הדיחה את אנבידיה: למורגן סטנלי יש מניית שבבים מועדפת חדשה

בבנק ההשקעות צופים ל־WDC ביצועים טובים משל אנבידיה • החברה היא שחקנית גלובלית בשוק הדיסקים הקשיחים וכרטיסי הזיכרון שמעסיקה כ־800 עובדים בישראל

מטה WDC בסן פרנסיסקו
מטה WDC בסן פרנסיסקו

ביום שני פרסם ג'וזף מור, אחד מבכירי האנליסטים של מורגן סטנלי, עדכון מפתיע בהמלצות הקנייה של בנק ההשקעות: אנבידיה  היא כבר לא המניה המומלצת ביותר על ידי הבנק בתחום השבבים ואת מקומה בצמרת תחליף מניה אחרת, קטנה בהרבה ווסטרן דיגיטל  (WDC). החברה שקטפה את התואר "חברת השבבים המועדפת על מורגן סטנלי" מפתחת פתרונות אחסון דיגיטליים ונחשבת לשחקנית גלובלית מרכזית בייצור דיסקים קשיחים ומחזיקה גם בשלושה מרכזי פיתוח בישראל בהם מועסקים 800 עובדים. ועדיין, בהשוואה לאנבידיה, שהחזיקה בתואר יותר מחצי שנה (מאז יוני האחרון) השווי שלה כמעט מזערי: בזמן שהראשונה שווה 1.47 טריליון דולר, השנייה WDC שווה "רק" 18.5 מיליארד דולר. 

ניתוח גלובס | עסקת הענק של מטא והמדד שהגיע לשיא היסטורי: האם שוק השבבים לקראת מפץ?
הבחירות בטייוואן הכניסו את ענקית השבבים בעולם ללב ויכוח פוליטי
נטפליקס מדווחת על הרווח הגדול מאז הקמתה; המניה עולה במסחר המאוחר

האנליסט של מורגן סטנלי, מור, העלה גם את מחיר היעד למניית WDC - שנסחרה לפני ההודעה תמורת קצת פחות מ־55 דולר - וצופה כי המניה תעלה בתקופה הקרובה ב־33% למחיר של 73 דולר למניה. 

הסיבה המרכזית להמלצה החמה של אחד הבנקים הגדולים בעולם על חברת השבבים היא הודעה של WDC מספטמבר האחרון. החברה הכריזה על כוונתה להתפצל לשתי חברות נפרדות: אחת לעסקי הדיסקים הקשיחים, ושנייה לעסקי הזיכרון. מור ציין את ההחלטה הזו, ואמר כי להערכתו היא תניב ערך מהותי לבעלי המניות. בנוסף, הוא צופה עלייה משמעותית בשווקים אליהם מכוונת ווסטרן דיגיטל, שלדבריו כבר כעת נמצאים במגמת שיפור ועלייה. הראייה לכך, הסביר מור, היא התייקרות של יותר מ־20% בשוק זיכרון הפלאש ברבעון האחרון, בו פועלת WDC. 

בנוסף, במורגן סטנלי מאמינים כי בעוד שהמניה של אנבידיה שומרת על ביצועים חזקים בחודש האחרון - כ־24% לעומת 12% במניית WDC - הם צופים שמניית WDC תעקוף אותה מבחינת תשואה. עם זאת, אנבידיה נותרה הבחירה המועדפת בתחום המחשוב.