סער מפרק את המחנה הממלכתי - ודורש להיכנס לקבינט המלחמה

השר מתפצל מכחול לבן: "החלטתי לסיים את השותפות ולהקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה" • עוד טען: "ישראל זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי" • סער הצהיר בכנס: "מאמין שעוד יבואו ימים שבהם בני, גדי ואני נשתף פעולה בעתיד"

גדעון סער, יו''ר תקווה חדשה / צילום: יואב דודקביץ, פול ידיעות אחרונות
גדעון סער, יו''ר תקווה חדשה / צילום: יואב דודקביץ, פול ידיעות אחרונות

מפלגת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער קיימה הערב (שלישי) כנס פעילים בת"א לסיכום מסע הבחירות לרשויות המקומיות. בנאומו בכנס התייחס יו"ר המפלגה גדעון סער למלחמה ול"צורך הלאומי" ופירק את המחנה הממלכתי.

ניתוח | הוויתורים של מירי רגב והדילים שנסגרו: מאחורי רפורמת התעריפים בתחב"צ 
בלבנון בטוחים שחמאס מנצח, וזו ההוכחה שלהם 

"אני מכבד את ידידי, נציגי המחנה הממלכתי בקבינט המלחמה, אך לצערי הם אינם מבטאים בו את הקול, העמדות והדגשים שאני הייתי מביא לשם. לכן, בשמכם, אני מביע פה את דרישתנו להצטרף לקבינט המלחמה ולהיות חלק מההשפעה על המדיניות", אמר.

השר סער הודיע על החלטתו והחלטת חברי הכנסת של המפלגה לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ועל פנייתם ליו"ר ועדת הכנסת כדי להקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה-הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית, שתבטא באופן מובהק את תפיסת העולם הלאומית ממלכתית, כך לדבריו.

"קולנו, קולו של הימין הממלכתי חיוני היום יותר מאי פעם. ישראל היום זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת - איני רואה מישהו אחר שיוכל לעשות זאת. לכן הגעתי להחלטה: לאחר התייעצות ועל דעת חברי לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ולהקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה - הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית שתבטא באופן צלול את תפיסת העולם הלאומית ממלכתית שלנו".

"אני מודה לבני וגדי ולחברים האחרים על תקופת העבודה המשותפת ומאמין שעוד יבואו ימים בהם נשתף פעולה בעתיד כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. מרגע זה בכוונתי לפעול ולצרף אלינו כוחות פוליטיים נוספים שיובילו לגיבוש חלופה, ואני מדגיש חלופה של כוח פוליטי חזק של ימין ממלכתי, כפי שציבור רחב מייחל שיקרה".

השר סער הודה לשרים בני גנץ וגדי איזנקוט וליתר חברי סיעת המחנ"מ על תקופת העבודה המשותפת והביע תקווה לשיתוף פעולה בין שתי המפלגות בעתיד כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. השר סער הדגיש את כוונתו לפעול לצרף למפלגה כוחות נוספים ולהוביל גיבוש של "חלופה של ימין ממלכתי, כפי שרבים בציבור מייחלים שיקרה".

בדבריו התייחס סער ליסודות התפיסה הלאומית ממלכתית ולשורה של נושאים אקטואליים: התנגדות למדינה פלסטינית. הוקעת נורמות לא ממלכתיות כפי שבאו לידי ביטוי באחרונה בנושא פרס ישראל (החלטת שר החינוך) ובתגובת הליכוד למסקנות ועדת החקירה על אסון מירון.

סער הדגיש כי את התיקון הפוליטי הנדרש בישראל יש להוביל ימינה מהמרכז בהתחשב גם באתגרים הלאומיים שבפנינו. השר סער אמר עוד, כי ישראל נכנסת לתקופה ארוכה אותה כינה "מלחמת העצמאות השנייה", בה תחזור החברה הישראלית להיות חברה במאבק.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12