ב־300 מיליון דולר: עסקת הענק של אלביט באירופה

אלביט חתמה על עסקה לאספקת מערכות נשק, סיור, נהיגה ומודעות מצב ללקוח אירופאי, עבור כ־230 רכבים משוריינים • החברה אמנם שומרת על חיסיון של זהות הלקוח, אך מההודעה על העסקה ניתן להבין כי מדובר באחת ממדינות אירופה הרבות שהחברה כבר סיפקה להן מערכות

בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן
בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן

אלביט  הודיעה היום (ג') כי זכתה בחוזה בסך כ־300 מיליון דולר לאספקת מערכות נשק, סיור, נהיגה ומודעות מצב ללקוח אירופאי, עבור כ־230 רכבים משוריינים. החוזה יבוצע על פני תקופה של שש שנים, וכולל עיצוב מותאם אישית, ייצור, תחזוקה למשך חיי המוצר, ותמיכה מלא במוצר בתוך המדינה.

חזית חדשה? היבשת המפתיעה שאיראן רוצה להקים בה בסיס צבאי 
דיווח: מערכת מנהרות החיזבאללה גדולה ומתוחכמת מזו של חמאס 

החברה אמנם שומרת על חיסיון של זהות הלקוח האירופאי, אבל מהודעת הנשיא והמנכ"ל, בצלאל (בוצי) מכליס, ברור כי מדובר באחת ממדינות אירופה הרבות שהחברה כבר סיפקה להן מערכות.

מכליס מסר כי "חוזה זה מדגיש את שביעות הרצון הגבוהה של הלקוח מהמערכות והפתרונות שלנו שכבר בשימוש". לדבריו, החוזה "גם מחזק את ההובלה של אלביט מערכות בשוק הרכבים המשוריינים, שבבסיסה המחויבות שלנו לאספקת פתרונות חדישים שעונים על צרכי לקוחותינו".

בצל מלחמת רוסיה־אוקראינה שעומדת להיכנס לשנתה השלישית, מדינות אירופה מממשות את תקציבי הביטחון הגדולים שאושרו - כאשר החברות הביטחוניות הישראליות ככלל ואלביט בפרט תופסת מקום בלתי מבוטל. במיוחד במסגרת חברות ברית נאט"ו.

ההודעה על העסקה החדשה התקבלה כאשר אלביט מתכוננת לחשיפת המל"ט החדש של החברה במסגרת הסלון האווירי של סינגפור, תערוכה דו־שנתית משמעותית בעולם התעופה. השנה יקיימו בה מטסי ראווה חילות האוויר של הודו, אינדונזיה, קוריאה הדרומית, סינגפור, אוסטרליה, וכן חברת המטוסים המסחריים של סין. בין החברות הגדולות שיציגו בתערוכה נמנות איירבאס, דאסו וגולפסטרים.