ישראל במלחמה | סיקור שוטף

החטוף יאיר יעקב, אביהם של אור ויגיל, נרצח ב-7 באוקטובר

קיבוץ ניר עוז הודיע כי החטוף יאיר יעקב ז"ל נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה • הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל, סמ"ר רותם סהר הדר ז"ל • ראש ה-CIA ביקר בחשאי בישראל ונפגש עם רה"מ וראש המוסד • גלנט במסר לחיזבאללה: "עלינו רמה אחת מתוך 10, יש לנו פצצות כבדות יותר" • דובר צה"ל על המבצע בבית החולים בח'אן יונס: חמאס החזיק שם גופות של חטופים אך אין מידע קונקרטי על הימצאותן שם • עדכונים שוטפים

יאיר יעקב ז''ל / צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים
יאיר יעקב ז''ל / צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים

עדכונים שוטפים

21:15 - מטח נוסף לעבר קריית שמונה, אין דיווח על נפגעים

אחרי טילי הנ"ט ו-12 הרקטות ששוגרו מוקדם יותר, מטח נוסף של כ-6 רקטות שוגר לעבר קריית שמונה. לא דווח על נפגעים או על נזק. "בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת קריית שמונה, צוותי מד"א שיצאו לסרוק מספר זירות בהם התקבלו דיווחים, לא איתרו נפגעים", נמסר ממד"א. בתיעוד ניתן לראות את רצף היירוטים מעל העיר.

21:10 -  החטוף יאיר יעקב ז"ל נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה 

קיבוץ ניר עוז הודיע: החטוף יאיר יעקב ז"ל נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה. בניו של יאיר, אור ויגיל יעקב, ובת זוגו מירב טל, נחטפו גם הם ביום הטבח ושוחררו בעסקה

19:22 - בלינקן: "יש בעיות רציניות במו"מ, אבל אפשר להגיע לעסקה"

שר החוץ האמריקני בלינקן אמר היום כי יש בעיות קשות במגעים בין ישראל לחמאס, אך הדגיש שהוא מאמין שעסקה היא אפשרית. "אם ההסכם ייחתם, זה יציע סיכוי למימוש המטרה שלנו - החזרת החטופים", אמר. "אבל גם למימוש הפסקה ממושכת שתאפשר הישגים אחרים. אנחנו מאוד מפוקסים על זה ואני מאמין שזה אפשרי".

הוא הוסיף: "הגשנו הצעה בקהיר, קיבלנו תשובה מחמאס לפני שבוע, תשובה שיש לה בסיס עם התקדמות להמשך. עובדים על זה עכשיו ומנסים להגיע להסכמה. יש עדיין בעיות רציניות שצריך לפתור. אני יודע איך נראית הצלחה לאור ההסכמים הקודמים שבהם שוחררו חטופים".

18:39 - הצהרת משפחות החטופים: "אסור להפיל את היוזמה לעסקה"

משפחות החטופים פנו הערב לרה"מ ולחברי הקבינט ודרשו עסקה לשחרור קרוביהם. "אנחנו ברגע האמת וזו אזעקת אמת. המסר לרה"מ ולחברי קבינט המלחמה הוא שאם יוזמת קהיר תיפול, 134 הורים וילדים יוקרבו וימותו". מורן סטלה ינאי ששוחררה מהשבי בעזה אמרה: "מתעללים בנשים החטופות, אסור לפספס את ההזדמנות".

18:24: הותר לפרסום: לוחם סיירת צנחנים, סמ"ר רותם סהר הדר ז"ל, נפל בדרום הרצועה

בדובר צה"ל הודיעו כי סמ"ר רותם סהר הדר מכפר אביב, ששירת כלוחם בסיירת צנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה והוא בן 20. באירוע שבו נפל נפצעו שני לוחמים וקצין-לוחם מסיירת צנחנים במצב קשה, וחיילים נוספים. כל החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים ומשפחותיהם עודכנו.

17:48 - כמה נפילות אותרו בקריית שמונה, חיזבאללה הודיע ש-201 מפעיליו נהרגו מאז שהחלה המלחמה

התרעות הופעלו בקריית שמונה, כמה נפילות אותרו בעיר עוד לפני כן. במשטרה עדכנו כי הם מטפלים בכמה זירות שאותרו בהן הנפילות והוסיפו כי לא דווח על נפגעים. במקביל, חיזבאללה הודיע כי מניין ההרוגים בארגונו מאז שהחלה המלחמה עבר את ה-200.

17:23 - צה"ל והשב"כ: חוסל המחבל אחמד גול שהחזיק בחטופה רב"ט נועה מרציאנו

בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ חוסל אתמול בעיר עזה באמצעות כלי טיס, המחבל אחמד גול, מפקד בגדוד שאטי של חמאס שהשתתף בטבח ב-7 באוקטובר. לאחר חזרתו לשטחי רצועת עזה, החזיק אחמד בחטופה רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, שחמאס רצח בתוך בית החולים שיפא ברצועת עזה.

17:00 - צה"ל פרסם תיעוד מפעילות לוחמי חטיבת הקומנדו במערב ח'אן יונס: "חוסלו מחבלים רבים"

לוחמי יחידות מגלן ואגוז של חטיבת הקומנדו ממשיכים להילחם בשטח צפוף ורווי אויב במערב ח'אן יונס ומעמיקים את ההתקפות במרחב. בדובר צה"ל ציינו כי הכוחות מתקדמים במרחב, מטהרים תשתיות טרור, מאתרים אמצעי לחימה ומחסלים עשרות מחבלים בקרבות פנים-אל-פנים.

במהלך הלחימה במרחב חוסלו מחבלים רבים ונעצרו עשרות מחבלים", הוסיפו בדובר צה"ל. בין המחבלים שחוסלו - מחבלים שהשתתפו במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר ומחבלי נוח'בה רבים. בשבוע האחרון, פשטו הלוחמים על בתיהם של בני משפחתם של בכירים בחמאס ששימשו כמתחמי לחימה פעילים של מחבלי ארגון הטרור וטיהרו אותם. כמו כן, הלוחמים השמידו מאות תשתיות טרור ותקפו כאלף מטרות טרור של חמאס מהאוויר בהובלת מכלול האש החטיבתי.

תמונות של אמצעי לחימה שאותרו על ידי עוצבת הקומנדו / צילום: דובר צה''ל
 תמונות של אמצעי לחימה שאותרו על ידי עוצבת הקומנדו / צילום: דובר צה''ל

תמונות של אמצעי לחימה שאותרו על ידי עוצבת הקומנדו / צילום: דובר צה''ל
 תמונות של אמצעי לחימה שאותרו על ידי עוצבת הקומנדו / צילום: דובר צה''ל

16:54 - אבו מאזן: הרשות הפלסטינית תהיה אחראית לרצועה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בריאיון לעיתון א-שרק אל-אוסט הסעודי: "הרשות הפלסטינית תהיה אחראית לרצועה ומוכנה למלא את התפקיד. היינו ועודנו אחראים לרצועת עזה, ונישאר אחראים לה". עוד אמר יו"ר הרשות: "המתקפה ב-7 באוקטובר הפתיעה את כולם ואף אחד לא ציפה לכך".

16:45 - התרעות הופעלו בזרעית ובשומרה, נבדק דיווח על יירוט בעכו

16:18 - ראש ה-CIA ביקר בחשאי בישראל

כתבתנו המדינית דנה ויס מפרסמת לראשונה כי ראש ה-CIA וויליאם ברנס הגיע הבוקר לישראל לביקור חשאי. ברנס נפגש עם רה"מ בנימין נתניהו ועם ראש המוסד דדי ברנע, ובין הנושאים שעלו בפגישה הייתה סוגיית עסקת החטופים. הפגישה התקיימה יומיים לאחר שראש המוסד וראש ה-CIA נועדו במצרים עם ראש המודיעין המצרי ויועצו המדיני של רה"מ, אופיר פלק.

15:45 - צה"ל: חיסלנו מפקד מרכזי בכוח רדואן, שהיה בין מכוויני הפיגוע בצומת מגידו. יחד עימו נהרגו סגנו ומחבל נוסף בשטח לבנון

15:42 - גוף הסחר של האו"ם: שיקום עזה לאחר המלחמה נאמד בכ-20 מיליארד דולר

רצועת עזה תזדקק לתוכנית חדשה כדי להתאושש מהמלחמה, כך מסר היום גורם בגוף הסחר של האו"ם. לטענתו, הנזק עד כה מסתכם בכ-20 מיליארד דולר . 

15:30 - גלנט: "למטוסי חיל האוויר שטסים בשמי לבנון יש פצצות כבדות יותר עבור מטרות רחוקות יותר"

שר הביטחון יואב גלנט כינס היום את ועדת מוכנות לשעת חירום העליונה, שקיימה תרגיל מוכנות העורף לתרחיש של מלחמה בזירה הצפונית, הכולל אפשרות לקשיים באספקת החשמל והאנרגיה, שינוע מזון ופינוי חולים מורכבים מבתיהם לבתי החולים. 

שר הביטחון אמר בסיכום התרגיל: "אנחנו מגיעים לכאן אחרי יממה עצימה בצפון. עלינו מדרגה אחת, אבל זאת מדרגה אחת מתוך עשר. אנחנו יכולים לתקוף לא ב-20 ק"מ, גם ב-50 ק"מ, וגם בביירות וגם בכל מקום אחר, יש עוד עוצמה חזקה מאוד לצה"ל, מאוד מאוד משמעותית".

"אנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה. אנחנו לא רוצים להיכנס למלחמה, אלא מעוניינים להגיע להסדרה שתחזיר בביטחון את תושבי הצפון לבתיהם תחת תהליך הסכמי", הבהיר גלנט. "אבל אם לא תהיה ברירה - אנחנו נפעל על מנת להחזיר אותם לייצר להם את הביטחון המתאים, הדבר הזה צריך להיות ברור גם לאויבים שלנו וגם לידידים שלנו, וכמו שמדינת ישראל ומערכת הביטחון וצה"ל הוכיחו בחודשים האחרונים - כשאנחנו אומרים אנחנו מתכוונים". 

14:26 - צבא ארה"ב הודיע שתפס ספינה עם נשק איראני שיועדה לחות'ים בתימן

14:22 - עמדו במחסום ליד בית החולים וניצלו מפגיעת הרקטה

במטח הכבד והקטלני לעבר צפת אתמול בבוקר, אחת הרקטות נפלה בכניסה של המרכז הרפואי זיו בצפת.

14:05 - בלבנון מדווחים על תקיפות בכפרים בלידא ומארון א-ראס

14:00 - צה"ל למשפחות החטופים: פעלנו בבית החולים, אין מידע קונקרטי על הימצאות גופות במקום

למשפחות החטופים הובהר כי בשלב זה אין מידע קונקרטי על הימצאות גופות של חטופים בביה"ח נאצר בח'אן יונס. זאת, לאחר שדובר צה"ל הודיע כי הכוחות פועלים במקום בשל מידע על כך שחמאס החזיק בביה"ח גופות של חטופים.

13:52 - דיווח: האחראי על התיק הפלסטיני בחיזבאללה, עלי מוחמד א-דבס, חוסל בלבנון

האחראי על התיק הפלסטיני בחיזבאללה, עלי מוחמד א-דבס
 האחראי על התיק הפלסטיני בחיזבאללה, עלי מוחמד א-דבס

13:24 - אזעקות בשורת יישובים בצפון בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין

התרעות הופעלו ביישובים בגליל העליון ובמועצה האזורית מבואות החרמון בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין. מפיקוד העורף נמסר כי האירוע הסתיים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא ביום שישי לוועידת הביטחון המתכנסת במינכן לביקור בן יומיים. במהלך הביקור הוא ייפגש עם נשיא גרמניה פרנק וואלטר שטיינמאייר, וידון איתו במאמצים לקידום השבת החטופים.

במסגרת הביקור, אליו יצטרפו רז בן עמי, עדי שוהם ואביבה סיגל, ששוחררו משבי חמאס, ונציגים נוספים ממשפחות החטופים, יקיים הנשיא פגישות מדיניות עם מנהיגים בין-לאומיים רבים וכן יופיע בפני הוועידה המרכזית.

12:54 - מחבלים ירו לכיוון שתולה שבגליל המערבי שלושה טילי נ"ט, ולעבר הר דב. אין נפגעים

12:51 - פרסום ראשון: שר הפנים משה ארבל ביטל את רישיון הקבע של פעיל חמאס ממזרח ירושלים בשל הפרת אמונים למדינת ישראל

12:50 - דובר צה"ל באנגלית: "יש לנו מידע אמין על כך שחמאס החזיק גופות של חטופים בביה"ח נאצר בח'אן יונס"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר היום באנגלית כי "אנחנו מחויבים למציאת ולהחזרת גופות של חטופים בעזה. אנחנו עורכים מבצעי חילוץ מדויקים, כמו שעשינו בעבר, בכל מקום שבו המודיעין מצביע על כך שגופות חטופים עשויות להיות מוחזקות בו. יש לנו מידע אמין מכמה מקורות, כולל מחטופים שחזרו, על כך שחמאס החזיק גופות של חטופים שלנו בבית החולים נאצר בח'אן יונס - וייתכן שיש שם גופות נוספות".

"חמאס משתמש בבתי חולים כחממות לטרור, ועל סמך מידע מודיעיני גילינו כי 85% מהמבנים הרפואיים בעזה שימשו את חמאס לפעולות טרור", הוסיף הגרי. "המבצע הרגיש הזה תוכנן בדיוק ומבוצע בידי כוחות מיוחדים, שעברו הכשרה ספציפית למשימה הזו. המשימה המרכזית: להבטיח שבית החולים ממשיך לתפקד ולטפל בחולים".

12:21 - צה"ל: תקפנו עשרות מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדות שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב ואדי סלוקי. הבוקר מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור במרחב לבונה, ובמהלך הלילה הותקף מבנה צבאי של הארגון במרחב א-טייבה.

12:00 - אוגדה 162 השלימה פשיטה ממוקדת בצפון רצועת עזה

בשבועיים האחרונים פשטו כוחות אוגדה 162 על מרחב שאטי בצפון רצועת עזה. במהלך המבצע, שבו השתתפו צוותי קרב חטיבתיים לצד כוחות מיוחדים, חצו הלוחמים את העיר עזה בפחות משעתיים והשיגו שליטה מבצעית במרחב תוך שעות ספורות.

מצה"ל נמסר כי "המבצע מהווה ביטוי לשיטת פעולה חדשה של פשיטות התקפיות לפגיעה בטרור". הלוחמים פשטו וטיהרו תשתיות טרור, איתרו חומרי מודיעין, החרימו אמצעי לחימה וחיסלו מחבלים רבים.

11:55 - צה"ל: כוחות פועלים בבית החולים נאצר בח'אן יונס, כמה חשודים עוכבו

כוחות צה"ל פועלים בתוך בית החולים נאצר שבח'אן יונס. הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני המעיד על פעילות טרור של חמאס בבית החולים ומטרתה הגעה לפעילי טרור, בהם גם לחשודים במעורבות בטבח בשבעה באוקטובר. עד כה עוכבו כמה חשודים בבית החולים.

לפעולה קדם מאמץ לפינוי חולים על מנת לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים. לטובת הפינוי שלהם נפתח מעבר מיוחד לכיוון האזור ההומניטרי. 

11:48 - בכיר בחיזבאללה: הבסת ישראל בשטח זו הדרך היחידה לאלץ אותה להפסיק את המלחמה בעזה

חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה נביל קאוק: "הבסת ישראל בשטח זו הדרך היחידה לאלץ אותה להפסיק את המלחמה בעזה. היא מבינה שהרקטות והכטב"מים שלנו מסוגלים לפגוע בכל היישובים, נמלי התעופה והמתקנים האסטרטגיים הישראליים. נגיב במהירות ובעוצמה לכל הסלמה בהסלמה, לעקירה בעקירה ולהרס בהרס".

11:40 - אחרי גל התקיפות הנרחב של צה"ל בדרום לבנון אמש - חיזבאללה מאיים: "ישראל תשלם את המחיר"

11:11 - ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה: כל הסכם חייב לכלול הפסקת אש מלאה, נסיגה של צה"ל מהרצועה - ורק אז עסקת חטופים

10:52 - שר החוץ האיטלקי: "ישראל הורגת יותר מדי אזרחים במבצע הצבאי שלה ברצועת עזה"

שר החוץ האיטלקי אנטוניו טאיאני אמר היום כי "התגובה הישראלית לטבח שאירע ב-7 באוקטובר חרגה בחלק מהמקרים מעבר למידתיות, אך בכל מקרה לא מדובר ברצח עם".

10:23 - הנציב הכללי של אונר"א: "לא חושב שנוכל להמשיך לפעול אם תהיה התקפה קרקעית ברפיח"

10:05 - כוחות הביטחון עצרו 12 מבוקשים ביהודה ושומרון

לוחמי צה"ל, השב"כ ומג"ב עצרו הלילה 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בכפר ביתוניא הכוחות הוציאו משימוש שש מחרטות לייצור אמצעי לחימה. בעיר רמאללה הוחרם ציוד משני בתי דפוס, שהדפיסו חומרי הסתה עבור חמאס.

09:35 - בחמאס טוענים: ישראל מסכימה ל-42 ימי הפוגה, ללא נסיגה מלאה

מקור בחמאס טוען שישראל לא מתחייבת לסיום הלחימה במהלך עסקה לשחרור החטופים, אך מסכימה ל-42 ימי הפוגה. לדבריו, התשובה הישראלית על תנאי חמאס כוללת שחרור של שלושה מחבלים כנגד כל חטוף בפעימה הראשונה, ונסיגה רק משטחים צפופי אוכלוסין. עוד בתשובה הישראלית, לטענתו: 500 משאיות אספקה ביום, וגם הוצאת פצועים מהרצועה. 

09:21 - המתיחות בין ביידן לנתניהו מחריפה, מקורות מספרים: "נשיא ארה"ב כמעט צעק"

מערכת היחסים בין נשיא ארה"ב לרה"מ הגיעה לנקודת רתיחה במהלך שיחה מתוחה בין השניים ערב חג המולד, שאותה על פי גורמים אמריקנים רשמיים ביידן קטע בפתאומיות בעקבות שיח שנגע לפגיעה בפלסטינים חפים מפשע במהלך הלחימה ברצועת עזה. ביידן, כך על פי הדיווח, כעס כל כך "עד שכמעט צעק" בשיחה בין השניים, הכריז ששיחת הטלפון "הסתיימה" וניתק.

09:10 - סמוטריץ' על תוכנית ארה"ב להקמת מדינה פלסטינית: "אדרוש מהקבינט לקבוע שישראל מתנגדת לכך". בן גביר הוסיף: "1,400 נרצחים והעולם רוצה לתת להם מדינה. לא יקרה" 

08:40 - צה"ל: כ-15 מחבלים חוסלו בעיר עזה ובצפון הרצועה, חלקם השתתפו בטבח בעוטף ב-7.10

במהלך היממה האחרונה, כוחות חיל האוויר השלימו כמה מטסי תקיפה ברחבי רצועת עזה כחלק מהסיוע לכוחות המתמרנים. במסגרת התקיפות, הושמדו מספר תשתיות תת-קרקעיות לצד מבנים צבאיים ועמדות שיגור של חמאס.

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל כמה מחבלים. באחת הפעילויות, מכלול האש החטיבתי יחד עם כוחות חיל האוויר חיסלו מפקד תצפיות של ארגון הטרור הרצחני. בפעילות נוספת, ספינה של זרוע הים זיהתה חוליית מחבלים מתקרבת לכוחותינו במרחב ובשיתוף פעולה של לוחמי זרוע הים ומכלול האש החטיבתי, תקפו הכוחות את החוליה - וחיסלו אותה.

עוד חוסלו במהלך היממה האחרונה כ-15 מחבלים, בהם פעיל בביטחון הכללי של חמאס ומחבלים שלקחו חלק בטבח שאירע בשבעה באוקטובר. במקביל, לוחמי עוצבת הקומנדו ממשיכים לפשוט על יעדי טרור במרחב ח'אן יונס,ולאתר אמצעי לחימה רבים.

08:00 - החות'ים טוענים רשמית: ארה"ב ובריטניה תקפו יעדים שלנו בתימן 403 פעמים מאז 11 בינואר 

7:40- דיווח: תוכנית ארה"ב להקמת מדינה פלסטינית ב"יום שאחרי" המלחמה בעזה 

ארה"ב יחד עם סעודיה ומדינות נוספות במזרח התיכון דנות באפשרות לקבוע "לוח זמנים נוקשה" להקמת מדינה פלסטינית. הצגת התוכנית צפויה בתזמון קריטי עם הפסקת האש שמקדמים בוושינגטון במסגרת העסקה לשחרור החטופים. לכתבה המלאה ב-N12.

04:05 - "מודאגים מהכוונה של ישראל לתקוף ברפיח": קנדה אוסטרליה וניו זילנד קוראות להפסקת אש

בהצהרה משותפת של ראשי ממשלת קנדה, אוסטרליה וניו זילנד קראו מנהיגי המדינות להפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. ההצהרה מגיעה על רקע הדיווחים לקראת תקיפה ישראלית ברפיח: "אנחנו מודאגים מאוד מהאינדיקציות שמצביעות שישראל מתכננת להרחיב את התמרון הקרקעי לעבר רפיח - פעולה כזו תהיה קטסטרופלית", נכתב בהצהרה.

01:00 - ביידן האריך בשנה וחצי את הוויזות של הפלסטינים השוהים בארה"ב

הנשיא ביידן חתם על צו שמגן על הפלסטינים שנמצאים בארה"ב מפני גירוש במשך 18 החודשים הבאים, כך דווח ברויטרס. על פי הודעת הבית הלבן, הארכת השהייה מגיעה בעקבות "המצב ההומניטרי המדרדר ברצועת עזה". היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, אמר בהצהרה כי "לאחר מתקפת הטרור של חמאס נגד ישראל ב-7 באוקטובר והתגובה הצבאית של ישראל בעקבותיה, התנאים ההומניטריים בעזה הוחמרו באופן משמעותי"

00:45 - בערוץ הלבנוני אל-מיאדין מדווחים: 11 הרוגים עד כה בתקיפות האחרונות בדרום המדינה

22:48 - דיווחים בלבנון: ארבעה הרוגים בתקיפה בנבטיה שאירעה הערב

21:10 - דיווחים בלבנון: תקיפה של כטב"ם ישראלי במרכז א-נבטיה

21:00 - אזעקות באשקלון ובזיקים

20:13 - בלבנון מדווחים: מבנה הותקף בכפר א-טיבה שבדרום המדינה

20:00 - הרמטכ"ל בגבול הצפון: אנחנו לא מתפשרים על ההישגים - נערכים למלחמה בצפון

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב ושיח עם מפקדים במילואים בגבול לבנון, שם הוא אמר: "אנחנו לא מסיימים את זה בלי להחזיר את התושבים למטולה ולכל היישובים בצפון, ברמת ביטחון גבוהה מאוד. עכשיו אתם שואלים אותי איך זה יקרה? התפקיד הוא לחשוב מוכנות למלחמה. זו המשימה הראשונה שלנו.

"אם זה ייגמר לא במלחמה זה לא ייגמר בהתפשרות על ההישגים. חיזבאללה לא פה על הגדר, אנחנו נדחוק אחורה את כל היכולות, יהיה כאן הרבה יותר שקט, תהיה כאן הרבה יותר יציבות ואז נגיד שתושבים יכולים לחזור. האם זה קורה מחר? כנראה שלא, ייקח קצת זמן. אני חושב שגם התושבים מהשיח שלי עם ההנהגה מעדיפים שזה ייקח עוד קצת זמן אבל שנביא לתוצאה טובה".

מוקדם יותר אתמול הותר לפרסום כי סמ"ר עמר שרה בנג'ו, בת 20 ממושב גיאה, בקרת איסוף יבשתי בגדוד 869, היא ההרוגה מהשיגור שבוצע משטח לבנון לבסיס בצפת. חוץ מעמר ז"ל, תשעה נפצעו במטח הרקטות, בהם לוחם מילואים מאגף התקשוב שנפצע קשה.

במטח לצפת נורו 11 רקטות, 9 מהן נפלו בשטחים פתוחים ו-2 התפוצצו בבסיס. עמר ז"ל נפגעה כשהייתה בדרך למיגונית. לפי שעה ידוע כי רקטה אחת פגעה בשטח הבסיס, זאת למרות שלא הייתה בעלת יכולות מתקדמות.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12