המחאה נגד הממשלה מגיעה לכנסת; עסקים רבים יאפשרו לעובדים להצטרף

היום בערב ועד יום רביעי יתקיימו הפגנות מול הכנסת בירושלים • פורום העסקים ומטה ההייטק הודיעו כי יאפשרו לעובדים להצטרף להפגנות • במקביל, משפחות החטופים נערכות להחרפת המחאה וקוראות לציבור להצטרף

מפגינים בקפלו בקריאה לבחירות / צילום: שב״פ sha_b_p@
מפגינים בקפלו בקריאה לבחירות / צילום: שב״פ sha_b_p@

היום בערב (ראשון) ובכל יום עד יום רביעי השבוע יתקיימו הפגנות מול הכנסת על רקע יציאת הכנסת לפגרה, ועל רקע הצטרפות חלק ממשפחות החטופים למחאה נגד הממשלה הקוראת להדחת נתניהו ובחירות.

פורום העסקים הכולל 200 מבכירי החברות הגדולות במשק והבנקים הודיעו אמש (שבת) כי יאפשרו לעובדים שמעוניינים בכך לצאת להפגנות שיתקיימו בימים הקרובים. "זוהי עת חירום ויש לאפשר למי שמעוניין בכך להשתתף במעשה הדמוקרטי", נמסר מהפורום.

מטה ההייטק למען ישראל מודיע כי חברות הייטק יאפשרו לעובדים להצטרף למחאה נגד הממשלה בירושלים שתתקיים בין הימים ראשון לרביעי. עשרות חברות הייטק הודיעו כבר לעובדיהם כי מי שירצה לקחת חלק במחאות ובהפגנות בשבוע הקרוב יוכל לעשות זאת אליהן הצטרפו שורה של קרנות הון סיכון ובניהן: קומרה קפיטל, קרן דיסראפטיב, קרן NFX של גיגי לוי וייס, בלאמברג קפיטל, פיטנגו, ויולה ועוד. בין החברות ששלחו הודעה לעובדים ניתן למצוא את: פייבר, מאנדיי, מטא (פייסבוק), Wix, יוניטי (איירון סורס), Team8, האניבוק, ריסקיפייד, פאפאיה גלובל, Bring, ביזאבו, סקאי, Tyto,  ועוד. ממטה ההייטק נמסר כי יצאו אוטובוסים ממקומות שונים בארץ כדי לסייע לעובדים להגיע לירושלים.

בהפגנה הערב מול הכנסת צפוי לנאום יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ובני משפחה של קורבנות ה-7 באוקטובר. ההפגנה נערכת בהובלת 'מטה המאבק - חופשי בארצנו' וזו הפעם הראשונה שבה ייקחו חלק כמעט כל ארגוני המחאה בהם כוח קפלן. לאחר ההפגנה בראשון בערב, מפגינים מתכננים להישאר לישון במאהל מחאה שיפתח מול הכנסת באישור המשטרה, ולשהות שם עד ליום רביעי, מועד הכינוס האחרון של מושב הכנסת.

"אחרי 176 ימים ו-4224 שעות נגמרו התירוצים"

אמש הודיע מטה משפחות החטופים כי לא יתקיימו יותר עצרות תמיכה בכיכר החטופים והמשפחות ביקשו מהציבור להצטרף אליהם להפגין ברחובות. שירה אלבג, אמה של לירי אלבג החטופה בעזה מזה 177 ימים אמרה אתמול בעצרת: "אחרי 176 ימים ו-4224 שעות נגמרו התירוצים. אזרחי ישראל, הגיע הזמן לצאת מהאדישות ובעד החיים. אני מבקשת מכם עכשיו בקול זעקה - צאו איתנו לרחובות כדי להחזיר את הילדים שלנו הביתה".

לפני כן, עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו בהפגנה בקפלן: "חצי שנה אתה מורח אותנו ומספר לנו שאתה עושה הכל בשביל להחזיר אליי את מתן. כל זמן שאתה מכהן כראש ממשלה אתה האחראי הבלעדי להחזירם. לא הצלחת להרתיע את חמאס אז איך תצליח להחזיר את החטופים? כשלת בשבעה באוקטובר ואתה כושל היום. המטת עלינו אסון שלא יישכח, אני מפקיעה ממך את המנדט שנתתי לך בבחירות. פנה את מקומך".

במהלך המחאה אתמול, הדליקו המפגינים מדורות על רחוב מנחם בגין סמוך לכניסה לקרייה, וחסמו את נתיבי איילון בשני הכיוונים במהלך הערב. המשטרה עשתה שימוש בפרשים ומכת"זית לפינוי המפגינים, עצרה 16 מהם ורשמה דוחות ל-9 בסכום של 1,000 שקלים על הפרעה לתנועה.