בדקנו את מכשיר הדגל החדש של סמסונג. מה חשבנו על יכולות ה-AI?

החודש השיקה ענקית הטכנולוגיה סמסונג את סדרת ה־S24, ששמה במרכז את הבינה המלאכותית עם יכולות מובנות • בדקנו מהם החידושים של דגם האולטרה, והיכן עדיין יש בעיות בביצוע • בדיקה טכנולוגית 

מכשיר UltraS24 של סמסונג / צילום: יח''צ
מכשיר UltraS24 של סמסונג / צילום: יח''צ

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

הבינה המלאכותית משתלטת על חיינו, ומיום ליום אנחנו מגלים כיצד היא יכולה לשפר פלאים את חיינו. מערכות, תוכנות ואפליקציות שמשתמשות ביכולות בינה מלאכותית גנרטיבית מציעות לנו עולם חדש.

עידן ה-AI מגיע לסמארטפון: התרשמות ראשונית ממכשירי הדגל החדשים של סמסונג
החידושים המסקרנים שכדאי להכיר: סיקור מיוחד מתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם

החודש השיקה ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג את מכשירי הדגל החדשים שלה, סדרת ה־S24, ששמה במרכז את ה־AI עם יכולות מובנות. בדקנו את ה־S24 Ultra, ה"מפלצת" הגדולה ביותר של החברה.

החידוש העיקרי: פיצ'רים עם AI

סמסונג הכריזה בפומפוזיות כי הסמארטפונים ניצבים בפני עידן חדש, בזכות היכולת של הבינה המלאכותית הגנרטיבית לשפר את הביצועים והיכולות שלהם. אלא שלמרות הכיוון המחשבתי מבריק, הביצוע עדיין לא מבושל מספיק.

בין הפיצ'רים החדשים: המכשיר מאפשר לסכם טקסטים, כמו הכתבה שאתם קוראים כעת, באורך משתנה לפי בחירה. הפיצ'ר נגיש מאוד, בלחיצת כפתור מקבלים סיכום של העמוד כולו. הביצועים טובים, אך נראה כי עברית אינה בין השפות שהמערכת מצליחה לתפעל לבד - כאילו המערכת צריכה לתרגם לאנגלית ולבצע את הסיכום, ואז לתרגם בחזרה בעברית. וכך, התוצאה שקיבלנו היא תרגומים מקולקלים.

שנית, סמסונג מאפשרת להקליד טקסט, ואז להפעיל אפשרות איות ודקדוק שמתקנת את התחביר או טעויות כתיב. השלב הבא הוא לקבל מספר הצעות לסגנונות כתיבה: הודעה מקורית, מקצועית, יומיומית, מנומסת, טקסט לרשתות החברתיות (שכולל האשאטגים) ובשילוב אימוג'ים.

ההצעות נחמדות בהחלט, והפיצ'ר עובד גם בשפה העברית, אם כי יש מעט תקלות. אבל הבעיה האמיתית היא שסמסונג לא מצליחה לשכנע שזה באמת פיצ'ר שימושי. בהדגמה שנערכה לגלובס הוזכר כי הפיצ'ר הזה יכול להפוך בני נוער לאנשי עסקים בלחיצת כפתור.

אז נכון שהפיצ'ר מסייע משמעותית להתבטאות של צעירים שאינם מצטיינים בכך, אבל כל התהליך ארוך מדי למי שרוצה לשלוח הודעה מהירה - כתיבת ההודעה, העברת בדיקת איות, ואז הפעלת הפיצ'ר של סגנונות כתיבה. בזמן הזה אפשר לצפות ב־2-3 סרטוני טיקטוק.

מה אם כן השלב הבא, שיוכל להפוך את הכלים האלו לנהדרים? עיבוד הטקסט ייעשה לא בענן אלא במכשיר עצמו, ותוך כדי כתיבת ההודעה המכשיר יזהה את הנימה ויציע לשפר אותה.

עוד פיצ'ר נחמד הוא תרגום חי - שיחה קולית שמתבצעת דרך העוזרת הקולית, כשהיא מתרגמת לשפה אחרת לצד השני. זה מרשים, אבל עדיין לא זמין בעברית, כך שקשה לבחון באמת את השימושים האלה.

המגבלה: רק בכלים הרשמיים

מהלך מבריק במיוחד של סמסונג הוא לאפשר את כל הכלים החדשים, כמו הסיכום והתיקונים לטקסטים קיימים, רק דרך המקלדת והדפדפן שלה. משמע, בשביל להפעיל את הפיצ'רים האלו, עליכם להשתמש בעזרים שלה.

ההחלטה הזו עלולה להוות חסם משמעותי עבור מי שלא רגיל להשתמש בדפדפן או במקלדת של סמסונג. החברה תצטרך לשפר את היכולות ולמשוך את הצרכנים יותר, כדי שלא יוותרו על כך בטווח הארוך.

הפיצ'ר המפתיע: להקיף ולחפש

אחד הפיצ'רים הבשלים והארוזים בהתאם נובע משיתוף פעולה של סמסונג עם גוגל, ונקרא Circle to Search - להקיף על מנת לחפש. אם תלחצו על כפתור הבית לזמן ממושך, המסך ייצבע בשכבה עם מיתוג של גוגל, מה שיאפשר לכם לסמן על המסך כל אובייקט שתרצו ותוך שנייה בודדת יבוצע חיפוש מותאם בגוגל.

הפיצ'ר הזה פועל נהדר, מבוצע במהירות רבה ומודולרי לחלוטין. המשמעות היא שאם תקיפו לדוגמה אמבולנס שנמצא בתמונה, או אפילו חלק מהתמונה, גוגל תעלה מייד אפשרויות של אמבולנס. אם תחליטו לסמן טקסט, גוגל תזהה איפה הוא מתחיל ונגמר, ותחפש את הטקסט המדובר במנוע החיפוש. ביצוע וקונספט נהדרים.

מצלמה: שיפורים ועורך AI

מערך הצילום במכשיר הוא מרובע, עם מצלמה ראשית של 200 מגה פיקסל, מצלמה אולטרה רחבה של 12 מגה פיקסל ושתי עדשות טלפוטו של 50 ו־10 מגה פיקסל. כיאה למוניטין של סמסונג, היא מצליחה לספק מערך צילום טוב. התמונות יוצאות מלאות צבעים ומלאות חיות. עם זאת, צריך להזכיר שסמסונג אוהבת "לתבל" את התמונות, בכך שהיא מוסיפה עוד צבע או חדות שלא קיימים באמת, ויש כאלו שמעדיפים את המציאות המדויקת בלי תוספות.

השינוי בחומרה הוא לא הסיפור הגדול ביחס למכשיר, אלא העובדה שהחברה מאפשרת לערוך תמונות בעזרת בינה מלאכותית. אם אתם מעוניינים לשנות מיקום של אובייקט בתמונה או למחוק אותו, ניתן להשתמש בעורך מבוסס AI. אלא שבדומה לכלי הבינה המלאכותית האחרים במכשיר, זה עדיין לא עובד טוב.

בכמה ניסיונות העברנו אובייקטים שנראו כאילו סומנו בצורה מדויקת, כשקווי מתאר או חלקים מהם נשארו מאחור. גם ההשלמה של החסר בשל המעבר לא עבדה כמו שצריך, כך שסמסונג צריכה לעבוד עוד רבות כדי שהתוצאה לא יהיה מעוותת.

ביצועים: כמו כל אולטרה

בשל העובדה שמדובר במכשיר הדגל של סמסונג, ובשל בחירת החברה למסגר את הדברים כך שהסיפור הגדול הוא הבינה המלאכותית, אין כאן באמת בשורות משמעותיות.

המכשיר, שמשתמש במעבד החדש ביותר של קוואלקום, עובד נהדר. הוא כולל זיכרון הרצה של 12GB, ושלוש אפשרויות אחסון: 256/512GB או 1TB. הסוללה מחזיקה יממה שלמה, והטעינה עצמה גם מהירה.

המכשיר עצמו מאסיבי וענק - מסך של 6.8 אינץ' עם בהירות שיא של 2,600 ניטים. הגרפיקה חדה ונהדרת ורואים את הפרטים בצורה מעולה בחוץ, באור שמש. בניגוד למכשירים קודמים הוא עשוי טיטניום, אך זה לא גורם לו להיות קל משקל יותר, להפך: התחושה היא שהוא יותר מפלצתי.

השורה התחתונה: מפלצת אבל גימיקית

אין ספק שמדובר במכשיר מרשים, אולי הטוב ביותר בקטגוריית האנדרואיד. עם זאת, יכולות הבינה המלאכותית החדשות אינן בשלות, ולא עוברות את המבחן. סמסונג רוכבת על טרנד, והפיצ'רים שהיא מציגה הם יותר גימיק מאשר באמת תצוגת תכלית.

המכשירים יגיעו לישראל ב־1.2, ובשל העובדה שהמחיר מתחיל מ־5,200 שקל עבור שטח האחסון הנמוך (ויכול לעלות ב־1,500 שקל לדגם הגבוה), שווה לחשוב על זה רגע. אם יש לכם את הדור הקודם, S23 Ultra, תקבלו את יכולות ה-AI למכשיר (בעדכון תוכנה), כך שחבל לרכוש חדש. בכל מעבר אחר, ייתכן שתיהנו מיכולות נחמדות, אך שווה לחכות כדי לקבל את המפלצת של סמסונג קצת יותר בשלה.

גילוי מלא חברת סמסונג סיפקה לנו את המכשירים לצורך הבדיקה