ארה"ב מפסיקה את מימון אונר"א בשל חשד למעורבות העובדים במתקפה על ישראל ב־7 באוקטובר

בארה"ב הודיעו על השהיית המימון לאונר"א לאור חשד כי עובדי הארגון לקחו חלק בטבח ה-7 לאוקטובר • מאונר"א נמסר כי הם פתחו בחקירה בנושא, וניתקו קשר לפי שעה עם אותם עובדים

אלפי פלסטינים בורחים מצפון הרצועה לדרומה, דרך ציר סלאח א-דין המאובטח שכוחות צה''ל פתחו עבורם / צילום: ap, Hatem Moussa
אלפי פלסטינים בורחים מצפון הרצועה לדרומה, דרך ציר סלאח א-דין המאובטח שכוחות צה''ל פתחו עבורם / צילום: ap, Hatem Moussa

מזכירות המדינה של ארה"ב הודיעה היום (ו') על השהיית המימון לאונר"א, בעקבות החקירה אודות הארגון שלכאורה מיועד לסייע לפליטים פלסטינים - וישנו חשד כי עובדיו נטלו חלק בטבח ה־7 באוקטובר. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן שוחח בנושא עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אתמול, כדי להבהיר את הצורך בחקירה משמעותית - כזו שרק היום הודו בה בארגון.

חיזבאללה פרסמו פגיעה מפוברקת בישראל עם טיל מועתק מרפאל 
האמריקאים ימכרו לטורקים F-16 ב-20 מיליארד דולר בתמורה לקבלת שבדיה לנאט"ו 

מאונר"א נמסר כי הם פתחו בחקירה בנושא, וניתקו קשר לפי שעה עם אותם עובדים. "הרשויות בישראל סיפקו לאונר"א מידע לגבי חשד למעורבות העובדים במתקפה על ישראל ב־7 באוקטובר", סיפר מזכ"ל אונר"א פיליפ לזריני. "במטרה להגן על יכולתה של הסוכנות לספק סיוע הומניטרי, החלטתי לסיים את החוזים של העובדים הללו ולפתוח בחקירה".

בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו כי לזריני לא הציג את מספר העובדים החשודים, ובמה הם חשודים. אולם, מזכירות המדינה האמריקאית הודיעה שהיא מוטרדת מהחשד כי 12 עובדי אונר"א נטלו חלק בטבח 7 באוקטובר.

באו"ם, ככל הנראה, נבהלו מהסיטואציה - ומהמסרים שהעביר בלינקן לגוטרש. סטפן דוג'ארץ', דוברו של מזכ"ל האו"ם מסר כי "הוא מזועזע מהחדשות הללו. המזכ"ל הבהיר כי החוזים של כל החשודים חייבים להיות מופסקים - ואם יידרשו אז יעמדו לדין פלילי".

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, הגיב להתפתחויות בנוגע לאונר"א: "כמה סמלי שדווקא ביום השואה הבינלאומי הוכח מה שאנו טוענים כבר שנים, שעובדי אונר"א הם משתפי פעולה של ארגון הטרור חמאס, ושהאו"ם הפך להיות לא רק מקום שבו עושים דה לגיטימציה לקיומה של מדינת ישראל, אלא שהעובדים שלו פיזית משתתפים בחיסולה של ישראל וברצח אזרחיה".