120 יח"ד ו-320 חדרי מלון: קבוצת חג'ג' קיבלה אישור לבניין של 40 קומות בת"א

קבוצת שחף נהריה החלה לבנות מלון עם 40 חדרים במקום שבו פעל בעבר מתחם "קלאב מד אכזיב" • אושרו להפקדה 600 יח"ד בירושלים - 300 מהן במרכז העיר • והמגדל החדש של קבוצת חג'ג' בשדרות רוטשילד בתל אביב • חדשות הנדל"ן

מלון ראשון בשכונת אכזיב בנהריה / הדמיה: פיק אדריכלים
מלון ראשון בשכונת אכזיב בנהריה / הדמיה: פיק אדריכלים

תיירות

במקום "קלאב מד אכזיב" - החלה בניית מלון עם 40 חדרים

החלה הקמתו של מלון חדש בשכונת אכזיב בנהריה, שיהיה המלון הראשון בשכונה - ויפעל במקום שבו פעל בעבר מתחם "קלאב מד אכזיב" המפורסם שנסגר בשנות ה־90 של המאה הקודמת. המלון מוקם על ידי בעלי הקרקע, חברת "שחף נהריה", שרכשה את הקרקע בשנת 2010 ותשקיע במלון כ־30 מיליון שקל.

סוף לפערי המידע? פתרון המדינה לצמצום הבירוקרטיה בעולם התכנון 

יזמים מעכבים בניית דירות מחיר למשתכן? שר השיכון שוקל להפקיע מהם את הקרקעות 

המלון נמצא כ־200 מטר מחוף הים של נהריה, והוא נבנה כחלק ממתחם שיכלול שטחי מלונאות, מסחר, מבני ציבור, מרכז לחינוך ימי ושטחים פתוחים. הוא ייבנה בשתי קומות ויציע כ־40 חדרים מעל קומת קרקע למסחר, לצד כיכר פתוחה לכיוון הים. על התכנון האדריכלי אמון משרד האדריכלים פיק אדריכלים, ועל עיצוב הפנים משרד ברנוביץ קרוננברג.

תכנון

600 יחידות דיור חדשות בירושלים ליד הרכבת הקלה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ירושלים החליטה להפקיד שתי תוכניות להקמת מתחמים הכוללים יחד 600 יחידות דיור.

במתחם קוקיא החליטה הוועדה להפקיד תוכנית להקמת מתחם המשלב מגורים, שטחי מסחר ותעסוקה ומבני ציבור. המתחם, בשטח כולל של כ-7 דונם, בפינת הרחובות יפו והרחוב המלך ג'ורג', ובצמוד לקו האדום של הרכבת הקלה, והקו הכחול המאושר של הרכבת הקלה המצוי בהליכי בנייה. התוכנית מקצה שטח עבור כניסה לתחנת רכבת ישראל המצויה בתחום התוכנית.

התוכנית כוללת כ-300 יחידות בשני מגדלים בגובה עד 35 ומסד בגובה 5 קומות שישלבו שטחי מסחר ותעסוקה.

התוכנית הינה ביוזמת עזרא קוקיא ונערכה על ידי האדריכל הבין לאומי איאן באדר.

בשכונת גבעת מרדכי החליטה הוועדה להפקיד תוכנית לתוספת 300 יחידות דיור להשכרה בלבד בשני מגדלים בני 30 קומות שיוקמו מעל חמש קומות הכוללת כ-80 דירות דיור מוגן, שטחי מסחר ותעסוקה ומבני ציבור. במתחם הינו על שטח כולל של כ-20 דונם, והוא ממוקם במפגש הרחובות חיים הלר ויחזקאל סרנה, לקו הירוק המאושר של הרכבת הקלה המצוי בהליכי בניה.

התוכנית הוגשה על ידי ישיבת חברון כנסת ישראל ונערכה על ידי משרד הוק אדריכלים.

רישוי

קבוצת חג'ג' קיבלה החלטת ועדה להקמת מגדל שד"ל בגובה 40 קומות

קבוצת חג'ג' דיווחה השבוע לבורסה על קבלת החלטת ועדה בתנאים על היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה במגדל שד"ל הסמוך לשדרות רוטשילד בתל אביב.

המגדל, שיתנשא לגובה של 40 קומות, צפוי לכלול מגורים, מסחר ומלונאות בשטח כולל של 36 אלף מ"ר. הפרויקט בבעלות משותפת של קבוצת חג'ג' ורפי קלינה ובתכנונו של האדריכל משה צור. במתחם גם שני מבנים לשימור, ובמגדל ייבנו 120 יחידות מגורים בשטח של 17,000 מ"ר, 320 חדרי מלון, וחניון ל-145 כלי רכב.

בקבוצת חג'ג'  אומרים כי המלון צפוי להיות מתופעל באמצעות אחת מרשתות המלונאות המובילות בעולם, והדיירים יוכלו ליהנות ממגוון שירותי המלון. על פי הדוחות הצפי לחלק החברה (50%) ברווח הגולמי מהפרויקט צפוי לעמוד על כ־380 מיליון שקל, מהם עד כה הכירה הקבוצה ברווח של כ־90 מיליון שקל.