אקזיט ענק בתחום הסייבר: חברה ישראלית שהוקמה רק לפני שנתיים נרכשת ב-350 מיליון דולר

החברה האמריקאית זיסקיילר הודיעה על רכישת אוואלור, חברה ישראלית בת שנתיים המתמחה בניהול דאטה ארגוני • עפ"י הערכות, החברה נמכרת במכפיל של יותר מפי 100 על קצב ההכנסות השנתי • בין המרוויחים הגדולים מהעסקה נמצאים המייסדים: רענן רז וכפיר תשבי

ליאור סיימון,  שותפה מנהלת בקרן Cyberstarts, ורענן רז, מנכ''ל ומייסד שותף של אוואלור / צילום: בן חכים
ליאור סיימון, שותפה מנהלת בקרן Cyberstarts, ורענן רז, מנכ''ל ומייסד שותף של אוואלור / צילום: בן חכים

אחרי רכישת פלואו סקיוריטי בשבוע שעבר ב-200 מיליון דולר בידי קראודסטרייק, והדיווחים בדבר מכירת הסטארט-אפ ג'ם לענקית הענן וויז, נמשכת התחרות החמה בין ענקיות הסייבר על החברות הישראליות. היום (ה') הכריזה החברה האמריקאית זיסקיילר (זיסקיילר ) על רכישת אוואלור (Avalor) הישראלית, חברה צעירה שהקימו יוצאי דאטורמה, ב-350 מיליון דולר.  

פרשנות | סימנים לבועה או לחץ להתמזג? מה מלמדת עסקת וויז על מצב ענף הסייבר
סעודיה והאמירויות משחקות משחק כפול - והחברות הישראליות כבר לא נהנות מפירות הסכמי אברהם

כמו עסקאות הרכישה של חברות הסייבר הישראליות מהחודשים האחרונים - ובהם פלואו סקיוריטי, טאלון, דיג סקיוריטי והדיווחים על רכישת ג'ם, גם עסקה זו מגלמת מכפיל גבוה במיוחד על ההכנסות. על פי ההערכה, בסוף השנה שעברה עמד קצב ההכנסות השנתי (ARR) של אוואלור על 3 מיליון דולר בלבד, כך שמדובר על מכפיל של יותר מפי 100 על הנתון. ובכל זאת, הוא איננו שונה בהכרח מעסקאות דומות.  

המרוויחים הגדולים מהעסקה הם המייסדים: רענן רז וכפיר תשבי; המשקיעים הראשונים: קרן סייברסטארטס של גילי רענן וליאור סיימון, מייסדי דאטורמה אפי כהן ורן שריג וקרן ג'ייב (Jibe) הישראלית, וכן המשקיעים המאוחרים יותר בהם TCV וקרן ההון סיכון של סיילספורס, שהכירה את המייסדים עוד מתקופתם בדאטורמה.  

מתמחה בניהול דאטה ארגוני 

אוואלור מתמחה בניהול דאטה ארגוני הדרוש למנהלי אבטחת מידע. היא הוקמה לפני שנתיים וגייסה לא יותר מ-30 מיליון דולר. החברה ייחודית בנוף חברות הסייבר בכך שמייסדיה לא הגיעו מיחידות המודיעין לאחר שהתמחו בתחום. הם בוגרים יותר והגיעו בכלל חברה בתחום התוכנה הארגונית ורק לאחר מכן ובעידוד המשקיעים עשו "הסבה" לסייבר. המייסדים, רענן רז (המנכ"ל והיו"ר) וכפיר תשבי (סמנכ"ל הטכנולוגיות), היו לעובדים הראשונים בדאטורמה, חברה שפיתחה מערכות לניהול אוטומציה של תהליכים שיווקיים בחברות. החברה הפכה לאחד האקזיטים המצליחים כשהיא נמכרה ב-800 מיליון דולר לענקית התוכנה הארגונית סיילספורס ב-2018.  

השניים עזבו את סיילספורס כדי להקים חברה משלהם וכחלק מהחיפוש אחר רעיון שיעמוד בבסיסה נפגשו עם ליאור סיימון מקרן סייברסטארטס. "ידענו לסדר את הדאטה בעולמות השיווק - ומהר מאוד הבנו שיש צורך לכך צורך חשוב גם בשוק הסייבר", אומר רענן רז לגלובס. "אנחנו יודעים היום לנהל את המטא-דאטה לכל הרכיבים שקיימים בארגון: מי המשתמשים, מה החולשות בארגון, מה החיבור בין הנתונים לעסק, ומספקים מעין מערכת שמאפשרת לנתח את המידע הזה במהירות". 

הרכישה השלישית של זיסקיילר בישראל

זיסקיילר היא חברת סייבר אמריקאית המתמחה ב-Zero Trust Network, סגמנט שוק חדש יחסית בתחום אבטחת המידע המאפשר לאחראי תחום הסייבר בארגונים לבצע אימות ולבדוק באופן מעמיק כל גורם בחברה או מחוצה לו שניגש לרשת הארגונית. החברה דיווחה בחודש שעבר על ירידה בקצב הצמיחה של הכנסותיה ומנייתה ירדה מאז בכ- 19%. בשנה האחרונה עלתה מנייתה ב- 86.5%. זו הרכישה השלישית של זיסקיילר בישראל, לאחר שבשנים האחרונות רכשה גם את החברות קנוניק וטראסטדום בעשרות מיליוני דולרים כל אחת. עם זאת, זו הרכישה הגדולה ביותר של זיסקיילר בישראל ולאחריה היא צפויה לפתוח כאן לראשונה מרכז פיתוח המאחד במקום אחד את כל פעילויותיה במדינה. כל 80 עובדי אוואלור, למעט שניים, יעברו לזיסקיילר.

הטכנולוגיה של אוואלור מאפשרת לחבר את כלל נכסי הדאטה של החברה, מכלי אבטחה ועד תוכנות ניהול כוח אדם לכדי ממשק משתמש אחד הניתן לניהול. מי שזיהה את אוואלור היה סמנכ"ל הטכנולוגיות של זיסקיילר, שביקש למנף את כמויות הדאטה האדירות שהיא מעבדת, כ-400 מיליארד פעולות מידע ביום בפלטפורמת אבטחת הענן שלה, לחבר אותן לתמונה אחידה - ובצורה זו לאפשר ללקוחותיה לתעדף איומים בצורה יעילה ומהירה יותר.