה הנוכחי. בעל השליטה הקודם בח. מר, המייסד חיים מר, מחזיק כיום ב־30.5% ממניות החברה.

בהתאם לאופן הפעולה של פימי, היא רוכשת חברות במטרה להשביח את פעילותן ולהציף בהן ערך; במקרה של ח. מר נראה שהתהליך לקח זמן רב למדי, וכעת אולי החל לשאת פירות. האסטרטגיה בח. מר היא של התמקדות בתחומי פעילות ספציפיים ובמדינות ספציפיות. בין היתר, ח. מר מתמקדת בפתרונות בתחום "העיר החכמה" או "העיר הבטוחה", במסגרת זו היא מציעה תוכנת ניהול לקמפוסים ומתחמים קריטיים, לצד פתרונות נלווים נוספים. בתחום ביטחון המולדת היא פועלת מול ארגונים מדינתיים ובתחום התקשורת היא מספקת תשתיות פס רחב ומערכות קשר טקטיות לכוחות יבשה וים. בין הפתרונות שהיא מציעה ללקוחותיה ניתן לציין פרויקטים בתחום ביטחון המולדת, בניית דאטה־סנטרים, פרויקטים של הגנת סייבר ועוד. פעילות החברה בחו"ל ממוקדת במספר מדינות באמריקה הלטינית ובאפריקה. 

מעבר מהפסד לרווח

בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023, ח. מר רשמה הכנסות של 476 מיליון שקל, צמיחה של 35.6% ביחס לתקופה המקבילה ב־2022. הצמיחה הגיעה הן מפעילות החברה בישראל והן מפעילותה הגלובלית. הרווח התפעולי בתקופה זו זינק מ־2.5 מיליון שקל ל־26.6 מיליון שקל, אם כי הרווח התפעולי בתקופה המקבילה הושפע מהפסד משערוך נכסים פיננסיים בסך כ־12 מיליון שקל. בשורה התחתונה, החברה עברה מהפסד נקי של 6.7 מיליון שקל לרווח נקי של 10.2 מיליון שקל, בין היתר בזכות הפסקת פעילות ושיפור בתוצאות הפעילות הנמשכת. 

את החברה מנהל רועי הס וכיו"ר הדירקטוריון מכהן ניר למפרט. הס החליף את למפרט בתפקיד המנכ"ל לפני שנתיים, כשהיו"ר הקודם חיים מר ביקש לסיים את תפקידו, ולמפרט החליף אותו בתפקיד.