ישראל במלחמה | סיקור שוטף

פיגוע קטלני בצומת ראם, תרופות לחטופים התגלו בבית החולים בח'אן יונס

סמ"ר נועם חבה, לוחם צנחנים מירושלים, נפל בדרום הרצועה, לוחם נוסף נפצע קשה • שני נרצחים בפיגוע בצומת ראם • נמשך המבצע בבית החולים נאצר שבח'אן יונס, עשרות נעצרו ואמצעי לחימה אותרו • לול ענק נפגע במטח לקרית שמונה, הנזק נחשף הבוקר: "מכוונים את האש לחקלאים" • גנץ: גם ברמדאן האש יכולה להימשך - או שיוחזרו חטופינו או שנילחם גם ברפיח • עדכונים שוטפים

פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל

23:18 - מקורות צבאיים במערב טוענים: ישראל אחראית לתקיפת שני צינורות גז באיראן השבוע

מקורות צבאיים במערב צוטטו בניו יורק טיימס: ישראל אחראית לתקיפת שני צינורות גז באיראן השבוע.

22:01 - בית הדין לצדק בהאג בפסיקת ביניים: לא נטיל על ישראל צווים נוספים בשלב זה

ביה"ד הבין-לאומי לצדק ה-ICJ פרסם פסיקת בזק ביניים נוספת כעת. בעקבות הפנייה באמצע השבוע של דרום אפריקה לבחון אם הצווים שהוטלו על ישראל מספקים בעקבות הקריאות לפעילות ברפיח, ה-ICJ קובע שלא יוטלו על ישראל צווים נוספים כעת, אבל מזהיר: על ישראל למלא אחר הצווים שהוצאו בסוף ינואר כולל חובת דיווח.

 

21:49 - צה"ל על הפעילות בביה"ח בח'אן יונס: "לא פגענו בגנרטורים, הכנסנו מזון ומים"

דובר צה"ל: "הבוקר התקבלה טענה אודות הפסקת פעילות הגנרטורים שהובילה לנפילת מערכות החשמל בבית החולים. בניגוד לנטען, כוחות צה"ל לא פגעו בגנרטורים ואף תודרכו ופעלו לאורך הדרך לשמור על התפקוד השוטף של בית החולים ופועלים בהתאם כדי לאפשר את תפקודו באופן המיטבי. צה"ל הכניס לבית החולים אספקת אוכל, מזון לתינוקות ומים, ומנהלת התיאום והקישור לעזה אף תיאמה מול ארגוני הסיוע הבין-לאומיים אספקת סולר להמשך רציפות פעילות בית החולים".

21:18 - מצרים מכחישה בתוקף מעורבות בכל מהלך שכרוך בעקירת תושבי רצועת עזה לסיני

21:13 - אזעקות בקריית שמונה ויישובים נוספים בגליל העליון

התרעות פיקוד העורף הופעלו באזור קריית שמונה - לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים. עד לאזעקות הערב בקריית שמונה וביישובי האזור, זוהו שישה שיגורים מלבנון לצפון הארץ. 4 טילי נ"ט ו-2 רקטות שוגרו למרחבים הר דב, מלכייה ושתולה.

20:25 - פגישת הרמטכ"ל עם הורי חיילים חטופים

הורי החיילים החטופים נפגשו היום עם הרמטכ״ל, ראש השב"כ, ניצן אלון וראש אכ"א - כך חשפה הערב דפנה ליאל ב"אולפן שישי". המשפחות הביעו דאגה מהפיצוץ במגעים, ומכך שהחיילים לא יכללו בעסקה. גורמי המקצוע הבהירו שהמו"מ נמשך גם כעת.

המשפחות אמרו לרמטכ"ל: "אתה אחראי אישית להחזיר את החיילים החטופים. אין זמן. מחובתך לוודא שהחיילים כלולים במסגרת העסקה הנוכחית". הלוי השיב: "אני מקפיד בכל בוקר להסתכל מהחלון של המשרד שלי על השעון הגדול שמוצב בכיכר החטופים, השעון שסופר את הימים והשעות, אני לא מוכן לנרמל את המצב שיש חטופים".

20:20 - מפקד פיקוד הדרום: "הפעולה בבית החולים סייעה לנו לשבות עשרות מחבלים"

מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן קיים הערכת מצב בבית החולים נאצר בח'אן יונס: "הפעולה כאן בתוך העיר חאן יונס, בליבת העיר בבית החולים נאצר משמעותית מאד. פעולה מדויקת, איכותית, ממוקדת, שעד כה סייעה לנו לשבות עשרות מחבלים, מתוכם מחבלים רצחניים בתוך בית החולים. אנחנו נמשיך, נפעל ונילחם בכל מקום, גם כאן בח'אן יונס, בלב העיר, וגם בכל מקום ברצועת עזה. אתם עושים פעולה מצוינת, יישר כוח, גאה בכם. בהצלחה".

20:05 - חשיפה: המסמכים שמעידים על המניעים לעיתוי הטבח

כחלק מהחומרים והמסמכים הרבים שנתפסים במקומות האסטרטגיים של חמאס בח'אן יונס, נמצאו מסמכים שכוללים סיכומים של ישיבות הפורומים המצומצמים ביותר של חמאס. - כך פרסם ניר דבורי ב"אולפן שישי". מהמסמכים עולה כי לצד הרצון למנוע את הליך הנורמליזציה של ישראל וסעודיה, אחת מהסיבות המרכזיות ליציאה לפעולה ב-7 באוקטובר הייתה "הפגיעה המתמשכת של בכירים בישראל בדברים הקדושים ביותר לאיסלאם". במסמכים יש גם אזכורים ישירים לעלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית כשר בממשלה, אמירותיו על תפילות היהודים במקום והחמרת תנאי האסירים בבתי הכלא.

19:50 - ביידן: צריך הפסקת אש זמנית, מתנגד למתקפה כעת

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "קיימתי שיחות מעמיקות עם נתניהו לאחרונה. הבהרתי שצריך הפסקת אש שתביא לשחרור חטופים. אין להתחיל בהתקפה על רפיח בזמן הזה. יש חטופים אמריקנים. המשא ומתן נמשך ומקווה שיביא תוצאות".

19:20 - האזרח שירה במחבל בצומת רעים משחזר: "וידאתי שהוא מנוטרל"

רס"ן (מיל') ש', קמב"ץ בנפת לכיש של פיקוד העורף שנטרל את המחבל בפיגוע, שחזר: "נסעתי ממזרח למערב בצומת. פניתי לכיוון תחנת הדלק ושמעתי ירי מכיוון התחנה שאנחנו לידה. ביקשתי מהילד שיישאר ברכב ויזמין משטרה. חבשתי כובע זיהוי ויצאתי עם אקדח. דרכתי אותו. זיהיתי את המחבל בתחנה מבצע ירי לעבר רכבים שעוברים בכביש. כרעתי ברך, יריתי ממרחק של 50 מ' בצורה מבוקרת עד שהמחבל נפל. רצתי מהצד השני של הכביש ווידאתי שהוא מנוטרל".

19:03 - הרוג נוסף לחיזבאללה

חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שנהרג - ה-206 מתחילת המלחמה

18:50 - מהומות ברפיח: שער מעבר רפיח הוצת, אנשי חמאס פתחו באש

נער פלסטיני שניסה לקחת סיוע הומניטרי מתוך מעבר רפיח נורה למוות, ככל הנראה בידי שוטרי חמאס. בתגובה, רבים ממשפחתו של הנער הגיעו למעבר והחלו להתפרע, התפתחו עימותים של המונים במקום - ושער המעבר הוצת. אנשי חמאס פתחו באש.

18:45 - ראש השב"כ נפגש עם ראש ה-CIA

ראש השב"כ רונן בר נפגש היום עם ראש ה-CIA ביל ברנס כחלק מהמגעים בעקבות פסגת קהיר.

18:31 - הרצוג נפגש בחשאי עם ראש ממשלת קטאר

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש בחשאי עם ראש ממשלת קטאר במסגרת ועידת מינכן שמתקיימת השבוע בגרמניה. במרכז הפגישה סוגיית השבת החטופים. הנשיא הגיע במטוסו לועידת מינכן עם משפחות חטופים וחטופים שחזרו מהשבי.

18:30 - גלנט חשף פרטים של 12 עובדי אונר"א שהשתתפו בטבח ב-7.10

שר הביטחון יואב גלנט חשף בתדרוך לכתבים זרים את פרטיהם של 12 מחבלי חמאס שמועסקים בידי אונר"א והשתתפו בטבח 7 באוקטובר. בנוסף אמר גלנט לכתבים כי בידי ישראל מידע מודיעני מבוסס ולפיו יותר מ-30 מעובדי הארגון השתתפו באופן פעיל במסע הרצח, וסייעו בחטיפת אזרחים וחיילים.

18:12 - דיווח בתימן על תקיפה אמריקנית באזור חודידה

17:38 - תרופות עם שמות של חטופים אותרו בבית החולים בח'אן יונס

"במסגרת הפעילות בבית חולים נאצר נמצאו תרופות ועליהן שמות של חטופים ישראלים", נמסר מדובר צה"ל. "מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן בבדיקה".

17:18 - בריטניה: החות'ים שיגרו טיל לעבר ספינה, אין נפגעים

מרכז הסחר הימי הבריטי הודיע כי החות'ים בתימן שיגרו טיל לעבר ספינה בדרום ים סוף, פיצוץ זוהה סמוך אליה. אין נזק ואין נפגעים.

17:10 - הסנקציות האמריקניות נגד החות'ים נכנסו לתוקף

17:00 - נשיא המדינה נפגש עם סגנית נשיא ארה"ב

במהלך ועידת הביטחון במינכן נפגש הנשיא יצחק הרצוג עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס. הנשיא הודה לסגנית האריס על תמיכתה בישראל, והדגיש את הערכתו של עם ישראל לנשיא ארה״ב ג'ו ביידן ולממשל האמריקני על תמיכתם האיתנה בישראל.

16:58 - גל הירש: הדרישות של חמאס לא מחוברות למציאות

תת אלוף במיל' גל הירש אמר בוועידת הביטחון במינכן: "אנחנו רוצים עסקה. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לשלם עליה מחיר. אבל הדרישות של חמאס לא מחוברות למציאות. אנחנו לא נשלם כל מחיר". עוד אמר: "החטופים הם אזרחי 29 מדינות שונות. זאת בעיה גלובאלית, לא רק ישראלית".

16:52 - הותרה לפרסום זהותו של אחד מנרצחי הפיגוע

ישי גרטנר, בן 23 ממודיעין עילית שלמד בישיבה בקריית מלאכי, הוא אחד הנרצחים בפיגוע. ראש עיריית קריית מלאכי, אליהו זהר, ספד לו: "תלמיד ישיבה שהיה בדרכו לביתו לשבת נרצח על ידי מחבל נתעב. זה אירוע בלתי נתפס".

16:45 - דיווח: כוחות צה"ל פועלים במחנה שועפאט

זמן קצר אחרי הפיגוע הוציאה המשטרה צו איסור פרסום על החקירה וזהות החשוד. במקביל, מדיווחים פלסטינים עולה כי כוחות מיוחדים החלו בפעולה במחנה הפליטים שועפאט במזרח ירושלים.

16:14 - ארה"ב גינתה את הפיגוע בצומת ראם

שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו פרסם: "אני מזועזע ממתקפת הטרור של היום שגרמה למותם של שני אנשים ולפציעות קשות של אחרים. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחות שנפגעו מהטרגדיה הזו. טרור שכזה הוא מתועב לחלוטין".

16:02 - השר גנץ: או שיוחזרו חטופינו - או שנרחיב את הלחימה

בהודעה שפרסם לקראת שבת, אמר השר בני גנץ: "חשוב שמחבלי חמאס וראשיו יידעו: לא יהיו בעזה ערי מקלט מעל או מתחת לקרקע. גם בחודש רמדאן המתקרב האש יכולה להימשך. או שיוחזרו חטופינו, או שנרחיב את הלחימה לרפיח". עוד הדגיש: "אנחנו לא עוצרים - עד שמחזירים אותם. בכל דרך".

16:01 - נסראללה: יש לנו טילים שמגיעים עד אילת

בנאומו אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה: "אני מזכיר לישראל - בעקבות איומי גלנט להרחיב את התקיפות בעומק לבנון: לחיזבאללה יש טילים שמגיעים המקרית שמונה עד אילת".

16:00 - צה"ל: ממשיכים בהגברת המוכנות בגזרה הצפונית

במקביל לאימונים של לוחמי המילואים באוגדות 146 ו-210 בגזרת הצפון, החלו השבוע לוחמי חטיבת גולני את הליך הגברת המוכנות בגבול הצפוני - כך הודיע דובר צה"ל, שפרסם תיעוד מהפעילות בגזרה הצפונית.

15:36 - אזעקות באזור התעשייה אשקלון ובעוטף עזה

15:10 - שר החוץ ישראל כ"ץ במינכן: לישראל אין כוונה לגרש פלסטינים מחוץ לרצועת עזה

בנאומו בוועידת הביטחון במינכן, אמר שר החוץ ישראל כ"ץ: "לישראל אין כוונה לגרש פלסטינים מחוץ לרצועת עזה". עוד הבהיר כי אין לישראל כוונה לשלוט בעזה לאחר המלחמה: לדבריו, "המטרה שלנו היא שרצועת עזה תפורז וצה"ל יפעל כנגד כל פעילות טרור בעזה כדי להבטיח את ביטחוננו". עוד אמר: "על העולם ללחוץ על איראן וחזבאללה לסגת מדרום לבנון. אם המאמצים הדיפלומטים לא יעזרו. ישראל תהיה חייבת לפעול בכוח".

15:00 - הודעת נתניהו בעקבות הפיגוע בצומת ראם

"אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים בפיגוע בצומת ראם, ומתפלל לשלום הפצועים", מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הפיגוע הזה מזכיר לנו שכל הארץ חזית ושהמרצחים, שבאים לא רק מעזה, רוצים להרוג את כולנו. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט בכל העוצמה, בכל חזית, בכל מקום, עד שנחזיר את הביטחון והשקט לכל אזרחי ישראל".

14:02 - נקבע מותם של שניים מהפצועים בפיגוע בצומת ראם

בית החולים קפלן עדכן כי בפיגוע 2 נרצחים ו-4 פצועים, אחד מהם אנוש. המחבל תושב מזרח ירושלים בשנות ה-40 לחייו.

12:55 - פצוע אנוש ושלושה פצועים קשה בפיגוע בצומת ראם ליד גדרה

לפי פרטים ראשוניים, המחבל הגיע לתחנת האוטובוס בצומת ופתח באש. שישה נפצעו, בהם פצוע במצב אנוש, שלושה במצב קשה ושניים במצב בינוני. חייל שהיה סמוך למקום פתח באש לעבר המחבל וניטרל אותו.

11:45 - צה"ל: נמשכת הפעילות בבית החולים נאצר, יותר מ-20 מחבלים נעצרו

צה"ל עדכן על הפעילות בבית החולים נאצר שבח'אן יונס. "עד כה, עצרו הכוחות יותר מ-20 מחבלים שלקחו חלק בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר ועשרות חשודים שנלקחו לחקירה", נמסר. "במהלך הסריקות במרחב בית החולים לוחמי מגלן איתרו מרגמות, רימונים ואמצעי לחימה נוספים השייכים לארגון הטרור חמאס ".

9:40 - מחבלים חוסלו בלבנון, מבנה של חיזבאללה הופצץ

צה"ל עדכן על תקיפה לילית בכפר קנטרה שבדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי של חיזבאללה ותשתית טרור. כמה מחבלים חוסלו.

9:30 - שלושה מבוקשים נעצרו ביהודה ושומרון

כוחות הביטחון עצרו הלילה שלושה מבוקשים ביהודה ושומרון. אחד מהם נעצר בכפר עקבה לאחר שירה לעבר הכוחות, אותר עליו אקדח. בכפר סילת א-דהר נעצרו שני המבוקשים האחרים. בחברון החרימו הכוחות אלפי שקלים שלפי החשד יועדו לפעילות טרור. לפי צה"ל, מתחילת המלחמה נעצרו יותר מ-3,100 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים - מעל ל-1,350 מהם מארגון הטרור חמאס.

8:50 - צה"ל: יותר מ-10 מחבלים חוסלו בח'אן יונס, תקפנו מטרות רבות ברחבי הרצועה

צה"ל עדכן הבוקר על פעילות הכוחות בעזה. בדרום הרצועה הלחימה מתמקדת באזור ח'אן יונס שם חוסלו יותר מ-12 מחבלים. במרכז עזה נוהלו כמה קרבות עם מחבלים, ובצפון חוסלה מהאוויר חוליה של שלושה מחבלים במהלך נסיעה ברכב. חיל האוויר תקף ביממה האחרונה מבנים צבאיים, מפקדות מבצעיות ועמדות שיגור.

8:45 - תיעוד הנזק מהמטח לקרית שמונה, לול ענק ו-9,000 נפגעו

במהלך המטח לעבר אזור קרית שמונה ומרגליות נפגע לול ענק ובו 9,000 עופות. הבוקר התגלה הנזק הנרחב, תושבי היישוב מסרו: "פעם נוספת אנחנו רואים שחיזבאללה מכוון את האש לחקלאים ולמקור הפרנסה שלנו. הוא יודע שאנחנו אלו ששומרים על הגבול. הציפייה שלנו מהמדינה היא לחסל את האיום שנקרא חיזבאללה".

05:56 - סמ"ר נועם חבה, לוחם בגדוד 202 בצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה

באירוע בו נפל סמ"ר נועם חבה נפצע קשה לוחם נוסף מגדוד 202. כמו כן, באירוע נפצעו חיילים נוספים.

"16 לוחמים מתקבלים, מתוך אלפים": הסודות של יחידת ימ"מ נחשפים 
התעשייה האווירית מגיעה לבאר שבע ועסקת הענק של סעודיה 

03:35 - הבית הלבן: הנשיא ביידן שוחח עם נתניהו והשנים דנו במשא ומתן לשחרור החטופים

הנשיא הבטיח לפעול ללא לאות כדי לתמוך בשחרור כל החטופים בהקדם האפשרי, מתוך הכרה במצבם הנורא לאחר 132 ימים בשבי חמאס. הנשיא וראש הממשלה דנו גם במצב בעזה ובדחיפות להבטיח שסיוע הומניטרי יגיע לאזרחים פלסטינים. הנשיא העלה את המצב ברפיח, וחזר על עמדתו כי אין להתקדם במבצע צבאי ללא תוכנית ניתנת לביצוע שתבטיח את שלומם של האזרחים ברפיח.

02:51 - ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, אמר לנתניהו שהוא "מודאג מאוד" בנוגע למותם של אזרחים בעזה, כך נמסר מרחוב דאונינג

01:16 - נתניהו: דוחה על הסף תכתיבים בין-לאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים

ראש הממשלה נתניהו הבהיר: הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום.

23:32 - ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב ביידן בטלפון

23:05 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה ובהן שלושה מבנים צבאיים ותשתית טרור של הארגון בדרום לבנון. "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שלושה מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים קנטרה, יארין וא-טייבה שבדרום לבנון. צה"ל תקף תשתית טרור נוספת של ארגון הטרור במרחב לבונה".

21:15 - מטח נוסף לעבר קריית שמונה, ללא נפגעים

אחרי טילי הנ"ט ו-12 הרקטות ששוגרו מוקדם יותר, מטח נוסף של כ-6 רקטות שוגר לעבר קריית שמונה. לא דווח על נפגעים או על נזק. "בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת קריית שמונה, צוותי מד"א שיצאו לסרוק מספר זירות בהם התקבלו דיווחים, לא איתרו נפגעים", נמסר ממד"א. בתיעוד ניתן לראות את רצף היירוטים מעל העיר.

19:22 - בלינקן: "יש בעיות רציניות במו"מ, אבל אפשר להגיע לעסקה"

שר החוץ האמריקני בלינקן אמר אתמול כי יש בעיות קשות במגעים בין ישראל לחמאס, אך הדגיש שהוא מאמין שעסקה היא אפשרית. "אם ההסכם ייחתם, עשוי להיות סיכוי למימוש המטרה שלנו - החזרת החטופים", אמר. "אבל גם למימוש הפסקה ממושכת שתאפשר הישגים אחרים. אנחנו מאוד ממוקדים על זה ואני מאמין שזה אפשרי".

הוא הוסיף: "הגשנו הצעה בקהיר, קיבלנו תשובה מחמאס לפני שבוע, תשובה שיש לה בסיס עם התקדמות להמשך. עובדים על זה עכשיו ומנסים להגיע להסכמה. יש עדיין בעיות רציניות שצריך לפתור. אני יודע איך נראית הצלחה לאור ההסכמים הקודמים שבהם שוחררו חטופים".

 הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12