עידן ה-AI מגיע לסמארטפון: התרשמות ראשונית ממכשירי הדגל החדשים של סמסונג

סמסונג משיקה 3 מכשירים חדשים, והלכנו לראות מה התחדש, מה השתנה, ומה הוסף • הבשורה הגדולה, ואולי היחידה, של המכשירים היא הבינה המלאכותית - עריכת תמונות, קיצור טקסטים ותרגום שיחות ל-13 שפות דרך העוזרת קולית • בדיקה טכנולוגית

המכשירים החדשים של סמסונג בסדרת ה-S24 / צילום: סמסונג יח״צ
המכשירים החדשים של סמסונג בסדרת ה-S24 / צילום: סמסונג יח״צ

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

ענקית החומרה סמסונג משיקה בימים אלה את מכשירי הדגל החדשים שלה, סדרת ה-S24. החברה השיקה למעשה שלושה מכשירים, דגם הבסיס S24, דגם S24+ ודגם S24 Ultra. המכשירים צפויים להגיע לחנויות בישראל ב-1.2.

גם בכירים על הכוונת: הפיטורים בגוגל ישראל מתחילים 
ניתוח | רשות החדשנות עוברת מתיחת פנים. האם זה מה שיעזור להייטק? 

ברוח התקופה, בה כל מוצר טכנולוגי שיוצא מעוטר במילים "בינה מלאכותית", גם סמסונג מכריזה במכשירים אלה על עידן ה-Galaxy AI. מה זה אומר, ואיך זה בא לידי ביטוי במכשירים החדשים? שיחקנו בהם לצד ההכרזה, וחזרנו עם תובנות ראשוניות.

הפיצ'רים החדשים: עידן ה-AI

נתחיל בבשורה הגדולה, ואולי היחידה, של סמסונג - הבינה המלאכותית. לדברי החברה, שילוב הבינה המלאכותית לוקח את חוויית המשתמש צעד אחד קדימה. הפיצ'רים המשתמשים בבינה מלאכותית כוללים עורך תמונות, תרגום חי, תיקון איות ודקדוק, סיכום טקסטים, וחיפוש בגוגל ללא הקלדה. הפיצ'רים מגיעים עם שלושת המכשירים החדשים של סמסונג.

ראשית, עריכת תמונות בעזרת בינה מלאכותית. לדוגמה, צילמתם תמונה מרגשת ומשהו ברקע הורס את הכל? המכשירים החדשים של סמסונג מאפשרים לכם להשתמש בעורך תמונות שיסיר את האובייקט או יזיז אותו לאן שאתם חפצים. הפיצ'ר הזה כמובן קיים כבר בגוגל זמן רב, ועכשיו סמסונג מצטרפת לחגיגה.

ההתרשמות הראשונית שלנו היא שזה מגניב, זה חמוד, אבל זה עדיין בוסרי. העורך החדש מצליח להתמודד עם מורכבויות שונות, אבל לא מעט פעמים הוא ממלא את החסר בצורה לא נכונה - צלליות שנשארות או הדבקות ומילוי רקע שנראה מעוות. אין ספק שמדובר בהתחלה מעולה. וכמובן, משתמשי אפל צריכים להרגיש מאוד מאחור שהיא היחידה שלא מביאה את הפיצ'רים האלה למשתמשים.

פיצ'ר נוסף משמעותי שהחברה הכניסה למכשירים זה תרגום חי - הכוונה לשיחה שמתבצעת דרך העוזרת הקולית - כשצד אחד מדבר בשפה אחת והצד השני בשפה האחרת, ואפשר להגדיר במכשיר תרגום בין הצדדים. משמע, אם צד אחד מדבר באנגלית, הצד השני, בדיליי של שנייה, ישמע את המילים המתורגמות דרך העוזרת הקולית. נכון לעכשיו, 13 שפות זמינות לתרגום, בהן אנגלית, ספרדית, איטלקית ועוד. בסמסונג אומרים כי עברית גם תהיה זמינה בהמשך, אך לא ברור מתי. הפיצ'ר עובד גם בתמלול שיחות ובתמלול בהקלטות.

המכשירים החדשים של סמסונג מתהדרים בפיצ'ר נוסף: איות ודקדוק להודעות. אחרי שהקלדתם הודעה, אתם יכולים להפעיל אפשרות איות ודקדוק, כדי לקבל תיקונים - הן טעויות כתיב והן טעויות תחביר. מעבר לאיות ולדקדוק תוכלו לקבל מספר הצעות לסגנונות כתיבה: הודעה מקורית, מקצועית, יומיומית, טקסט לרשתות החברתיות, (שכולל האשאטגים), מנומסת, ובשילוב אימוג'ים. הפיצ'רים יעבדו רק אם תשתמשו במקלדת של סמסונג.

כשבדקנו את הפיצ'ר ראינו שהוא עובד נחמד במיוחד, גם בעברית. לעיתים יש פספוסים כמו תיקונים למילים לא נכונות, אבל מן הסתם בטווח הארוך ככל שיותר אנשים ישתמשו בפיצ'ר - ככה הוא ישתפר ויעבוד יותר טוב.

בנוסף, המכשיר יאפשר לכם לחפש דברים בגוגל, רק בעזרת הקפה, משמע Circle to Search. אחרי שתלחצו על כפתור הבית ארוכות, תוכלו להקיף בעיגול כל אובייקט, תמונה או אייקון על המסך, והמכשיר יחפש לכם אותם בגוגל.

לבסוף, מבחינת הבינה המלאכותית - המכשירים החדשים של סמסונג מאפשרים לבקש מהדפדפן לסכם טקסטים ארוכים מהאינטרנט, כמו לדוגמה את הכתבה שאתם קוראים כעת. הפיצ'ר יכול לשמש מצד אחד סטודנטים שצריכים לכסות חומר רב ללימודים, ומהצד השני לסייע לאנשים עם מעט זמן להישאר מעודכנים בחדשות.

סמסונג מנסה להרים את הדגל של שימוש אחראי  בבינה מלאכותית, וכמעט מצליחה. אחרי ששומרים תמונה שנערכה לדוגמה, מוטבע בפינה התחתונה "סימן מים" (WaterMark) שמוכיח שהתמונה עברה מניפולציה של בינה מלאכותית. יש לציין כי אפשר לחתוך בקלות רבה את הסימון, דבר שקצת מייתר את האפשרות הזו. גם במאטה-דאטה קיים תיעוד שמדובר בתמונה שעברה עריכה בעזרת AI, אבל גם הוא ניתן לשינוי.

מסך: בדומה לשנה שעברה

בפועל, כמו כל שנה, המכשירים מקבלים שיפורים קטנים בלבד ביחס לשנה שעברה, כשהסיפור הגדול הוא הבינה המלאכותית. המסך של האולטרה כולל בתוכו מסך Dynamic AMOLED 2X, בגודל 6.8 אינץ' ברזולוציית QHD+ ועם קצב ריענון של 120 הרץ. למכשיר יש יכולות בהירות שיא של 2,600 ניטים, משמע אפשר להשתמש בבהירות גבוהה גם בחוץ.

אולטרה S24 החדש של סמסונג / צילום: סמסונג יח״צ
 אולטרה S24 החדש של סמסונג / צילום: סמסונג יח״צ

להבדיל משנה שעברה, המכשיר כעת מגיע ללא קימורים בצדדי המסך. המכשיר תומך בתקן IP68, משמע אפשר להשתמש בו במים מתוקים בעומק של 1.5 מטרים למשך 30 דקות (ועדיין לא מומלץ להשתמש בו בים). המכשיר שוקל 232 גרם, דומה לשנה שעברה, למרות המעבר למסגרת טיטניום שאמורה להפוך את המכשיר לקל יותר.

בשני הדגמים הנוספים יש מסך Dynamic AMOLED 2X, עם קצב ריענון דינמי של 120 הרץ. ההבדל ביניהם הוא גודל המסך והאיכות: דגם הבסיס עם 6.2 אינץ' באיכות FHD+, ודגם הפלוס עם 6.7 אינץ' באיכות של QHD+. מבחינת משקל המכשירים, דגם הבסיס שוקל 167 גרם בעוד שדגם הפלוס כבר נושק ל-200 גרם. וביחס לשימוש במים, בדומה לאולטרה, הם עומדים בתקן של IP68.

ביצועים: המעבד החדש של קוואלקום

מכשיר הדגל החדש, S24 אולטרה, מקבל את המעבד החדש של קוולאקום, ה- Snapdragon 8 Gen 3, המותאם למכשירי הסמסונג. לדברי החברה, זו ערכת שבבים שמותאמת במיוחד למכשירים והיא כוללת שיפורים משמעותיים כדי להציע עיבוד בינה מלאכותית ברמה גבוהה יותר. בבדיקה הראשונית לא הייתה אפשרות לבחון את כל ביצועי המכשיר, אבל נראה שהחבילה המתקבלת היא איכותית כפי שמצופה. האולטרה מגיע עם זיכרון הרצה של 12GB, ובשלוש אפשרויות של אחסון: 256/512GB או 1TB.

להבדיל מהאולטרה, בדגמי הבסיס המעבד ששולב הוא Exynos 2400 ולא הקוולאקום החדש. ביחס לזיכרון ההרצה ושטח האחסון: דגם הבסיס מגיע עם זיכרון הרצה של 8GB, ושטח אחסון בין 128/256GB. במקרה של דגם הפלוס, זיכרון ההרצה הוא 12GB ושטח האחסון נע בין 256/512GB.

מצלמה: משולבת בבינה מלאכותית

מערך הצילום באולטרה החדש, כמו כל שנה, הוא מרובע: מצלמה ראשית של 200 מגה פיקסל, מצלמה אולטרה רחבה של 12 מגה פיקסל, מצלמת טלפוטו של 50 מגה פיקסל (שיפור משמעותי משנה שעברה) וזום אופטי של פי חמישה, ומצלמה טלפוטו נוספת של 10 מגה פיקסל עם זום אופטי של פי שלושה. המצלמה הקדמית היא 12 מגה פיקסל.

כאמור הבדיקה הראשונית לא אפשרה לנו לבחון את כלל יכולות המכשירים, אבל ממכשירים קודמים של סמסונג אנחנו יודעים  שהיא מספקת מכשירים עם איכות צילום מאוד טובה. בנוסף, סמסונג מתפארת בכך שהיא משלבת בינה מלאכותית בתהליך צילום התמונות, ואף משוויצה כי "אפשר לשכוח מתמונות מטושטשות שצולמו מרחוק ביד רועדת".

המצלמה של אולטרה S24 של סמסונג / צילום: סמסונג יח״צ
 המצלמה של אולטרה S24 של סמסונג / צילום: סמסונג יח״צ

מערך הצילום בשני מכשירי הבסיס הוא משולש: מצלמה ראשית של 50 מגה פיקסל, מצלמה אולטרה רחבה של 12 מגה פיקסל ומצלמת טלפוטו של 10 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית כוללת חיישן של 12 מגה פיקסל.

סוללה: מ-0% ל-65% בחצי שעה

האולטרה, מכשיר הפרימיום של החברה, מגיע עם סוללה של 4,855 מיליאמפר לשעה. לדברי סמסונג, בעזרת מתאם של 45W, אפשר להטעין את המכשיר מאפס ל-65% תוך 30 דקות. במקרה של מכשירי הבסיס, דגם ה-S24 מאובזר בסוללה של 3,880 מיליאמפר לשעה ודגם ה-S24+ בסוללה עם 4,900 מיליאמפר לשעה. במקרה של דגם הבסיס, תוך חצי שעה אפשר להטעין חצי מהסוללה, ובמקרה של הפלוס אפשר להטעין עד 65%, כך לדברי החברה.

המחיר: כיאה למכשיר פרימיום

סמסונג פרסמה את המחירים המומלצים לצרכן בישראל לדגמים השונים. מחיר דגם הבסיס, ה-S24 יתחיל בישראל ב-3,300 שקלים, בעוד שדגם הפלוס יתחיל מ-4,000 שקלים. דגם האולטרה יתחיל מ-5,200 שקלים לדגם עם שטח האחסון הנמול ויכול להגיע עד 6,700 שקלים עבור הדגם עם שטח האחסון הגדול ביותר. חוץ מסמסונג, ישנן בישראל הרבה יבואניות רשמיות למכשירי החברה: סאני תקשורת, מפעילות הסלולר כמו פרטנר, פלאפון והוט מובייל, שכל אחת מציעה את המכשירים עם מחירים בסדר גודל דומה ורשת דינמיקה.

השורה התחתונה: סמסונג רוכבת על הטרנד

אין ספק שההכרזה על המכשירים המרכזיים של סמסונג מסמנת כיוון ברור לשאר השוק: אם לא הכנסתם בינה מלאכותית למכשיר שלכם - אתם מאחור.

אבל צריך לומר, שהרבה מהפיצ'רים מבוססי הבינה המלאכותית שהוצגו במכשירי סמסונג החדשים מוכרים לנו ממכשירים של גוגל או ממקומות אחרים, ולכן צריך לשאול עד כמה היא מצליחה באמת לחדש.

מעניין יהיה לראות מה יקרה כשסמסונג תיקח את הפיתוח שלב אחד קדימה, כשהיא לא רק תשלב את הטרנד, אלא תפתח אותו. בסמסונג טוענים כי זה יקרה בהמשך, ככל שאנשים ישתמשו יותר בפיצ'רים. אבל האמת היא - שהבינה המלאכותית היא הדבר היחיד שמעניין במכשיר החדש, ובלעדיה לא בטוח שהשיפורים במצלמה או המסך שקצת יותר ישר - היו מספיקים כדי להעסיק את הצרכנים.