הולמס פלייס מעניקה ליו"ר שלה ריצ'רד האנטר אופציות בשווי 2.5 מיליון שקל

מימוש האופציות יעשה במנות ובמשך 4 שנים • אם יממש את האופציות יקבל האנטר כ-1.5% מהון המניות של החברה • לפני כמה חודשים מכר האנטר את מניותיו בחברה ברווח של מאות אחוזים אך נותר היו"ר שלה

חדר כושר הולמס פלייס סניף דיזנגוף סנטר ת''א / צילום: כדיה לוי
חדר כושר הולמס פלייס סניף דיזנגוף סנטר ת''א / צילום: כדיה לוי

רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס תקצה ליו"ר החברה ריצ'ארד האנטר 1,429,000 אופציות הניתנות למימוש למניות רגילות, וזאת לדברי החברה, בהתאם לתכנית אופציות לעובדים וליועצים שאושרה בדירקטוריון החברה במרץ 2022. לפני כמה ימים, אישרה ועדת התגמול ואחר כך הדירקטוריון את ההקצאה. 

השווי ההוגן של האופציות מוערך בכ-2.5 מיליון שקל וחושב על פי מודל מודל בלאק ושולס (Black and Scholes). המודל עצמו אגב, פותח על ידי המתמטיקאי פישר בלאק וחבריו הכלכלנים זוכי פרס הנובל מיירון שולס ורוברט סי. מרטון.

האנטר מועסק בהולמס פלייס ב-50% משרה ועלות שכרו עומדת על 1.25 מיליון שקל בשנה.

ההנחות העיקריות ששימשו בבסיס חישוב השווי ההוגן של האופציות הינן מחיר שער בסיס של 5.16 שקל למניה. השיעור שתהוונה המניות שתנבענה ממימוש מההון המונפק ומזכויות ההצבעה של החברה לאחר הקצאת האופציות ומימושן, ובדילול מלא הינו 1.54%. 

אכזבות בהנפקה ובקורונה: הדרך של ריצ'י האנטר לאקזיט בהולמס פלייס 
הפניקס ומגדל רוכשות מגרין לנטרן את מרבית מניותיה בהולמס פלייס  

האנטר שימש בעבר כיועץ עבור חברת מקינזי. ב-2010 הוא מונה לתפקיד מנהל העסקים הראשי של רשת שופרסל, ובהמשך כיהן כמנכ"ל חברת הפרסום מקאן אריקסון ישראל, לפני כעשור הקימו האנטר ושותפיו את קרן גרין לנטרן שמנהלת כיום נכסים בהיקף של כ-900 מיליון שקל.

לפני כמה חודשים וכעשור מאז שהשקיעה ברשת מועדוני הכושר, מכרה הקרן את מניותיה בחברה (19.6% מההון) לקבוצות הביטוח מגדל והפניקס בתמורה ל-93 מיליון שקל - מחיר נמוך בכ-5% ממחיר השוק, אך גבוה במאות אחוזים מעלות ההשקעה שלה, במועד זה סוכם שהאנטר ימשיך לשמש בה כיו"ר בארבע השנים הקרובות, לצד מנכ"לית הרשת קרן שתוי.

בעלי המניות הגדולים בחברה כעת הם גופים מוסדיים כגון, מור, אלטשולר שחם, הפניקס ומגדל, מצד המייסדים, משפחות פישר וקירש וכמו כן איש העסקים מוטי בן משה. 

הולמס פלייס נסחרת כיום במחיר של 5.14 שקלים למניה ובשווי שוק של 475 מיליון שקל.

מחירי המימוש של האופציות שהאנטר מקבל תלויים בעיתוי הבשלתן ומחולקים למנות. מחיר המימוש של המנה הראשונה הוא 5.21 שקלים למניה, 5.73 למנה השניה, ו-5.73 ו-5.99 שקלים למנות השלישית והרביעית בהתאמה.

האופציות יבשילו על פני ארבע שנים כשבעוד שנה יוכל האנטר לממש רבע מהאופציות, ובכל שנה עוקבת רבע נוסף. אופציות שהבשילו ולא מומשו יפקעו בחלוף חמש שנים, אם יסיימו האנטר והולמס פלייס את ההתקשרות ביניהם, יוכל האנטר לממש את האופציות במשך תקופה בת 6 חודשים ממועד סיום ההתקשרות.

התאמות למחיר המימוש והוראות נוספות בקשר עם התכנית יעשו במקרים של חלוקת דיבידנד, הנפקת זכויות, איחוד או פיצול הון, שינויים בהון, שינוי באחזקות, מכירה או פירוק.

אם חלילה ימות האנטר בן ה-54 בטרם עת, כך לפי הודעת החברה, יוכלו יורשיו לממש את האופציות אשר הבשילו עד למועד המוות במשך תקופה בת 12 חודשים.