חבר הכנסת עופר כסיף יועמד לדין על תקיפת שוטר

לפי כתב האישום, כסיף חבט בראשו של שוטר, לאחר שפרץ ביניהם עימות במהלך הפגנה באזור דרום הר חברון • ההחלטה התקבלה לאחר שנערך לכסיף שימוע • עורך דינו: "סבורים שההחלטה שגויה, אך יש לכבד כל החלטה של היועצת היועמ"שית"

ח''כ עופר כסיף / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
ח''כ עופר כסיף / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, החליטה להעמיד לדין את חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש) בגין תקיפת שוטר. ההחלטה התקבלה לאחר שנערך לכסיף שימוע. בהתאם לחוק, היועמ"שית תמסור את העתק כתב האישום לפני הגשתו ליו"ר הכנסת, על-מנת שכסיף יחליט אם לבקש חסינות.

החקירה בורידיס מתקדמת: צפוי חיפוש בביתו של גיל אגמון
האם שאלת חוקיות ההתנחלויות תכריע את גורל קרן הארנונה? 

לפי כתב האישום עליו חתומים פרקליט מחוז ירושלים דני ויטמן ועו"ד שמואל ברזני, ב-13 במאי 2022 הגיע כסיף יחד עם מפגינים לדרום הר חברון למחאה בעקבות פסק דין שניתן על-ידי בית המשפט העליון בנוגע לכפר באזור המכונה "מאספר יטא". כוחות הביטחון הודיעו למפגינים כי מדובר בשטח צבאי סגור. המפגינים נותרו במקום, צעדו אל שטח פתוח והפגינו. לפי כתב האישום, כסיף ביקש מעוזרו הפרלמנטרי עידו חנין להביא את רכבו אל מתחם ההפגנה, אך כוחות הביטחון מנעו זאת ממנו.

לפי כתב האישום, במהלך ויכוח בין כסיף לקצין משמר הגבול על מעבר הרכב בידי כסיף, קילל כסיף את הקצין ואמר לו: "שקרן מטונף", "רמאי", "חלאת המין האנושי" ו"אפס מאופס". כסיף נכנס לרכבו, והשוטר נעמד על-מנת לחסום אותו. לאחר מספר דקות כסיף החל לנסוע ברכב, כאשר השוטר עודנו עומד בכיוון נסיעתו ופגע ברגלו של השוטר. השוטר הכה על מכסה המנוע וצעק לעבר כסיף, שיצא מהרכב תוך שהוא צועק: "חתיכת חרא, לא נגעתי בך". השוטר נופף באצבעו בפני כסיף ואמר שזו פעם אחרונה שהוא נצמד אליו, עד שאצבעו נגעה קלות בפניו של כסיף, ובתגובה כסיף חבט בשוטר בראשו. לשוטר נגרמו כאבים ברגל ובראש, כך על-פי כתב האישום. 

כסיף: "השוטרים הפרו את חסינותי" 

באוגוסט 2022 חשפנו בגלובס כי המשטרה, על דעת היועמ"שית בהרב-מיארה, החליטה לזמן לחקירה באזהרה את ח"כ כסיף. ח"כ כסיף טען כי לא תקף כלל את השוטר. הוא אמר בעבר: " שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית".

עו"ד דניאל חקלאי, המייצג את ח"כ כסיף, מסר בתגובה: "אנו סבורים כי ההחלטה שגויה, אך יש לכבד כל החלטה של היועצת המשפטית לממשלה. נלמד את הדברים לעומק ונתמודד עימם כמובן בבית משפט השלום בירושלים.

"במקביל, ננצל הזדמנות זו כדי לקרוא ליועצת המשפטית לממשלה לבלום את גל האלימות של גורמים במשטרת ישראל, בהשראת השר הפשיסט לביטחון פנים, לצורך דיכוי מחאות חשובות ולגיטימיות נגד ממשלת ישראל - מחאות שמצויות בתשתית המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם במדינת ישראל". 

*** חזקת החפות: ח"כ כסיף לא הורשע, ועומדת לוט חזקת החפות.