ישראל במלחמה | סיקור שוטף

החטופות שחזרו מהשבי: "אם לא ישובו החטופים - יידע כל ישראלי שהוא הבא בתור"

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים" • גלנט לבלינקן: "תשובת חמאס נוסחה כדי שישראל תסרב, נגיע לעוד מקומות בעזה - בקרוב" • כוחות צה"ל חיסלו כ-40 מחבלים בח'אן יונס, כ-50 מחבלים נעצרו • זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר מושב מרגליות, צה"ל משיב אש • הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בצפון הרצועה: "הצלחת צה"ל - מוחלטת" • עדכונים שוטפים 

עדינה משה ששוחררה משבי החמאס / צילום: מטה המשפחות
עדינה משה ששוחררה משבי החמאס / צילום: מטה המשפחות

עדכונים שוטפים 

22:19 - בלינקן: בתגובת חמאס יש תנאים שלא מתקבלים, אבל היא יוצרת אפשרות להגיע להסכם

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נשא נאום בזמן ביקורו בישראל: "שוחחתי עם ממשלת ישראל על התגובה של חמאס על המתווה שהוצע. יש כמה תנאים שלא מתקבלים אבל יש גם דברים שאפשר לעבוד איתם - ונמשיך בזה. מחר אפגש עם משפחות חטופים פעם נוספת. אנחנו מפוקסים על השבת כל החטופים לבתיהם ונמשיך לעסוק בנושא עד שנשיב אותם".

עוד ציין בלינקן כי "ארה"ב עובדת מול ישראל ולבנון על מתווה מדיני להסדר כדי שהתושבים יוכלו לשוב לבתיהם. ארה"ב תומכת בפעולה ישראלית למנוע הישנות של טבח שבעה באוקטובר אבל אין רישיון לפעולה חופשית ללא מגבלות".

"בעזה יש כמעט שני מיליון עקורים. אנחנו לוחצים על ישראל להגן על בלתי מעורבים, להכניס להם סיוע ולדאוג למסדרונות הומניטריים מדי יום לכמה שעות", הוסיף מזכיר המדינה של ארה"ב. "הצגתי כמה צעדים שישראל צריכה לנקוט, כמו פתיחת מעבר ארז, לאפשר סיוע מירדן ולווודא שהעברת הסיוע לא תופרע לא משנה בידי מי".

21:00 - ההערכה: בעקבות הפגישה בין המבקר לרמטכ"ל - הבדיקה בצה"ל תתעכב

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן והרמטכ"ל הרצי הלוי נועדו היום בקריה. בהודעה משותפת, מסרו מבקר המדינה ודובר צה"ל כי "הפגישה התקיימה ברוח טובה מתוך רצון משותף לפעול מבלי לפגוע בלחימה. לשם כך, השניים החליטו להקים צוותים ורק לאחר מכן להיפגש בשנית".

20:57 - מקורות ביטחוניים בעיראק: שני בכירי חיזבאללה חוסלו בתקיפה אמריקנית בבגדאד

מקורות ביטחוניים בעיראק פרסמו שני שמות של בכירים בגדודי חיזבאללה העיראקיים שחוסלו בתקיפה שבוצעה בייד מל"ט: אבו באקר א-סאעדי וחאג' ארכאן עליאווי. החיסול הגיע אחרי שבארה"ב האשימו את גדודי חיזבאללה בעיראק בביצוע מתקפת הכטב"ם שהביאה למותם של שלושת החיילים האמריקנים.

20:54 - זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מרגליות, בצהל משיבים בירי ארטילרי. מוקדם יותר זוהו שיגורים לעבר המרחבים הר דב ושתולה

20:40 - דיווח בעיתון קטארי: משלחת של חמאס, בראשות הניה, צפויה להגיע מחר לקהיר כדי לקיים סבב שיחות נוסף במו"מ לעסקת חטופים. במסגרת הביקור, היא תיפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל

20:30 - סהר קלדרון בת ה-16: "אולי אני חיה אבל בנפשי נרצחתי, בכל יום אבי ננטש מחדש"

חמש נשים ששוחררו משבי חמאס נשאו היום הצהרה מיוחדת בדרישה לשחרור מיידי של החטופים. סהר קלדרון, שנחטפה יחד עם אחיה ארז בן ה-12 ואביה עופר, שעדיין מוחזק בידי מחבלי חמאס, פנתה לחברי הממשלה: "למה הייתי צריכה להיקבר חיה במשך חודשיים בתוך הסיוט הזה? אולי אני חיה ונושמת אבל בנפש נרצחתי. כל מי שנמצא שם נרצח כל יום מחדש. אתם יודעים מה זה שמחבל בוהה בך 24 שעות ביממה? פחדתי פחד מוות שיאנסו אותי".

עדינה משה פנתה לרה"מ נתניהו בבכי: "לא יישארו שבויים לשחרר, אנא ממך, אני יודעת שאתה יכול. אני רוצה את המדינה שלי בחזרה, אני מדברת על המוסר של המדינה שלי - הוא איננו". הכתבה המלאה

20:15 - הרמטכ"ל בצפון רצועת עזה: "מתאמצים מאוד להשבת החטופים - זה לא יקרה ללא הלחץ הצבאי"

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים אתמול הערכת מצב בצפון הרצועה, שם אמר: "אני לא חושב שב-50-40 שנה האחרונות יש צבא שלחם באזור כה צפוף, מול אויב ערוך להגנה - ובהצלחה שהיא כל כך מוחלטת במובנים הצבאיים שלה. אנחנו מתקדמים, אנחנו לא דורכים במקום".

19:30 - ישיר: הצהרת נתניהו לאחר תשובת חמאס על מתווה העסקה 


ראש הממשלה נשא הצהרה על רקע תשובת חמאס • מקורבי גנץ: "מצפים שהתשובה להצעה לא תינתן לפני הדיון" • גלנט לבלינקן: "תשובת חמאס נוסחה כדי שישראל תסרב לה. עמדתם תביא להמשך המלחמה, ואת כוחותינו למקומות נוספים בעזה". לכתבה מלאה 

19:00 - גלנט לבלינקן: "תשובת חמאס נוסחה כדי שישראל תסרב לה. העמדה שלו תביא להמשך המלחמה, ואת כוחותינו למקומות נוספים בעזה - בקרוב"

18:56 - לאחר כ-4 שעות: חוסל המבוקש שהתבצר במחנה הפליטים נור א-שמס ליד טולכרם

18:49 - כוחות צה"ל חיסלו היום כ-40 מחבלים בח'אן יונס, כ-50 מחבלים נעצרו

כ-40 מחבלים חוסלו במהלך היום בח'אן יונס, כ-50 נוספים נעצרו בידי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו והועברו לתחקור ראשוני בשטח. שניים מתוכם התגלו כרוצחים שהשתתפו בטבח שבעה באוקטובר, אחד מהם מחבל נוח'בה.'מביל, מעל 3,000 פלסטינים התפנו מהעיר.

18:45 - קבינט המלחמה צפוי להתכנס מחר כדי לדון בתשובת חמאס, מקורבי גנץ: מצפים שהתשובה על ההצעה לא תינתן לפני הדיון

18:04 - בלינקן לנשיא הרצוג: "מאמין שהעתיד של ישראל חיובי מאוד"

בפגישתם, אמר מזכיר המדינה של ארה"ב כי אחרי ביקורו בכמה מדינות, בהן סעודיה, הוא "מאמין שיש עתיד חיובי מאוד, עוצמתי ואפשרי, המשלב את ישראל באזור ונותן מענה לצורכי הביטחון העמוקים שלה על מנת שתוכל לחיות בשלום ובביטחון אמיתי, וגם עונה על שאיפות העם הפלסטיני".

נשיא המדינה הודה לבלינקן על התמיכה של ארה"ב בישראל, והוסיף: "אני מקווה שאכן יש ניצוץ של תקווה להזדמנות קידום נורמליזציה בין ישראל לממלכה הסעודית. אני חושב שזו הזדמנות היסטורית, ואני מקווה, באמת ובתמים, שהיא תיבחן ברצינות ושהאפשרות הזו תקודם בעתיד הקרוב".

18:01 - בעקבות המלחמה: צה"ל מבקש להאריך את השירות הצבאי ולשנות גם את גיל הפטור. הפרטים המלאים

17:17 - מזכ"ל האו"ם: פעולה צבאית של ישראל ברפיח "תגביר את הסיוט ההומניטרי בעזה"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מסר כי הוא מודאג מהדיווחים, לפיהם הצבא הישראלי מתכוון להתמקד בשלב הבא ברפיח. "פעולה כזו תגביר באופן דרמטי את מה שגם ככה סיוט הומניטרי עם השלכות אזוריות בלתי ידועות", טען גוטרש, וקרא להפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה ולשחרור בלתי מותנה של כל החטופים.

17:00 - בלינקן לנתניהו: "ביידן מוטרד לגבי פינוי פלסטינים מרפיח במקרה של פעולה צבאית"

בפגישה עם רה"מ נתניהו והצוות המורחב, אמר מזכיר המדינה האמריקני כי "הנשיא ביידן ביקש למסור שהוא מוטרד מכך שיש למעלה ממיליון ו-200 אלף פלסטינים ברפיח, ולא יודעים לאן הם יתפנו במקרה של פעולה צבאית. ראש הממשלה ענה לו: "לא נוכל לנצח בלי להשמיד את גדודי חמאס ברפיח אבל אנחנו מודעים לבעיה ונדע להתמודד איתה".

16:54 - צה"ל: שני מחבלים חוסלו במחנה פליטים ליד טולכרם, מפעילים "סיר לחץ" על בית מבוקש

כוחות צה"ל פעלו הלילה במחנות הפליטים ג'נין ונור א-שמס במסגרת מבצע לסיכול טרור. עד כה חוסלו שני מחבלים חמושים. בשעות האחרונות התקיימו חילופי אש באזור והושלכו מטענים לעבר הלוחמים. הכוחות מכתרים בית של מבוקש. מבצעים עליו "סיר לחץ".

לוחמי צה"ל עצרו שבעה מבוקשים, בהם מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. במקביל, כוחות הנדסיים פעלו על מנת לחשוף צירים שמתחתיהם הוטמנו מטענים שמטרתם לפגוע בכוחותינו.

15:38 - אחרי תשובת חמאס: נתניהו צפוי למסור הערב הצהרה בשעה 19:30 

15:00 - דיווח בעיתון "אל-קאהארה" המצרי אומר שמחר יחל סבב שיחות משא-ומתן חדש 

"סינוואר ואנשיו מותשים מהלחימה": דיווחים על פילוג בהנהגת חמאס
האלוף שמעריך: הטעות של נתניהו והסיכוי שתפרוץ מלחמה בצפון
עד 50 אלף שקל למשפחה: מה יקבל מי שיחזור לגור בעוטף?
עד כמה צה"ל מתקדם בכיתור רצועת עזה? הנתונים שכדאי להכיר

14:58 - צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בלבנון, זוהה שיגור למרחב הר דב

דובר צה"ל עדכן כי חיל האוויר תקף מבנה צבאי של חיזבאללה באזור מרווחין שבדרום לבנון. במקביל, זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב ושתולה. לא הופעלה התרעה, רקטה נפלה בשטח פתוח.

14:50 - חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין הפלסטינים במחנה הפליטים נור אל-שמס בטולכרם

14:06 - על רקע תשובת חמאס, נתניהו ובלינקן נפגשו: "קיימו פגישה ארוכה ומעמיקה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, לאחר שהאחרון נחת הבוקר בישראל. לדברי לשכת ראש הממשלה, השניים "קיימו פגישה ארוכה ומעמיקה בארבע עיניים". זאת, על רקע תשובת חמאס - ולפני שבישראל דנו בפרטים והגיבו רשמית. 

כעת מתקיימת פגישה מורחבת שבה משתתפים מהצד הישראלי שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, ראשי המל"ל, המוסד, השב"כ והרמטכ"ל. 

13:48 - נשיא צרפת מקרון השתתף בטקס לציון 7 באוקטובר - לצד משפחות החטופים

נשיא צרפת עמנואל מקרון השתתף בטקס בפריז לציון אירועי מתקפת הפתע של חמאס. בטקס המיוחד התזמורת הצבאית ניגנה את הניגון "קדיש", כשבמקביל הונפו תמונות הנרצחים.

10:26 - צה"ל באזהרה לעזתים: אל תחזרו לאזור שמצפון לוואדי עזה

צה"ל הטיל הבוקר כרוזים במרכז הרצועה המזהירים את התושבים מפני חזרה לאזור שמצפון לוואדי עזה. על-פי הכרוז, מדובר באזור לחימה מסוכן. 

09:55 - התמרון בח'אן יונס נמשך, עשרות מחבלים חוסלו בפעילויות שונות

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הפועלים במערב ח'אן יונס, חיסלו עשרות מחבלים ביממה האחרונה. באחד האירועים, הלוחמים נתקלו בחוליית מחבלים חמושה ובמהלך קרב חיסלו אותה.

בנוסף, לוחמי מגלן חיסלו כמה מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר, בהם שלושה מחבלים חמושים שביצעו ירי נ"ט לעבר הכוחות. במקביל - לוחמי יחידת אגוז פשטו על מספר מתחמי לחימה, חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה ופירים. 

בפעילות נוספת בח'אן יונס, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 זיהו מחבל במרחב, ובשיתוף-פעולה עם חיל האוויר, חיסלו אותו באמצעות כלי טיס. לאחר מכן זוהו שלושה מחבלים נוספים במרחב שחוסלו בתקיפה נוספת. 

09:10 - בשעות הקרובות: ישיבה אצל ראש הממשלה שבה תגובש עמדת ישראל לנוכח תשובת חמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים ישיבה שבה תגובש עמדת ישראל לתשובת חמאס שהוגשה אמש למתווכות וכללה דרישות רבות - בין היתר הפסקת אש מוחלטת וסיום הלחימה. 

במקביל, ברויטרס דווח על תשובת חמאס במשא-ומתן: בשלב הראשון של 45 ימים ייצאו כוחות צה"ל מהאזורים המיושבים ברצועת עזה, בתמורה לשחרור חטופים ללא רקע צבאי. בחמאס דורשים מגעים לא ישירים עם ישראל לסיום הלחימה; בשלב השני ישוחררו כל החטופים הגברים, בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים ונסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מהרצועה. בשלב השלישי, שיימשך 45 ימים נוספים, ישוחררו גופות של חטופים.

08:55 - נקבע מותו של הלוחם שנדבק בפטרייה מסוכנת בעזה שהתפשטה בגופו

סוף טרגי: בבית החולים נקבע מותו של חייל המילואים שנפצע קשה בעזה ונדבק בפטרייה מסוכנת. משפחתו פנתה לחברת פייזר כדי להביא תרופה ניסיונית שהייתה עשויה לסייע לו, אך מצבו של החייל היה קשה מאוד, ולא ניתן היה להציל את חייו.

04:30 - פיקוד המרכז האמריקאי אישר כי החות'ים ירו 6 טילים לעבר ספינות משא בים האדום

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב אישר כי המורדים מתימן ביצעו ירי לעבר כלי שיט מסחריים, כפי שדיווחו מוקדם יותר גורמים אמריקאים לרשתות תקשורת זרות. בסנטקום אישרו כי טיל אחד התפוצץ במפרץ עדן ליד אוניית המשא MV Star Nasia וגרם לנזק קל, אך אף אדם לא נפגע. עוד נמסר כי טילים נוספים ניסו לפגוע בספינת משא אחרת, אך ללא הצלחה. 

04:05 - הפנטגון: איראן סיפקה לחות'ים טילים בליסטיים וטילי שיוט; מניין הנפגעים בתקיפות על כוחותינו עומד על 146

דוח חדש של סוכנות ביון ההגנה, הכפופה למחלקת ההגנה של ארה"ב, מפרט את השימוש שנעשה בידי החות'ים בנשק וחושף - מאז 2015, איראן סיפקה למורדים מתימן "ארסנל מגוון", שכולל טילים בליסטיים לטווח קצר ובינוני וטילי שיוט.

עוד נמסר מהפנטגון כי מניין הנפגעים האמריקאים בהתקפות המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, בסוריה ובירדן מאז 18 באוקטובר עומד על 146. "מתוך 146 הנפגעים הללו - שלושה נהרגו בפעולה, שניים נפצעו קשה מאוד, תשעה ספגו פציעות חמורות, ו-132 סובלים מפציעות לא חמורות", מסר דובר הפנטגון פיט נגוין. מאז 17 באוקטובר בוצעו לפחות 168 תקיפות על כוחות אמריקאים, ובכלל כוחות הקואליציה - כשרובן התרחשו בעיראק ובסוריה.

03:06 - דיווחים זרים: החות'ים ירו 6 טילים בליסטיים לעבר דרום הים האדום ומפרץ עדן

גורם אמריקאי מסר ל-NBC News כי המורדים החות'ים ירו שישה טילים בליסטיים נגד ספינות מאזורים שבשליטתם בתימן - לעבר דרום הים האדום ומפרץ עדן. שלושה מהטילים ניסו לפגוע ב-MV Star Nasia, אוניית משא שעברה את מפרץ עדן. לאונייה זו נגרם נזק קל, אך לא היו נפגעים - היא נותרה כשירה והמשיכה לעבר יעדה.

שלושת הטילים האחרים כוונו ככל הנראה ל-MV Morning Tide, ספינת משא שפעלה בדרום הים האדום. שלושת הטילים החמיצו את הספינה ופגעו במים שלידה. הספינה לא דיווחה על פציעות או נזק - והמשיכה לעבר יעדה.

מוקדם יותר אמש פרסמו החות'ים הצהרה המאיימת "להסלים יותר ויותר" - אלא אם תסתיים "התוקפנות" בעזה.

02:40 - סעודיה: לא נקיים יחסים דיפלומטיים עם ישראל ללא הקמת מדינה פלסטינית

דרך הצהרת משרד החוץ שלה, סעודיה העבירה לארה"ב את עמדתה הנחרצת, לפיה לא יתקיימו יחסים דיפלומטיים עם ישראל ללא מדינה פלסטינית עצמאית וללא הפסקת "התוקפנות" הישראלית ברצועת עזה.

02:30 - בית הנבחרים האמריקאי דחה הצעת חוק לפיה יסופק סיוע לישראל בלבד

בית הנבחרים של ארה"ב דחה הצעת חוק, בהנהגת הרפובליקנים, שתספק סיוע בסך 17.6 מיליארד דולר לישראל בלבד - זאת מכיוון שבקרב הדמוקרטים ישנו רצון להצביע על צעד רחב יותר, שיספק סיוע גם לאוקראינה, למימון הומניטרי בינלאומי ולהגנת גבולות המדינה. ככל שההצבעה נמשכה, 179 קולות היו נגד הצעת החוק ו-249 בעדה - כלומר היא קיבלה את הרוב הדרוש של שני שלישים כדי לעבור. 

02:18 - דיווחים פלסטיניים: כוחות צה"ל פועלים בשעה זו באיו"ש

הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל מבצעים פשיטות ברחבי יהודה ושומרון, כשהמיקוד הוא בטולכרם ובסמוך לעיר ג'נין. עוד דווח כי בטולכרם נצפו דחפורים צבאיים וכלי רכב משוריינים רבים.

01:02 - השופטת ג'וליה סבוטינדה מונתה לסגנית נשיאת בית הדין הבינלאומי לצדק

השופטת האוגנדית ג'וליה סבוטינדה, שעמדה לצד ישראל בתביעה נגדה מטעם דרום אפריקה, מונתה לסגנית נשיאת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ותמלא תפקיד זה למשך 3 שנים.

00:34 - שר החוץ האמריקאי בלינקן נחת בישראל

אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארה"ב, הגיע לישראל לקראת פגישות שיערוך מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם בכירים נוספים בקבינט המלחמה, כשבלב העניינים ניצבת תגובת חמאס על עסקת החטופים.

"יש עוד הרבה עבודה לעשות, אבל אנחנו ממשיכים להאמין שהסכם אפשרי ולמעשה חיוני", אמר בלינקן מוקדם יותר אמש במסיבת עיתונאים בדוחא. "אנחנו נמשיך לעבוד ללא הרף כדי להשיג זאת".

23:48 - דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית באזור חומס

כלי תקשורת סוריים מדווחים על תקיפה שאותה הם מייחסים לישראל. עוד דווח כי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הפילו כמה טילים.

22:51 - בישראל בוחנים את תשובת חמאס. נתניהו יצטרך להכריע ביממה הקרובה

חלקים שלמים בתשובה של חמאס הם "נון-סטארטר" ולא מאפשרים התקדמות כלל וכלל. אפשר ללמוד על כך גם מההודעה הרשמית של חמאס וגם מהאמירה שלנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שלפיה התשובה של חמאס היא "Over the top".

הניסיון הלילה יהיה לפענח אם יש חלקים בתשובת חמאס שאפשר "להיאחז" בהם כדי בכל זאת לתת אור ירוק להמשיך את השיח מול המתווכות, ובמקביל חלקים שאפשר לגרום לחמאס "לרדת" מהם במסגרת כניסה לשיח שכזה.

ביממה הקרובה ראש הממשלה נתניהו יכריע האם לדחות את התשובה של חמאס ולומר למתווכות שהקווים שארגון הטרור התווה לא מאפשרים כניסה למשא-ומתן. לא מן הנמנע שתצא הודעה רשמית מישראל, לפיה היא דוחה על הסף תשובה שדורשת ממנה לסיים את המלחמה.

22:34 - דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": בישראל מעריכים כי ייתכן שעד 50 מהחטופים שבידי חמאס אינם בין החיים - כך לפי מקורות מצריים שחשפו פרטים משיחות המשא-ומתן

22:20 - בכיר בחמאס: "נתניהו מנסה לשווק ניצחון, זה כדי לשמור על ממשלתו"

בכיר בחמאס אמר לרויטרס כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מנסה לגרום לכולם להאמין שיביא הישג או ניצחון, וזה כדי לשמור על ממשלתו". עוד התייחס הבכיר בחמאס לתשובת ארגון הטרור להצעה לעסקת החטופים: "לקח לנו זמן להגיב, כי רבים מהנושאים שם היו לא ברורים ומעורפלים. בכוונתנו לשחרר את המספר הגדול ביותר האפשרי של פלסטינים שמוחזקים בבתי הכלא הישראליים".

22:02 - בכירים ישראלים נפגשו בחשאי עם בכיר ברשות הפלסטינית

הערב פרסמנו לראשונה כי במהלך היום ראש השב"כ, ראש המל"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים נפגשו בחשאי עם חוסין א-שיח', בכיר ברשות הפלסטינית. בפגישה שהתקיימה בתל אביב דנו הארבעה ב"הרגעת השטח" לפני חודש רמדאן. 

21:35 - המוסד: "תשובת חמאס הועברה, הפרטים נלמדים לעומק"

במשרד ראש הממשלה הגיבו בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: "תשובת חמאס הועברה על-ידי המתווך הקטרי למוסד, ופרטיה נלמדים לעומק בידי כל הגורמים העוסקים במשא-ומתן".

20:39 - ביידן על תשובת חמאס: "קצת מוגזמת"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לתשובת חמאס שפורסמה מוקדם יותר, ואמר כי "התשובה קצת מוגזמת, אבל יש איזושהי תנועה לעסקה".

20:28 - דובר צה"ל חושף: "יותר מ-150 מיליון דולר הועברו מאיראן לחמאס ב-6 שנים, מצאנו מסמכים"

דובר צ"ל, תא"ל דניאל הגרי, חושף בהצהרה: "מצאנו מסמכים רשמיים של חמאס משנת 2020 ובהם פירוט הכספים שהועברו מאיראן לחמאס בשנים 2014-2020 - יותר מ-150 מיליון דולר הועברו מאיראן לחמאס".

עוד הוא עדכן כי "נמסרה הודעה ל-31 משפחות שיקיריהן נרצחו".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12