ג'פריס מצפה לתחזית חזקה של טבע ל-2024 ומעלה את ההמלצה למניה

בנק ההשקעות ג'פריס העלה את המלצתו למניית טבע ל"קנייה", לאחר שנה בהמלצת "החזק", ואת מחיר היעד למניה מ-10 דולר ל-14 דולר • כלכלני הבנק ציינו שיפור בגנריקה והמשך חוזק במוצרי מפתח בין הגורמים שתרמו להחלטה

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg
בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

חברת התרופות טבע  צפויה לפרסם תחזית חזקה לשנת 2024, כך מעריכים בבנק ההשקעות ג'פריס. בהתאם, הבנק מעלה את המלצתו למניית טבע ל"קנייה", לאחר שנה בהמלצת "החזק", ואת מחיר היעד למניה מ-10 דולר ל-14 דולר - מחיר יעד שמשקף פרמיה של כ-22% על מחיר המניה בניו יורק.

לאחר שלוש שנים וחצי: טבע חזרה להיות החברה הגדולה בבורסת ת"א
"הצניחה שחיכינו לה": ההמלצה של מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן
נתנאל אריאל, פרשנות | S&P 500 נסחר בשיא כל הזמנים: מה צופים הכלכלנים להמשך?

האנליסטים בג'פריס מציינים שטבע מבצעת את אסטרטגיית הצמיחה שלה וצופים השנה מספר אירועים חיוביים, ביניהם פרסום תחזית חזקה (עם פרסום דוחות 2023 בסוף החודש), וכן עדכונים חיוביים על צנרת המוצרים בפיתוח במהלך המחצית השנייה של השנה.

"אנחנו שוריים על המניה לאור העובדה שקונצנזוס האנליסטים שמרני, למרות השיפור בגנריקה, המשך חוזק במוצרי מפתח, תוספת של השקות חדשות ואפסייד מהשקות של ביוסימילר", כותבים כלכלני הבנק. בעוד שתחזית הקונצנזוס היא להכנסות של 15.5 מיליארד דולר ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 4.6 מיליארד דולר השנה, המספרים שלהם גבוהים ב-180 מיליון דולר ו-130 מיליון דולר, בהתאמה.

בג'פריס מציינים שבשוק הגנריקה יש מגמות תמחור משופרות, וכן שבתחום התרופות המקוריות יש לטבע מספר מנועי צמיחה, ביניהם התרופות אוסטדו להפרעות תנועה, אג'ובי למיגרנה ו-Uzedy לסכיזופרניה. הם מציינים את המוצרים בפיתוח Anti-TL1A ו-Olanzapine LAI, שבמהלך המחצית השנייה של השנה יפורסמו נתוני הניסויים הקליניים שלהם (שלב 2 ושלב 3, בהתאמה).

מחיר היעד החדש של ג'פריס למניית טבע נגזר ממכפיל 7 על ה-EBITDA הצפוי להערכתם בשנת 2025.

טבע, המנוהלת על-ידי ריצ'רד פרנסיס, נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב לפי שווי של 12.9 מיליארד דולר, אחרי שמנייתה עלתה ב-14.5% ב-2023 והוסיפה לערכה עוד 10% מתחילת 2024.