ישראל במלחמה | סיקור שוטף

גורמים אמריקנים ל-CBS: השיחות בקהיר היו טובות, מחלוקת בעניין מפתחות השחרור

גורמים אמריקנים ל-CBS: השיחות בקהיר היו טובות, המחלוקת המרכזית היא בעניין מפתחות השחרור • מזכ"ל חיזבאללה: אם ישראל תממש את איומיה, היא תצטרך מקלט ל-2 מיליון תושבים • תיעוד חדש מרגעי החילוץ של החטופים מרפיח • הרמטכ"ל רומז לביטול הפטור לחרדים: "דבר אחד ברור - כולם צריכים להתגייס" • אם ובנה נפצעו קשה מירי חיזבאללה בצפון • עדכונים שוטפים

ראש המוסד, דדי ברנע / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
ראש המוסד, דדי ברנע / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

עדכונים שוטפים 

22:50 - גורמים אמריקנים ל-CBS: השיחות בקהיר היו טובות, מחלוקת בעניין מפתחות השחרור

גורמים אמריקנים אמרו לרשת CBS כי השיחות בקהיר בעניין העסקה לשחרור החטופים היו טובות, אך אין עדיין פריצת דרך. לדבריהם, נקודת המחלוקת הקריטית שמונעת את ההתקדמות היא מפתחות השחרור - והיחס בין מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו עבור כל חטוף.

22:44 - דובר מחלקת המדינה של ארה"ב על הקפאת הסיוע לאונר"א: "נחקור אפשרויות אחרות כדי לוודא שהסיוע מגיע לעזתים"

מת'יו מילר, דובר מחלקת המדינה האמריקנית התייחס לסיוע ההומניטרי לפלסטינים בצל הדיווחים של השתתפותם של עובדי אונר"א בטבח 7 באוקטובר. "אנחנו המממנים הגדולים ביותר של סיוע לפלסטינים ואנחנו מצפים להמשיך לתמוך בסיוע", אמר. "השענו את העברת הכספים לאונר"א כל עוד החקירה מתנהלת, נחקור אפשרויות אחרות כדי לוודא שהסיוע מגיע לעזתים. השענו את המימון כי אנחנו רוצים לראות את תוצאות החקירה, וגם מדינות אחרות מחכות. תמיד מסתכלים על כל האפשרויות בנושא, אנחנו לא רוצים לראות הפרעות להעברת הסיוע וחשוב שחקירת האו"ם תתקדם במהירות".

21:13 - דובר צה"ל דניאל הגרי חשף את התיעוד של סינוואר במנהרה: "נלכוד אותו חי או מת"

דובר צה"ל דניאל הגרי פרסם בהצהרתו את התיעוד מ-10 באוקטובר שבו נראה מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נמלט עם בני משפחתו במנהרות תת-קרקעיות בח'אן יונס. "הסרטון הוא תוצאה של המצוד שאנחנו מנהלים אחרי סינוואר ולא ייפסק עד שנלכוד אותו", אמר. "מה שחשוב זה לא סרטון כזה או אחר אלא המודיעין שאנחנו חושפים, שנגיע לבכירי חמאס ולחטופים ואנחנו נחושים להגיע אליהם".

20:43 - בית הדין הבין-לאומי בהאג מאשר שיבחן את החמרת הצווים שהוצאו נגד ישראל

בית הדין הבין-לאומי בהאג מאשר את קבלת הבקשה מדרום אפריקה לנקיטת צעדי חירום ולבחינה והחמרה של הצווים שהוצאו נגד ישראל, זאת בעקבות הפעולה הצבאית ברפיח לשרור החטופים.

20:13 - הסתיימה הפגישה על עסקת החטופים - המשלחת הישראלית בדרכה חזרה מקהיר

הסתיימה פגישת המתווכות בנוכחות של גורמים ישראלים בקהיר, בעניין עסקת חטופים נוספת. גורם שמעורה בפרטי המשא ומתן: אם תהיה הזדמנות לעסקה, לא נאפשר ששיקולים פוליטיים יטרפדו את המהלך.

20:00 - הפיצוץ, הפריצה תחת אש - וההימלטות: תיעוד חדש מחילוץ החטופים, ממצלמות קסדות הימ"מ

בתיעוד מהרגעים המתוחים שפרסם דובר צה"ל, נראים לוחמי הימ"מ פורצים לבניין ברפיח ומחלצים את לואיס הר ופרננדו מרמן שהוחזקו בידי חמאס. בתיעוד, נראים הלוחמים מתקדמים בשטח תחת אש, עד לרגע המיוחל שבו שני החטופים יושבים ברכב הצבאי.

19:30 - הרמטכ"ל הלוי: "כולם צריכים להתגייס להגנה על הבית, אנחנו נדע לייצר את הפתרונות והתנאים לכל אוכלוסייה שתצטרף למשימה הנעלה הזאת"

"אנחנו מגיעים לאזורים בח'אן יונס שהאויב לא חשב שנגיע אליהם", אמר הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בהצהרתו. "חיסלנו יותר מ-10,000 מחבלים, בהם מפקדים רבים. זו המשמעות של לפרק את חמאס. אנחנו צריכים לפגוע בהנהגה הבכירה, להרוג עוד ממפקדי האויב ומפעיליו, להחזיר את התושבים לבתיהם ואת כל החטופים הביתה".

עוד התייחס הרמטכ"ל למאמצי שחרור החטופים ולמבצע המוצלח ברפיח: "לא נפסיק לנסות ונעשה זאת באחריות רבה. המבצעים האלה מתאפשרים בזכות התמרון וההקרבה של הלוחמים, בהם גם אלה שנפלו או נפצעו. אם לא נמשיך לתקוף את חמאס - יהיה קשה לסיים את המלחמה ולהשיב את החטופים. יש לנו תוכניות ונבחר את העיתוי הנכון לממש אותן".

"הלחימה תימשך עוד זמן רב, אנחנו מרעננים כוחות ומשחררים חלק בידיעה שנזדקק להם שוב", המשיך, והתייחס לסוגיית הארכת השירות ואי-השוויון בנטל. "בימים מאתגרים אלה, יש דבר אחד ברור מאוד - כולם צריכים להתגייס להגנה על הבית. זוהי תקופה אחרת, מה שהיה לפניה, נכון שייבחן שנית. אנחנו מקדימים עכשיו פתרונות גיוס מידיים, בכדי להשלים את שורותינו, נוכח המשך הלחימה. נידרש לעוד מכך בהמשך. צה"ל תמיד שאף להביא לשורותיו מכל חלקי החברה הישראלית. המלחמה הזו ממחישה את הצורך לשנות. להצטרף לשירות, להגן על הבית. יש לנו הזדמנות היסטורית להרחיב את מקורות הגיוס לצה"ל בשעה שבה הנחיצות היא גבוהה מאוד. אנחנו נדע לייצר את הפתרונות והתנאים הנכונים לכל אוכלוסייה שתצטרף למשימה הנעלה הזו".

לשאלת N12 בעניין הכניסה הצפויה של הכוחות לרפיח והתוכניות שאושרו ונדחו השיב: "תהליך אישורי התוכניות משכלל את עצמו מפעם לפעם ואנחנו משפרים אותן, מוסיפים מודיעין ומתכננים היטב את הפינוי. עיתוי הפעולה נשאר להחלטה של הדרג הצבאי עם המדיני. מורכב לנו יותר להילחם בסביבה שיש בה יותר ממיליון אנשים ועוד כעשרת אלפים מחבלים. נשאף לבודד אוכלוסייה, יש לנו יכולות לעשות את זה - עשינו את זה בעיר עזה ובח'אן יונס. לא נכון לאזרחים ולמשפחות להיות באזור לחימה. מתי זה יקרה ואיך? נחליט בבוא העת ונבצע בנחישות".

״אנחנו חייבים להיערך לאפשרות הזאת", המשיך. "אתם צריכים להיות גאים במה שאתם עשיתם. זה יעזור לכם בשביל לנצח בקרב הבא וגם לקחת את מה שהצליח ולהגיע איתו קדימה".

19:16 - גלנט ללוחמי גולני: "אתם תתייצבו בגבול הצפון, והמציאות הוכיחה שאם נדרש אתם תוכלו להגיע לכל מקום בלבנון"

שר הביטחון יואב גלנט ביקש מפקדים מסיירת גולני במהלך תרגיל של אוגדה 36 בצפון הארץ, ודיבר איתם על ההכנה לפעולה בגבול הצפון. "יש אפשרות ריאלית שאנחנו נגיע למצב שאנחנו נאלצים להחזיר את התושבים שלנו באופן כוחני אל הבתים שלהם", אמר. "המשמעות היא, לייצר מציאות ביטחונית אחרת בכוח, וזה יכול להוביל לכל דבר. אם האוגדה על חטיבותיה מתייצבת בגבול הצפון, היא יכולה להגיע לכל מקום שאנחנו נחליט בלבנון וגם מעבר לזה".

19:03 - מנהיג החות'ים בתימן: "מנענו מעבר של כל ספינה שקשורה לישראל בשבוע האחרון - וזהו ניצחון אמיתי"

19:01 - התיעוד של סינוואר במנהרות בח'אן יונס צולם ב-10 באוקטובר; גורמים בישראל: יש בידינו תיעודים נוספים - גם עדכניים יותר

התיעוד של מנהיג חמאס בעזה צולם 3 ימים בלבד אחר הטבח בעוטף עזה. דבר קיומו הותר היום לפרסום כדי להפעיל לחץ על חמאס. גורמים בישראל: יש תיעודים נוספים של סנואר בידינו - כולל תיעודים עדכניים יותר.

18:57 - דובר צה"ל בתגובה לדיווח שניצן אלון ביטל את השתתפותו בשיחות: "נציג בכיר מהמפקדה בראשותו משתתף"

"נציג בכיר מטעם המפקדה המודיעינית להשבת החטופים בראשותו של אלוף במיל’ ניצן אלון, משתתף בשיחות עם המתווכות בקהיר", נמסר מדובר צה"ל בתגובה לדיווח שאלון לא הצטרף למשלחת למצרים. "משימת השבת החטופים והחטופות הביתה הינה משימה לאומית. צה"ל ממשיך להשקיע את כלל המאמצים, המבצעיים והמודיעיניים, כדי לעמוד במשימה זו, ולא ירפה עד להשלמתה". 

18:30 - פרטים חדשים על הסרטון של סינוואר במנהרה בח'אן יונס

בתיעוד שהגיע לידי ישראל, נראה מנהיג חמאס בעזה הולך במנהרה כשלפניו הולכים אשתו וילדיו, ולפניהם שליח מטעמו אשר מפלס להם את הדרך במנהרות ואוחז בפנס. אחת מבנותיו נראית אוחזת בובה. בתיעוד נראה סינוואר מגבו, ובישראל הצליחו לזהותו בזכות אוזניו הייחודיות. עוד הצליחו לאשר בישראל כי אין חטופים בסביבתו ברגע הצילום - וכי הסרטון לא צולם בעת האחרונה, אלא בשלבי תחילת המלחמה.

17:56 - מקור בחמאס ל-CNN: חמאס מחשיב את 24 השעות הקרובות קריטיות

מקור בארגון הטרור אמר ברשת אמריקנית כי היממה הקרובה של השיחות בקהיר היא קריטית להגעה לעסקה. עוד ציין כי השיחות "דוהרות קדימה", אך הדגיש שהצדדים עדיין לא מאוד קרובים להסכם סופי.

17:51 - ג'ון קירבי: "הצבא הישראלי עושה צעדים משמעותיים להורדת מספר האזרחים ההרוגים - כאלה שאפילו הצבא האמריקני לא היה עושה"

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית קירבי התייחס לפעילות ישראל בעזה, בצל הביקורת על כמות העזתים שנהרגו: "ראינו שהצבא הישראלי לוקח צעדים משמעותיים במטרה להוריד את מספר ההרוגים האזרחים בעזה - צעדים שאני לא בטוח שאפילו הצבא האמריקני היה עושה".

17:35 - פרסום ראשון: בידי ישראל תיעוד של סינוואר עם משפחתו במנהרות בח'אן יונס

ישראל מחזיקה בסרטון באורך כדקה של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר כשהוא מוקף באשתו, 3-2 מילדיו וכן אדם נוסף שמוביל אותם במנהרות. צה"ל ושב"כ מנתחים את צילומי הווידאו, אשר הופקו ממצלמת אבטחה שאיתרו. בצילומים שהושגו, סינוואר נראה נע במהירות כשהוא אוחז בתיק ובכפכפי אדידס - ומצבו הגופני נראה טוב.

17:26 - מקור בהנהגת חמאס: "אין משלחת שלנו בקהיר, ממתינים לתוצאות"

מקור בהנהגת חמאס לרשת אל-ג'זירה: "אין כרגע משלחת שלנו בקהיר. אנחנו עדיין ממתינים לתוצאות של הפגישות שמתקיימות שם, נמשכים המגעים עם המתווכים".

17:25 - נתניהו לא אפשר למשלחת להציג בשיחות בקהיר את נייר העמדה שגובש, ניצן אלון החליט שלא להצטרף

בהתייעצות לילית שנערכה אמש לקראת נסיעת המשלחת הישראלית לשיחות בקהיר, ראש הממשלה נתניהו לא אפשר לצוות להציג בשיחות את נייר העמדה שגובש, והבהיר שהם שם "רק כדי להאזין להצעות". בעקבות הדברים, האלוף במיל' ניצן אלון החליט שלא להצטרף למשלחת.

17:22 - כטמ"ם ישראלי נפל הלילה בשטח לבנון

כטמ"ם ישראלי מסוג "רוכב שמיים" נפל הלילה בשטח לבנון בעקבות תקלה טכנית. אין חשש לדליפת מידע, והאירוע מתוחקר.

17:10 - מזכ"ל האו"ם גוטרש: "תקיפה ברפיח תהיה הרסנית"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הביע תקווה שהשיחות על העסקה לשחרור החטופים יובילו להפסקת הלחימה בין ישראל לחמאס, ובכך התקיפה ברפיח תימנע. עוד הזהיר כי לתקיפה כזאת יהיו "השלכות הרסניות". 

17:01 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, בהן מבנים צבאיים שבהם פעלו מחבלי הארגון

מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו כמה מבנים צבאיים של ארגון חיזבאללה שבהם פעלו מחבלי הארגון, וכן עמדת תצפית ותשתיות נוספות במרחב הכפרים חולא, קלעת דבה, יארון, מיס אל-ג'בל, יארין ושיחין שבדרום לבנון. 

16:58 - פרסום ראשון: ראש הממשלה שלח למשלחת של ראש המוסד את יועצו המדיני אופיר פלק

לראשונה מאז תחילת המשא ומתן לעסקת החטופים, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח למשלחת של ראש המוסד דדי ברנע גם את יועצו המדיני אופיר פלק. גורמים שמעורים במשא ומתן: "נתניהו הצמיד לראש המוסד את יועצו כדי לוודא שדדי ברנע לא יחרוג מהמנדט - ויקדם עסקה שלא על דעת נתניהו".

16:44 - בריטניה: כתבי אישום בגין תמיכה בטרור נגד 3 בני אדם

כתבי אישום בגין תמיכה בטרור הוגשו בבריטניה נגד שלושה בני אדם שהניפו בהפגנות פרו-פלסטיניות בלונדון שלטים עם תמונות של מצנחי רחיפה, בדומה לאלו ששימשו את מחבלי חמאס בטבח ה-7 באוקטובר.

16:31 - נסראללה בצל הדיווחים על היוזמה של צרפת: "השליחים המערביים לא מתייחסים למתרחש בעזה"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס להצעת צרפת להפסקת אש בגבול ישראל ולבנון, ואמר שארגון הטרור לא יפסיק את הלחימה עד שישראל תסיים את הלחימה בעזה. "לביקורים של השליחים המערביים בלבנון יש מטרה אחת", אמר. "להגן על ישראל ולהחזיר את התושבים לבתיהם בצפון. הם לא מתייחסים למתרחש בעזה".

16:20 - החטופים המשוחררים לואיס הר ופרננדו מרמן הפתיעו את לוחמי הימ"מ באירוע הוקרה בכנסת - בסרטון תודה על חילוצם

בסרטון שצילמו והוקדש ללוחמים שחילצו אותם, הודו שני המשוחררים ללוחמים על פעולת החילוץ. "כל חיבוק ומילה שאמרתם לנו, עטפו אותנו בחיבה ובהרגשה שאנחנו בבית", אמר לואיס. "אין מילים לתאר את האושר שהבאתם אותנו הביתה לנכדים ולילדים. הרגשנו את העם מהידיים שלכם. אמרתם שאנחנו יהלומים, אבל פה אתם היהלומים שבכתר". פרננדו הצטרף והודה ללוחמים בהתרגשות: "רציתי להודות לכם, כשראיתי אתכם הרגשתי הכי בטוח בעולם".

14:47 - בעקבות הפעולה של ישראל ברפיח: דרום אפריקה הגישה בקשה דחופה לבית הדין הבינלאומי בהאג

אחרי פעולת חילוץ החטופים ברפיח השבוע, שבמסגרתה נהרגו כמה עשרות עזתים, דרום אפריקה פנתה לבית הדין בהאג בבקשה לבחון אם פעולות צה"ל עומדות בהגבלות שהוטלו על ישראל בדיון האחרון.

14:40 - החלה הפסגה בקהיר על המגעים לעסקת חטופים

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע הגיעה לקהיר, להמשך המגעים לעסקת חטופים. המשלחת יצאה לאחר התלבטויות, למרות שחמאס עדיין מתבצר בעמדות מופרכות, אבל אחרי שביידן ביקש ולאור הניסיון להפעיל לחץ דרך המתווכות, נתניהו החליט לאשר את יציאת המשלחת.

בפסגה נועדים ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, האלוף במילואים ניצן אלון, ראש ממשלת קטאר א-תאני, ראש המודיעין המצרי כמאל וראש ה-CIA ברנס.

גורם מצרי טוען בשיחה עם סוכנות הידיעות AP שיש התקדמות משמעותית במגעים. לדבריו, הפגישה של המשלחת הישראלית בקהיר תתמקד ב"גיבוש טיוטה סופית" של הסכם הפסקת אש של שישה שבועות - כולל הבטחות שהצדדים ימשיכו במשא ומתן לקראת הפסקת אש קבועה.

דיפלומט מערבי שנמצא בקהיר אמר לסוכנות: "עדיין נדרשת עבודה נוספת כדי להגיע להסכם. הפגישה היום תהיה חיונית לגישור הפערים הנותרים, כדי לגרום לשני הצדדים להסכים להפסקת האש". 

13:42 - החלה הפסגה בקהיר

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע הגיעה לקהיר, להמשך המגעים לעסקת חטופים. המשלחת יצאה לאחר התלבטויות, למרות שחמאס עדיין מתבצר בעמדות מופרכות, אבל אחרי שביידן ביקש ולאור הניסיון להפעיל לחץ דרך המתווכות, נתניהו החליט לאשר את יציאת המשלחת.

בפסגה נועדים ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, האלוף במילואים ניצן אלון, ראש ממשלת קטאר א-תאני, ראש המודיעין המצרי כמאל וראש ה-CIA ברנס.

גורם מצרי טוען בשיחה עם סוכנות הידיעות AP שיש התקדמות משמעותית במגעים. לדבריו, הפגישה של המשלחת הישראלית בקהיר תתמקד ב"גיבוש טיוטה סופית" של הסכם הפסקת אש של שישה שבועות - כולל הבטחות שהצדדים ימשיכו במשא ומתן לקראת הפסקת אש קבועה.

דיפלומט מערבי שנמצא בקהיר אמר לסוכנות: "עדיין נדרשת עבודה נוספת כדי להגיע להסכם. הפגישה היום תהיה חיונית לגישור הפערים הנותרים, כדי לגרום לשני הצדדים להסכים להפסקת האש".

13:11 - נער ואמו נפצעו קשה מפגיעה ישירה בקריית שמונה, בבית החולים נאבקים על חייהם

בסביבות השעה 11:00 נשמעו התרעות בקריית שמונה, והתקבלו דיווחים על נפילות בסביבת העיר ולפחות נפילה אחת בעיר עצמה. שני הולכי רגל נפגעו - נער בן 15 נפצע קשה ואישה בת 47 נפצעה בינוני. השניים פונו בהכרה כשהם סובלים מחבלות קשות, מסוקים הוקפצו לפנותם.

אלכס מוצקין, חובש במד"א שהוזעקת לזירת האירוע, סיפר: "במרכז הכביש, סמוך לכיכר, שכבו אישה בת 47 ונער בן 15 בהכרה מלאה. הם סבלו מפציעות קשות בגפיים, בבטן ובפנים. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במסוק לבית החולים".

בהמשך עדכנו בבית החולים רמב"ם כי חלה החמרה במצבם והרופאים נלחמים על חייהם.

11:22 - ראשוני: פגיעה ישירה בקריית שמונה, מד"א מדווחים על 2 פצועים בזירה

בסביבות השעה 11:00 נשמעו התרעות בקריית שמונה. דיווחים על נפילות בסביבת העיר ולפחות נפילה אחת בעיר עצמה. לפי דיווחים, שני הולכי רגל נפגעו - נער בן 15 נפצע קשה ואישה בת 47 נפצעה בינוני. השניים בבהכרה וסובלים מחבלות בגפיים, מסוקים הוקפצו לפנותם.

10:54 - יממה אחרי מבצע חילוץ החטופים: לחץ על ישראל בעולם לעצור את הלחימה ברפיח

משרד החוץ של סין קרא הבוקר לישראל לעצור בהקדם האפשרי את כל הפעולות הצבאיות ולמנוע אסון הומניטרי חמור יותר ברפיח. שר החוץ של איראן עבדאללהיאן נפגש עם אמיר קטר תמים בן חמד הבוקר בדוחא. בתוך כך, משרד הבריאות העזתי של חמאס מדווח על 28,473 הרוגים ו-68,146 פצועים מתחילת המלחמה.

10:36 - Human Rights Watch בתחקיר נגד החות'ים בתימן

הארגון הבין-לאומי Human Rights Watch, "משמר עצמאי" למחקר, קידום והגנה על זכויות אדם, פתח בתחקיר נוקב נגד החות'ים בתימן, בצל המלחמה. מהתחקיר עולה כי ארגון הטרור מנצל את המלחמה בעזה כדי לגייס ילדים בגילי 15-13. מעשה שנחשב כפשע מלחמה מובהק.

09:45 - סוכל פיגוע בצומת הגוש: מחבל ניסה לדרוס אזרחים, נמלט עם רכבו ונוטרל בתום מרדף

דובר צה"ל מעדכן כי לפני זמן קצר מחבל ניסה לדרוס אזרחים בצומת גוש עציון. כוח צה"ל פתח במרדף אחר המחבל וירה בו. המחבל נתפס והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. הכוחות סרקו ברכבו של המחבל ואיתרו בו סכין. בתיעוד שהופץ ברשתות נראה הרכב של המחבל מאיץ לעבר אזרחים שהיו בטרמפיאדה - ואז ממשיך בנסיעה.

09:01 - משרד הביטחון ירכוש מעל 200 רכבים ממוגנים לכיתות כוננות בעוטף עזה, בצפון וביו"ש

08:55 - פעילות צה"ל במערב ח'אן יונס: תיעוד מתקיפת מחבלים ששינעו מטענים וזוהו על ידי לוחמי יחידה 414

דובר צה"ל פרסם תיעוד מחבלים ששינעו מטענים, זוהו על ידי לוחמי יחידה 414 (איסוף קרבי) וחוסלו ע"י כלי טיס במרחב ח'אן יונס. בנוסף, מכלול האש של אוגדה 98 הכווין תקיפות של שני מחסני אמל"ח שמוקמו בתוך בתי מחבלים.

ביממה האחרונה לוחמי צוות קרב של חטיבה 7 חיסלו מעל 30 מחבלים במערב ח'אן יונס, ולוחמי הצנחנים חיסלו שני מחבלים שניסו לנוע בחסות האוכלוסייה האזרחית. אחד מהמחבלים זוהה מכוון אקדח לעבר כלי ממוגן של הכוח, שהגיב באופן מיידי וחיסל את המחבל.

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל כעשרה מחבלים במהלך היממה האחרונה. במסגרת הפעילות, מכלול האש החטיבתי זיהה חוליית מחבלים שנכנסה למבנה ממנו נערכה לירי נ"ט על כוחותינו, תוך דקות אחדות נסגר מעגל על המחבלים ומטוס קרב חיסל את החוליה.

07:44 - מחבלי חיזבאללה ירו לפחות 2 רקטות לעבר מושב מרגליות. אותרו 2 נפילות סמוך ללול תרנגולות במושב, אין נפגעים

07:20 - הלווייתו של רס"ל זיו חן שנפל בקרב תתקיים בשעה 12:00, בעיריית כפר סבא קראו לתושבים להגיע לרחובות הסמוכים עם דגלים

בעיריית כפר סבא ספדו ללוחם זיו חן ז"ל, תושב העיר שנפל בקרב: "העיר כפר סבא שולחת תנחומים למשפחתו ונלווה את בני המשפחה ברגעים הקשים", נכתב בהודעת העירייה. "הלווייתו תתקיים בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא ואנו קוראים לתושבות ותושבי העיר ללוותו בדרכו האחרונה עם דגלי ישראל ברחוב ויצמן סמוך לבית העלמין הצבאי ברחוב ויצמן פינת רחוב העמק", הוסיפו.

06:00 - הותר לפרסום: מג"ד 630 סא"ל (במיל') נתנאל אלקובי, רס"ן (במיל') יאיר כהן ורס"ל (במיל') זיו חן נפלו אתמול (שני) בקרב בדרום רצועת עזה

04:05 - צבא ארה"ב: החות'ים ירו שני טילים מתימן לעבר ספינה במצר באב אל-מנדב

03:06 - דיווח ברויטרס: הצעת הפסקת אש של צרפת נמסרה ללבנון

הצעת הפסקת האש הצרפתית קוראת לכוחות ​​חיזבאללה לסגת 10 ק"מ מהגבול עם ישראל. כמו כן, ההצעה קוראת ללבנון לשלוח עד 15,000 חיילים של צבא לבנון לדרום לבנון, וקוראת לחידוש השיחות לתיחום הגבול.

נציג חיזבאללה שנשאל לגבי ההצעה הצרפתית, ענה שלא ידונו בכל הקשור לדרום לבנון לפני עצירת המלחמה בעזה.

01:25 - דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית (AFP): צרפת פינתה 42 אזרחים צרפתים מעזה אתמול דרך מעבר רפיח

בין האזרחים שפונו - אזרחים צרפתים וצוות של מכון התרבות הצרפתי. "לאחר פנייה מצרפת, 42 בני אדם עזבו היום את רצועת עזה דרך מעבר הגבול רפיח", מסר משרד החוץ הצרפתי בהצהרה.

00:10 - המלך עבדאללה: "קורא להפסקת אש מיידית"

עבדאללה מלך ירדן קרא ל"הפסקת אש מתמשכת" בעזה שתביא לסיום הלחימה הנוכחית ואמר שחיוני שאונר"א תמשיך לקבל מימון. "אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ולתת לזה להימשך. אנחנו צריכים הפסקת אש מתמשכת עכשיו. המלחמה הזו חייבת להסתיים", אמר.

23:19 - דיווח: ראש המוסד יגיע לשיחות בקהיר

בפייננשל טיימס דווח כי ראש המוסד יגיע לקהיר לפגישה עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטר וראש המודיעין המצרי להמשך המשא ומתן. המשלחת יוצאת לבקשתו של נשיא ארה"ב ביידן, ועל אף שהפערים בין הצדדים גדולים מאוד.

23:00 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל: צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף, במהלך היום תקפו מטוסי קרב מבנה צבאי במרחב בליידא, וכוחות צה"ל תקפו בירי מרגמות עמדת תצפית של הארגון במרחב אל-חיאם.

22:42 - דובר משרד החוץ המצרי מודה: "יש מתיחות ביחסים עם ישראל - מצרים ערוכה לכל תרחיש"

22:25 - בכירים בצבא נפגשו עם מפקד ביוניפי"ל: דנו ביישום החלטה 1701

מפקד יוניפי"ל נפגש השבוע עם בכירים בצה"ל כדי לדון באופן היישום של החלטה 1701. הנקודה המרכזית שהדגישו הבכירים בפני מפקד יוניפי"ל היא שלא ניתן להסתפק בהפסקת אש בגבול הצפון.

20:18 - שיבא: החטופים שחולצו קיבלו תרופות, אך לא את אלו שמיועדות להם

בבית החולים שיבא עדכנו הערב כי מצבם של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר, יציב, אולם ניתן לראות עליהם את סימני השבי והיעדר הטיפול הרפואי המתאים. לפי התיאורים של החטופים שחולצו במבצע לילי ברפיח ולפי חלק מהמדדים הרפואיים שלהם, עלה חשד בקרב הגורמים המטפלים כי השניים קיבלו בשלב מסוים תרופות, אבל לא את התרופות שיועדו להם, בניגוד להסכם להעברת תרופות בתיווך קטאר וצרפת.

הכתבה פורסמה לראשונה ב־N12