עורך הדין הבכיר אלקס הרטמן הלך לעולמו בגיל 68

הרטמן כיהן כשותף בכיר וכאחד המנהלים במשרד עורכי הדין ש. הורוביץ ונחשב לאחד הליטיגטורים המובילים בישראל • בהודעה שהוציא המשרד נכתב: "אלקס גידל דור של משפטים ועורכי דין שלמדו ממנו את אומנות הליטיגציה. כל מי שזכה להכירו יודע שהוא היה גדול מהחיים"

עו''ד אלקס הרטמן / צילום: מושיק ברין
עו''ד אלקס הרטמן / צילום: מושיק ברין

עו"ד אלקס הרטמן, מבכירי הליטיגטורים בישראל, הלך לעולמו אמש בגיל 68, בעקבות מחלה קשה.

הרטמן כיהן כשותף בכיר וממנהלי משרד עורכי הדין ש. הורוביץ. הוא הצטרף למשרד כמתמחה לפני ארבעה עשורים, היה עורך דין במשרד, שותף וחבר בכיר בהנהלת המשרד. כמו כן, הוא כיהן כחבר הוועדה למינוי היועץ המשפטי לממשלה וכחבר בדירקטוריון הארגון הבינלאומי Lex Mundi, המאגד את משרדי עורכי הדין המובילים בעולם.

שופט בית המשפט העליון לשעבר סלים ג'ובראן הלך לעולמו 
מתווך תבע בני זוג שקנו בית, ואז העסקה בוטלה. מה קבע בית המשפט? 

נוסף על כך, הרטמן כיהן כנשיא הארגון הבינלאומי של עורכי הדין והמשפטנים היהודיים, שם קידם פתיחתם של הליכים משפטיים נגד גורמים התומכים בטרור, והגן על המדינה בפורומים משפטיים בינלאומיים שונים.

במהלך שנות עבודתו, ייצג הרטמן אנשי עסקים וחברות מובילות במשק הישראלי, חברות רב־לאומיות, בנקים, מוסדות פיננסיים ועוד, ייצג בבוררויות בינלאומיות בסכסוכים רבי־היקף ושימש כבורר במחלוקות סבוכות.

הרטמן נחשב לאחד הליטיגטורים המובילים בתחום ובמשך שנים רבות לימד קורס "אומנות הליטיגציה" באוניברסיטת תל אביב. בין השנים 2002-2009, שימש ככונס נכסים על מניות גד זאבי בחברת בזק והשלים מכירה בשווי של כ-4.5 מיליארד שקל. בשנת 2009 הוא מונה לבורר על־ידי מדינת ישראל בהליך מול מפעלי ים המלח בנוגע לתמלוגים שהמדינה תבעה.

"היה גדול מהחיים"

בהודעה שהוציא המשרד נמסר כי "אלקס היה משפטן וליטיגטור מבריק, ועל ברכיו התחנכו דורות של עורכי דין שראו בו מגדלור של ידע וניסיון. אלקס הציב כנר לרגליו את האתיקה, היושרה וערכי המקצוע. הוא ייצג סולם ערכים אשר נדמה שכיום יותר ויותר קשה למצוא, ולא במקרה הוא עסק בפעילות ציבורית ענפה בנושא זה".

"מעבר להיותו עורך דין משכמו ומעלה, היה אלקס מנטור וחבר, גידל דור של משפטנים ועורכי דין אשר זכו ללמוד ממנו את אומנות הליטיגציה; אומנות הטיעון ואומנות החקירה הנגדית; חשיבה אנליטית וראייה אסטרטגית; ומתן שירות בלתי מתפשר ללקוח - כל זאת תוך כיבוד בית המשפט ובא-כוח הצד שכנגד, אשר נשאר תמיד חבר למקצוע.

"כל מי שזכה להכיר את אלקס יודע שהוא היה גדול מהחיים. נוכחותו תחסר לנו מדי יום ובכל יום. המשרד ימשיך את דרכו באמצעות דור הליטיגטורים המצוין שגידל במשרד. אלקס השאיר אחריו את אשתו, אסתי; ילדיו, מיה, יואב ויונתן; ונכדים אהובים. אנו שולחים להם את תנחומינו, המומים וכואבים".