שני פרויקטים, 1,000 יח"ד: התוכנית החדשה שאושרה בירושלים

מדי שבוע נפרסם בגלובס מדור חדש שסוקר את החדשות האחרונות בענף הנדל"ן • והפעם: שני פרויקטי התחדשות עירונית הכוללים כ־1,000 יחידות דיור אושרו בירושלים • מפעל שנפגע מירי רקטות קיבל אישור הרחבה • וגם: פוסמה התקנה שתאפשר תוספת שירותים ומקלחת לממ"ד • מדור חדש

מגדלי הדירות שתבנה שיכון ובינוי בירושלים / הדמיה: Evolve
מגדלי הדירות שתבנה שיכון ובינוי בירושלים / הדמיה: Evolve

תכנון | בלעדי

שיכון ובינוי תבנה 1,000 דירות בהתחדשות עירונית בירושלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה להפקדה בשבוע שעבר שני פרויקטי התחדשות עירונית בירושלים של חברת שיכון ובינוי, הכוללים יחד כ־1,000 יחידות דיור.

התוכנית הראשונה היא במתחם חמש ברחוב הנורית לבניית 586 יחידות דיור חדשות. במקום שני מבנים ישנים שהוגדרו מבנים "אדומים" להתחדשות דחופה, יוקמו שני מגדלים בני כ־40 קומות. הפרויקט יכלול גם שטחי מסחר ומבני ציבור. יוזמות התכנית הן חברת שיכון ובינוי נדל"ן בשיתוף עם התחדשות אורבנית.

הדוח שחושף: בכמה נפלו מחירי המשרדים בתל אביב ב-2023?
אחרי שנים של ייבוש: האם הרחוב הזה בחיפה יחזור למעמדו המסחרי והחברתי?
"ירידה דרמטית": היא הייתה אחת השכונות המבוקשות בתל אביב, היום הדירות עומדות ריקות

התוכנית היא המשך לתוכנית תמ"ל 2020 שאושרה לכלל רחוב הנורית והתבססה על קרקע משלימה ברכס לבן. כפתרון חלופי לקרקע המשלימה, החלה שיכון ובינוי, בשיתוף עיריית ירושלים והוועדה המחוזית, לקדם תכנון למתחם באופן שייתן מענה ללא צורך בקרקע משלימה. אדריכלי התוכנית: משרד קיקה ברא"ז אדריכלים.

הפרויקט השני שאושר מצוי ברחובות סן מרטין 22, 24, 26, בר יוחאי 12, 14, וזאת במסגרת תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת גונן בירושלים. התוכנית מציעה פינוי והריסה של 119 יח"ד קיימות ובמקומן בינוי של כ-402 יח"ד חדשות בשני מגדלים, מעל לקומות חניון משותף בשילוב חזית מסחרית על דופן רחובות סן מרטין ובר יוחאי. הפרויקט סמוך לשלושה קווי הרכבת הקלה - הסגול, התכלת והירוק ובין שתי תחנות רכבת קלה, צומת פת ותחנת הארנה.

יזמות הפרויקט כאמור על ידי שיכון ובינוי בשותפות עם חברת קן התור. אדריכל התוכנית הוא מנדי רוזנפלד.

תעשייה

מפעל הולנדיה בשדרות נפגע פעמיים מירי רקטות - ועתה יורחב בכ־6,000 מ"ר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה לאחרונה את הרחבתו של אולם הייצור של מפעל הולנדיה בעיר שדרות. חברת המזרנים ידעה פעמיים בשנים האחרונות פגיעה ישירה של רקטה במחסני המפעל - פעם אחת באירועי מבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019 ופעם נוספת באוקטובר האחרון, עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל".

כעת מודיעה הוועדה המחוזית על אישור הרחבת המפעל שבאזור התעשייה של שדרות ב־6,163 מ"ר, לטובת הגדלת אולם הייצור שלו. עם סיום עבודות ההרחבה, המפעל ישתרע על שטח כולל של 17,280 מ"ר.

בדיקה באתר פיקוד העורף מגלה כי בחודשיים האחרונים נשמעו 16 אזעקות בשדרות וסביבתה בעקבות ירי טילים למרחב.

רישוי

תוספת שירותים ומקלחת לממ"ד - פורסמה טיוטת התקנות

משרד הפנים פרסם אתמול (ג') את טיוטת התקנות אשר יאפשרו "לצרף" אל הפטור מהיתר להקמת ממ"ד גם תוספת של עד שלושה מ"ר כ"שטח רצפה" עבור חדר שירותים או חדר רחצה במרחב המוגן עצמו. מדובר באפשרות שלפי טיוטת חוק זו אפשרית רק ביחידות דיור צמודות קרקע וביחידות דיור בבנייה נמוכה, עד שתי קומות. התקנות מוצעות כהוראת שעה לשנה אחת, והן פתוחות להערות הציבור עד 15 במרץ. במקביל פרסם משרד הפנים גם טיוטת תקנות שתאפשר פרסום הודעות על הפקדת תוכניות באמצעים דיגיטליים, ולא רק בתחום התוכנית עצמה, כפי שהתחייב עד היום.