הסטארט-אפ נמוגו נערך למעבר ל-AI, ויפטר כמחצית מהעובדים

החברה זימנה לשימוע לקראת פיטורים קרוב ל-30 מתוך 70 העובדים • במקביל החברה מפתחת טכנולוגיה של בינה מלאכותית שתהיה מסוגלת להעריך את כוונותיהם של גולשים באתרי קניות

פיטורים בהייטק
פיטורים בהייטק

הסטארט-אפ נמוגו מהרצליה (Namogoo) שגייס בעבר 70 מיליון דולר והגיע לשווי של קרוב ל- 190 מיליון דולר, יוצא לסבב פיטורים שלישי במספר מאז שנת 2022 כחלק ממהלך של שינוי ארגוני שבמהלכו תקים החברה פעילות בתחום הבינה המלאכותית. לגלובס נודע כי החברה זימנה לשימוע לקראת פיטורים קרוב ל-30 מתוך 70 העובדים בחברה.  

למרות המלחמה והמשבר בהייטק, השכר בענף עולה. אז למה המומחים מודאגים
הדיחה את אנבידיה: למורגן סטנלי יש מניית שבבים מועדפת חדשה

עוד נודע כי בחברה שוקלים הקמה של פעילות נוספת, בתוך החברה, או מחוצה לה כספין אוף. בכל מקרה את המהלך החדש, גם אם יוקם באמצעות חברה בת ינוהל על ידי המייסדים חמי כץ ואוהד גרינשפאן. מטרתה: פיתוח טכנולוגיה של בינה מלאכותית מתקדמת שיהיה מסוגל להעריך את כוונותיהם של גולשים באתרי קניות. כיום עוסקת נמוגו בפיתוח טכנולוגיה המגינה על אתרי מסחר אלקטרוני מפני תוספי תוכנה לא מורשים המפנים את הגולשים שלהם ליעדים אחרים. בהמשך, פיתחה נמוגו מוצרים נוספים במטרה להעלות את שיעור הקנייה של המשתמשים בקרב לקוחותיה.  

כעת שוקלים בחברה האם לפתוח את הפעילות החדשה בתור ספין אוף או להותירו בחברה, ובמקביל לגייס סיבוב הון שיזריק מיליוני דולרים לפעילות החדשה, אך לא לתמיכה בפעילות הקיימת. יחד עם זאת, פעילות הבינה המלאכותית תהיה מבוססת על טכנולוגיה קיימת בנמוגו. החברה ממשיכה לייצר הכנסות יציבות ולפי ההערכה אלה עמדו על כ- 20 מיליון דולר בשנה האחרונה.  

בינואר 2023, לפני כשנה, פיטרה החברה 20 עובדים ובחודש נובמבר 2022 פיטרה החברה עוד כ-25 איש. לאחר סבבים אלה ועזיבה נוספת של עובדים, התכווצה החברה תוך כשנה וחצי מ-140 איש לכ-40 בלבד. החברה גייסה סך הכל 70 מיליון דולר מהקרנות בלאמברג, הנקו, גרייט פוינט, אינימיטי ומשקיעים פרטיים נוספים.

מהחברה לא התקבלה תגובה.