מבית סטנדרטי לאחוזה יוקרתית בשווי 40 מיליון ד': הבתים של מנכ"ל אנבידיה

עיתון הוול סטריט ג'ורנל מספק הצצה לתוך פורטפוליו הנכסים של ג'נסן הואנג, המנכ"ל של יצרנית השבבים שלא מפסיקה לשבור שיאים • מאז שנות ה־80 המאוחרות, הוציא הואנג כ־55 מיליון דולר על נדל"ן, ובבעלותו בתי יוקרה בקליפורניה, בסן פרנסיסקו ובהוואי

מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: באדיבות אנבידיה
מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: באדיבות אנבידיה

עיתון הוול סטריט ג'ורנל סיפק השבוע הצצה מיוחדת לתוך פורטפוליו הנכסים של מנכ"ל החברה הכי חמה בוול סטריט בימים אלו - הלא היא אנבידיה . כיום, ג'נסן הואנג בן ה-61, שהקים את יצרנית השבבים יחד עם שני שותפים ב-1993, הוא בין האנשים העשירים ביותר בעולם.

המנכ״ל הכי ותיק בתעשיית הטק דורג גם כמנכ"ל הטוב ביותר של 2023
WSJ | הסיפור המדהים על שלושה חברים שהקימו חברה ששווה טריליון דולר
ניתוח גלובס | אנבידיה עשתה את הלא ייאמן, וזו הסכנה הכי גדולה שלה

בזכות הנסיקה המטאורית של אנבידיה, שוויו של הואנג מוערך במעל 69 מיליארד דולר נכון ל-26 בפברואר, כך לפי אינדקס המיליארדרים של בלומברג. מדובר בשווי הגבוה ב-25.7 מיליארד דולר מזה שהוערך בתחילת השנה, אך אז מניית אנבידיה הרקיעה שחקים ושווי השוק של החברה עקף לזמן קצר את רף שני טריליון הדולר.

ג'נסן הואנג נולד בטאיוואן וחי שם ובתאילנד לסירוגין, עד שהוריו שלחו אותו ואת אחיו לגור בארה"ב. הם רשמו אותו לפנימיית אוניידה בקנטאקי, כאשר חשבו שמדובר בבית ספר פרטי, על אף שבפועל, היה מדובר בבית ספר דתי־נוצרי. בראיונות שערך לתקשורת האמריקאית, הוא סיפר על הקשיים החברתיים שחווה בילדותו כנער שהיגר מטאיוואן לארה"ב, וכן על התקופה בה עבד כמלצר ברשת דיינרים כדי להתגבר על הביישנות שלו ועל הפחד מלדבר עם זרים.

ג'נסן הואנג

אישי: נולד ב־1963 בטאיוואן. בילדותו היגר לארה״ב

מקצועי: תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוניברסיטת אורגון, ותואר שני בהנדסת חשמל מאוניברסיטת סטנפורד. בשנת 1993, הקים את אנבידיה

עוד משהו: כשמחיר מניית אנבידיה הגיע ל־100 דולר, הוא עשה קעקוע של לוגו החברה על זרועו הימנית

מבית סטנדרטי בסן חוזה לאחוזה יוקרתית בשווי 40 מיליון דולר

בית מגוריו העיקרי של הואנג כיום נמצא בחוף המערבי של ארה"ב, בקרבת המטה של אנבידיה בסנטה קלארה. לפי הפרסום בוול סטריט ג'ורנל, הוא הוציא כ-55 מיליון דולר על נדל"ן מאז שנות ה־80 המאוחרות, ובבעלותו נכסים בקליפורניה, בהוואי וכן באזור המפרץ של סן פרנסיסקו.

הבתים הראשונים של הואנג

הואנג רכש את ביתו הראשון בסן חוזה, קליפורניה, עוד בזמן שהיה עובד צעיר בהייטק. הבית התפרש על פני כ-140 מ"ר וכלל שלושה חדרי שינה. הוא מכר אותו ב-1988 תמורת 185 אלף דולר (שהיום שווים כ-476 אלף דולר), כדי לעבור לבית גדול יותר באזור. הבית אליו עבר באותה שנה התפרש על פני כ-214 מ"ר, כלל ארבעה חדרי שינה ועלה לו 338 אלף דולר (היום כ-870 אלף דולר), כך לפי רשומות.

ב-1999, אנבידיה הונפקה בוול סטריט. שלוש שנים לאחר מכן, הואנג מכר את ביתו בסן חוזה בעבור 500 אלף דולר (היום כ-847 אלף דולר).

סן חוזה היא עד היום עיר מבוקשת למגורים בעבור אנשי תעשיית הטק. לפי הנתונים שפורסמו בוול סטריט ג'ורנל, נכון לינואר 2024, המחיר הממוצע בו נמכרים נכסים בעיר עומד על 1.3 מיליון דולר.

סן חוזה, קליפורניה / צילום: Shutterstock
 סן חוזה, קליפורניה / צילום: Shutterstock

הבית בגבעות לוס אלטוס

לאחר שהתגוררו בסן חוזה, הואנג ומשפחתו עברו לגור בגבעות לוס אלטוס, קליפורניה. ב-2003, שילם הואנג 6.9 מיליון דולר (היום כ-11.4 מיליון דולר) תמורת בית המתפרש על פני יותר מ-650 מ"ר וכולל שישה חדרי שינה.

העיר ממוקמת כ-25 ק"מ מערבה מהמטה של אנבידיה ומאופיינת באווירה כפרית, כאשר בשנים האחרונות, הפכה בית לרבים מאנשי עמק הסיליקון, המתגוררים באחוזות גדולות. נכון לינואר 2024, המחיר הממוצע לבית בעיר עמד על 6 מיליון דולר.

בית בגבעות לוס אלטוס, קליפורניה / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 בית בגבעות לוס אלטוס, קליפורניה / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הבית בהוואי

ב-2004, רכש הואנג אחוזה בצד הדרומי של האי מאווי בהוואי, באתר הנופש וואיליה (Wailea), תמורת 7.5 מיליון דולר (היום כ-12.1 מיליון דולר). הנכס הוא אחד מבין 14 בתים בקהילה מגודרת הצופה לחוף ומתפרשת על פני כ-42.5 דונם. לפי רשומות, הבית של הואנג לבדו מתפרש על פני כ-743 מ"ר וכוללת שבעה חדרי שינה.

סוכן נדל"ן מקומי ששוחח עם הוול סטריט ג'ורנל אמר שביתו של הואנג הוא אחד הגדולים בוואיליה, וכי מדובר באזור בו הנכסים מאופיינים בשטח גדול יותר ובאווירה יותר כפרית. עוד ציין הסוכן כי באזור ישנם מספר מגרשי גולף, מלונות ומרכזי קניות.

בתים באתר הנופש וואיליה באי מאווי, הוואי / צילום: Shutterstock
 בתים באתר הנופש וואיליה באי מאווי, הוואי / צילום: Shutterstock

האחוזה בסן פרנסיסקו

ב-2017, רכשה משפחת הואנג אחוזה בסן פרנסיסקו תמורת 38 מיליון דולר, באזור המוכר כחוף הזהב (Gold Coast), כך לפי רשומות. האחוזה מתפרשת על פני כ-1060 מ"ר וצופה לגשר שער הזהב.

בניית האחוזה נמשכה לאורך כמעט ארבע שנים. כאשר הושלמה ב-2017, היא הוצעה למכירה בעבור 40 מיליון דולר. באותה העת, היא תוכננה כך שתכלול שבעה חדרי שינה, שני חדרי יין, מטבח חיצוני, מעלית, בית קולנוע וחדר כושר.

אזור חוף הזהב בסן פרנסיסקו / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 אזור חוף הזהב בסן פרנסיסקו / צילום: צילום מסך מיוטיוב

בוול סטריט ג'ורנל צוין כי בתים באזור נוטים להיות היקרים ביותר בעיר. "אין שום אזור טוב יותר, משובח יותר ויקר יותר מאזור חוף הזהב", אמר סוכן נדל"ן מקומי ששוחח עם העיתון.