פאגאיה תבצע ספליט הפוך ותדווח כחברה אמריקאית

המהלך יבוצע ברבעון הראשון של השנה לאחר קבלת אישור בעלי המניות • בנוסף, מטה פאגאיה יעבור מתל אביב לניו יורק • החברה מפרסמת נתונים ראשוניים חיוביים מדוחות 2023

פתיחת מסחר של חברת פאגאיה בנאסד''ק ביוני 2022 / צילום: עידו איז'ק  - יח''צ
פתיחת מסחר של חברת פאגאיה בנאסד''ק ביוני 2022 / צילום: עידו איז'ק - יח''צ

חברת הפינטק הישראלית פאגאיה  מעוניינת להגביר את הסחירות בה מצד גופים מוסדיים אמריקאים, ומבצעת שינויים שנועדו להשיג את המטרה הזו. החברה דיווחה היום על כוונתה לבצע ספליט הפוך - איחוד כל 10 עד 15 מניות למניה אחת, צעד שיוביל לעלייה טכנית במחיר המניה. מניית החברה צנחה כ-95% משווי השיא שלה שנקבע בתחילת ביולי 2022.

"התפקיד של ההייטק קריטי": מנכ"לי פאגאיה, סיסקו ואמדוקס על ההתמודדות במלחמה 
הוא מנהל קרן בהיקף של 1.5 טריליון דולר, ויש לו בשורה רעה למשקיעים 

המהלך יבוצע ברבעון הראשון של השנה לאחר קבלת אישור בעלי המניות, ובחברה מאמינים שצעד זה יגביר את העניין במניה בקרב משקיעים שאינם משקיעים בחברות שבהן מחיר המניה נמוך מרף מסוים (לרוב מדובר על 5 דולר). כיום, מחיר המניה של פאגאיה הוא מעט מעל דולר, והדיווח מקפיץ את מנייתה.

במקביל, פאגאיה מתכננת להפוך ל"מנפיקה מקומית", כלומר חברה המדווחת בוול סטריט כחברה אמריקאית, ולא כזרה. המשמעות היא שפאגאיה תדווח במתכונת שונה ותידרש ליותר גילוי מאשר חברה זרה (ישראלית) שנסחרת בארה"ב. ככל הנראה המהלך מגיע על רקע שיחות עם משקיעים פוטנציאליים, שהצביעו על כך שיהיה להם קל יותר להשקיע בחברה אמריקאית.

רוב החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט רשומות כזרות ונהנות מהקלות מסוימות בדיווח, אך יש גם כאלה שבשל היקף נכסים גבוה בארה"ב או מסיבה אחרת, נחשבות לאמריקאיות לצורכי דיווח (לדוגמה טבע, טאבולה).

צעד נוסף הוא מעבר רשמי של מטה החברה מתל אביב לניו יורק, אם כי נראה שמדובר בצעד טכני למדי, משום שממילא המנכ"ל גל קרובינר יושב בניו יורק, והפעילות בתל אביב תישאר הגדולה ביותר בפאגאיה.

לצד הדיווחים הללו פאגאיה גם מעדכנת על תוצאות חיוביות ראשונות מדוחות הרבעון הרביעי ושנת 2023. השנה צפויה להסתיים עם הכנסות של 800-825 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות השוק, ורשת ההשקעות של החברה (נפח הפעילות) צפוי להיות 8-8.2 מיליארד דולר. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יהיה 65-75 מיליון דולר.

ליישר קו עם שוק ההון בארה"ב

המנכ"ל קרובינר מסר: "התוצאות הראשוניות שלנו לשנת 2023 שאנחנו מציגים היום, מדגימות את החוזק של הרשת הדו-צדדית שלנו והיצע המוצרים המגוון למלווים ומשקיעים. בזמן שאנחנו ממשיכים במסע שלנו כחברה ציבורית, אנו מבקשים ליישם מספר פעולות אסטרטגיות בכדי לשפר את הסחירות במניה שלנו, ליישר קו עם נוהלי שוק ההון בארה"ב ולחזק את היכולת שלנו לשפר את ערך בעלי המניות לטווח ארוך".

"פעולות אלו כוללות הגברת החשיפה העסקית של פאגאיה ושיתוף הביצועים שלנו עם בעלי המניות על בסיס רבעוני ושנתי, כמו כן, העברת המטה לארה"ב והצעה לפיצול הפוך של המניות שלנו. אנו מצפים לדון בפרטים אלו בהמשך שיחת המשקיעים שלנו בפברואר הקרוב".

פאגאיה נסחרת כיום בשווי של 756 מיליון דולר. החברה מוזגה לחברת SPAC לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר, מיזוג שהושלם ביוני 2022. תוך זמן קצר זינקה מניית פאגאיה לשיא של כמעט 30 דולר ששיקף לחברה שווי של כ-20 מיליארד דולר, בעקבות מה שהוערך כמהלך קיצוני של שורט סקוויז על המניה. לאחר מכן המניה נפלה ובשנה החולפת היא נסחרה בטווח שנע בין 80 סנט לכ-2.7 דולר. החברה פיתחה פתרונות טכנולוגיים שמאפשרים לגופים פיננסיים לנהל בצורה מדויקת יותר את תהליכי הקצאת האשראי שלהם. את החברה הקימו קרובינר, אביטל פרדו ויהב יולזרי.