הפיצויים המוגדלים לעסקים הוארכו לדצמבר, אבל ירדו ל-75%

החדשות הטובות עבור העסקים הזכאים הן שהמתווה שנקבע בתחילת המלחמה הוארך עד דצמבר, ולא רק עד נובמבר כפי שתכננו מראש במשרד האוצר • החדשות הרעות: במקום פיצוי מלא, בעלי העסקים יקבלו פיצוי 75% בלבד בנובמבר-דצמבר

יו''ר ועדת הכספים, ח''כ משה גפני / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
יו''ר ועדת הכספים, ח''כ משה גפני / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

ועדת הכספים של הכנסת האריכה היום (ג') את מתווה הפיצויים המוגדלים לעסקים בטווח של 7 עד 40 ק"מ מהגדר עם עזה ובחלק מיישובי הצפון לחודשים נובמבר-דצמבר.

התקציב עבר, והאוצר יכול לרשום לפחות הצלחה אחת: הוא עמד ביעד ההתכנסות של נגיד בנק ישראל 
שאלות ותשובות | תקרת הפטור ממס להשכרת דירה עודכנה, וזה המסלול החדש שכדאי להכיר 

החדשות הטובות עבור העסקים הזכאים הן שהמתווה שנקבע בתחילת המלחמה הוארך עד דצמבר, ולא רק עד נובמבר כפי שתכננו מראש במשרד האוצר. החדשות הרעות הן שבמקום פיצוי מלא על הירידה במחזור בנובמבר, שונה הנוסח לפיצוי של 75% בלבד בנובמבר-דצמבר.

כמו כן נקבע כי בעלי עסקים בכל הארץ יהיו זכאים לפיצוי במסלול "שכר" בגין שכר ששילמו לעובדים שנעדרו ממקום העבודה מפני שפונו מביתם בהחלטת ממשלה. פיצוי זה יינתן עד סוף פברואר או עד תום תקופת הפינוי (המוקדם מבניהם).

הגשת תביעה לפיצויים במסלולים שהוסדרו בתקנות אלה, תיעשה דרך המערכת המקוונת של רשות המסים. האפשרות להגשת תביעות לפי תקנות אלו תיפתח בקרוב ורשות המסים תוציא על כך הודעה לציבור. תנאי מוקדם להגשת תביעה הוא הגשת דו"ח ניכויים ודו"ח תקופתי למע"מ לחודשים נובמבר ודצמבר 2023.