מגדל נוסף של 45 קומות ייבנה במתחם הבורסה ברמת גן

מדי שבוע נפרסם בגלובס מדור חדש שסוקר את החדשות האחרונות בענף הנדל"ן • והפעם: ועדת הערר צפון החליטה כי דירות במחיר מטרה בטבריה יקבלו 1.5 חניות לדירה • למה הרצליה מציעה דירות ב-30% ממחיר השוק? • וביג תבנה שני מגדלים בגובה 50 קומות בצומת גלילות • מדור חדש

מתחם הבורסה במת גן / צילום: תמר מצפי
מתחם הבורסה במת גן / צילום: תמר מצפי

חניה

כמה חניות צריכה דירה בפרויקט מחיר מטרה בטבריה

שאלת מקומות החניה שיקבלו דירות מחיר מטרה הגיעה עד ועדת הערר צפון, שהכריעה בין התב"ע לבין מסמך המדינית העירוני.

ניתוח | האחים חג'ג' ינסו לצאת מבועת הנדל"ן של ת"א בעזרת שותפות עם עדי צים
לחברה יש חוב של 2 מיליארד שקל, הבעלים בונה וילה עם בריכה
קרקע ב-80 אלף שקל ליח"ד בנתיבות: איך ירד המחיר מאז המכרז הקודם?

המחלוקת קשורה לפרויקט מגורים בן 90 דירות שבונה חברת ע. ע. אבו ראס, אשר מהן 59 הן דירות מוזלות במחיר מטרה. הפרויקט ייבנה בשכונת המושבה, שכונה חדשה שתכלול סה"כ 1,984 יח"ד ושוכנת בין אזור התיירות ומגורים עתידי לאורך הרכס לבין שכונות רמת אגוז ובסמוך למרכז תחבורה עירוני. בדרום גובלת השכונה עם כביש טבריה־פוריה.

השאלה שבמחלוקת היתה כמה מקומות חניה ייבנו לכל דירה בפרויקט. התקן בתב"ע קבע 1.5 מקומות חניה לדירה או "תקן בתוקף בעת הוצאת ההיתר" - הגבוה ביניהם. התקן במסמך המדיניות של החניה בעיר קבע כי בבנייה חדשה עבור דירת 80 מ"ר נדרשות 2 מקומות חניה לכל דירה. הוועדה המקומית דרשה שמספר החניות ייקבע לפי מסמך המדיניות, כלומר שתי חניות לדירה.

החברה, באמצעות עו"ד ד"ר קייס נאסר ממשרד פירון, טענה כי יש להסתמך על המספר הקבוע בתב"ע (1.5 חניות לדירה) וכי לא נדרש להגדיל את מספר מקומות החניה בהתאם למסמך המדיניות.

ועדת הערר במחוז צפון, בראשות עו"ד נילי בן משה ידגר, קיבלה את הערר ולא דרשה להוסיף מקומות חניה. "במקרה זה התקן החל הוא של התב"ע ולא של מסמך המדיניות, וכי גם אם המדיניות תקפה, מוצדק במקרה זה לסטות ממנה", נכתב בהחלטה.

דיור מוזל

עיריית הרצליה מציעה שבע דירות במחיר מופחת למורות ולגננות

עיריית הרצליה פותחת הגרלה לדירות בשכירות מופחתת לגננות ומורים. מדובר בשבע דירות בבעלות העירייה, שיוצעו לשותפים ולא למשפחות, כך שיוכלו להתגורר בהן 14 גננות ומורות העובדים בעיר בשנת הלימודים הבאה.

בעירייה מסרו כי הדירות יושכרו בהנחה של 30%-40% ממחיר השוק, וכי מדובר בחלק מהמאמצים של העירייה למשוך מורים, לצד הקצאת חניה בחינם למורים שמגיעים מרחוק במקומות שיש בהם בעיות חניה, וכן מסלול הכשרה למורים לתיכוניסטים.

מסחר

שטחי מסחר בקרית אונו נמכרו ב-100 מיליון שקל

קבוצת סלדן, בבעלות איש העסקים אודי סעדה, רכשה את כלל שטחי המסחר בבית הדובדבן בקריית אונו בכ-100 מיליון שקל מחברת ליסא החזקות. מדובר בשטח של כ־2,800 מ"ר שבו 13 בתי עסק, בהם קפה נאפו, גרקו, ג'ייקובס בייקרי, טיב טעם ואחרים. לדברי החברה, צפי ההכנסות השנתי מהמתחם מוערך ב 8 מיליון שקל. העסקה כוללת כ-50 חניות תת קרקעיות במתחם.

תכנון

מגדל נוסף של 45 קומות ייבנה במתחם הבורסה ברמת גן

חברת תדהר הודיעה כי קיבלה אישור מהוועדה המחוזית להקים בניין בן 45 קומות, בהשקעה של כ-400 מיליון שקל, ברחוב אבא הלל 17 באזור הבורסה ברמת גן. סה"כ שטחי התעסוקה במגדל יהיה למעלה מ-45 אלף מ"ר.

על פי הודעת החברה, ייהרסו שני מבנים קיימים הבנויים על מגרש בשטח 2 דונם, ובמקומם ייבנה מגדל תעסוקה עם מסחר בקומת הקרקע.

על תכנון המגדל אמונים משרד האדריכלים ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים ורני זיס (IDG).

תכנון

ביג תבנה שני מגדלים בגובה 50 קומות בצומת גלילות

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב אישרה את התוכנית שמקדמת חברת ביג על שטח של כ-44 דונם, בצפון גלילות בצמידות לכביש 2.

כיום מתבצעות במקום עבודות להקמת מרכז מסחרי ומעליו ומגדל תעסוקה בן 45 קומות, וכעת אושר להוסיף מגדל שני במתחם. נוסף לכך, התוכנית כוללת גם 4,500 מ"ר עבור שטחי ציבור.

השטח בו מתוכננת התוכנית, עתיד לשנות פניו לאור הקמת תחנה של קו מטרו M3. מן הוועדה המחוזית נמסר כי התוכנית החדשה אינה מוסיפה חניות על הקיים, אלא "נסמכת על מערכות הסעת ההמונים המתוכננות במרחב: מטרו והקו הירוק של הרכבת הקלה, וקובעת תקן חניה מופחת". עוד הם מציינים כי בעבר חלו על השטח מגבלות בנייה לגובה בגלל הקרבה לשדה התעופה שדה דב, ולאחר שפונה התאפשר להוסיף קומות.

התוכנית נערכה על ידי יסקי מור סיוון אדריכלים.