ישראל במלחמה | סיקור שוטף

לראשונה מחודש נובמבר: אזעקות בנהריה והסביבה

רופא במילואים נפצע קשה בקרב בדרום הרצועה • כטב"ם נפל בשטח פתוח סמוך לשדה התעופה רמון, צפונית לאילת • עוצבת הקומנדו חיסלה עשרות מחבלים בח'אן יונס, בבית החולים נאצר נעצרו עשרות נוספים • דיווחים פלסטיניים: 5 עובדי סיוע בין-לאומי נהרגו בתקיפת צה"ל בעזה; דובר צה"ל בהצהרה באנגלית: נתחקר בשקיפות • עדכונים בולטים 

גבול לבנון / צילום: Shutterstock
גבול לבנון / צילום: Shutterstock

עדכונים שוטפים 

21:15 - ביידן: אבהיר לישראל את החובה להגן על עובדים הומניטריים בעזה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הערב עם ראש ארגון הסיוע ש-7 מעובדיו נהרגו על ידי אש צה"ל ואמר כי הוא יבהיר לישראל את החובה להגן על עובדים הומניטריים בעזה.

בתוך כך ראש הממשלה נתניהו פרסם התנצלות בעמוד הטוויטר שלו על הרג העובדים. "לבנו עם משפחותיהם ועם מדינות המוצא שלהם. צה"ל עורך חקירה מהירה ושקופה ואנו נפרסם את ממצאינו. ישראל מחויבת לאפשר לסיוע הומניטרי להגיע לאוכלוסייה האזרחית בעזה ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי להבטיח שטרגדיות כאלה לא יתרחשו בעתיד".

19:38 - אזעקה בנהרייה וביישובים רבים בצפון הארץ

לראשונה זה מספר חודשים אזעקות הופעלו בנהרייה וביישובים נוספים בגליל המערבי. בין היישובים שבהם נשמעו אזעקות: נהרייה, גשר הזיו, סער, חניתה, מצובה, שלומי, יערה, בצת ולימן.

18:00 - רופא במילואים בעוצבת הקומנדו נפצע קשה שלשום בקרב בדרום רצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה

17:25 -  גלנט הורה להקים צוות שיבדוק את התקרית בה נהרגו הלילה בשוגג שבעה מעובדי ארגון המטבח העולמי המרכזי (WCK). 

שגרירת ישראל בבריטניה זומנה לבירור לאחר ש-7 חברי ארגון הסיוע "המטבח העולמי המרכזי" נפגעו מתקיפה ישראלית במרכז הרצועה - ונהרגו. שר הביטחון הנחה להקים צוות בדיקה שיתחקר את הפגיעה הקטלנית בארגון הסיוע. בלינקן: "הקורבנות האלה מצטרפים למספר גדול של עובדי סיוע שנהרגו במלחמה הזאת". לכתבה המלאה בN12 

17:00 - עוצבת הקומנדו איתרה אמצעי לחימה וחיסלה עשרות מחבלים בשכונת אל-אמל בח'אן יונס; עשרות מחבלים נעצרו בבית החולים נאצר

צה"ל עדכן כי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו נלחם בשכונת אל-אמל בח'אן יונס, וכי הכוחות פשטו על תשתיות טרור בשכונה באופן מדויק וממוקד. במהלך הפשיטות הלוחמים איתרו אמצעי לחימה וחיסלו עשרות מחבלים. בין אמצעי הלחימה שאותרו נמצאו טילי RBG, מטענים, נשקי קלצ'ניקוב ותחמושת.

בנוסף, לוחמי יחידת אגוז עצרו בימים האחרונים עשרות מחבלים שיצאו מבית החולים נאצר והועברו להמשך חקירה באגף המודיעין 504 ובשב"כ. כמו כן, הכוחות השלימו סריקות בבית החולים נאצר ואל-אמל וודאו שארגון הטרור חמאס לא שב לבסס שם את תשתיותיו. 

15:02 - פרסום ראשון: משלוח ענק מקפריסין לעזה ישוב על עקבותיו - בשל הפסקת פעילות ארגון הסיוע

14:43 - נתניהו השתחרר מבית החולים והתייחס להרג עובדי ארגון הסיוע בעזה: "מקרה טרגי של פגיעה לא מכוונת" 

14:20 - המשלחת הישראלית תשוב היום מקהיר; המוסד: "המתווכות גיבשו הצעה עדכנית להתייחסות חמאס"

לשכת ראש הממשלה מסרה בשם המוסד כי משלחת המשא-ומתן של המוסד, השב"כ וצה"ל תשוב היום אחר-הצהריים לישראל. "ישראל מצפה מהמתווכות לפעול ביתר שאת מול חמאס לקידום המשא-ומתן לטובת עסקה", נכתב בהודעה. "מדינת ישראל ממשיכה לעשות את כלל המאמצים הנדרשים לשחרור החטופים והחטופות מידי חמאס והשבתם לישראל".

13:00 - תיעוד: כך נראה הרכב של ארגון הסיוע שהותקף

בתיעוד שפרסמו הפלסטינים מתוך רצועת עזה, ניתן לראות את הנזק שנגרם בגג הרכב של ארגון הסיוע WCK. מוקדם יותר הארגון פרסם הודעה רשמית ש-7 מאנשיו נהרגו במרכז הרצועה.

הרכב של פעילי ארגון הסיוע WCK שהותקף הלילה / צילום: ap, Abdel Kareem Hana
 הרכב של פעילי ארגון הסיוע WCK שהותקף הלילה / צילום: ap, Abdel Kareem Hana

12:35 - גלנט רומז אחרי החיסול בדמשק: "פועלים בכל מקום למנוע את התעצמות אויבינו, נגבה מחיר כבד"

שר הביטחון יואב גלנט אירח היום בלשכתו את ועדת חוץ וביטחון של הכנסת. "אנחנו נמצאים במלחמה רב-זירתית, בהתקפה ובהגנה", אמר. "אנחנו מקבלים לכך עדות בכל יום, כולל בימים האחרונים, ופועלים בכל מקום בכל יום כדי למנוע את ההתעצמות של האויבים שלנו וכדי להבהיר לכל מי שפועל כנגדנו, בכל רחבי מזרח התיכון, שהמחיר על פעולה כנגד ישראל, יהיה מחיר כבד".

"חמאס חדל לתפקד כארגון צבאי ברוב חלקי רצועת עזה", ציין שר הביטחון. בהתייחסותו להשבת החטופים אמר גלנט כי "הלחץ הצבאי היה ונשאר הגורם העיקרי והמשמעותי ביותר להשבתם". לדבריו, המידע שמגיע מחקירות של מחבלים שנתפסים, "מביא אותנו חזקים יותר למשא-ומתן ומאפשר לקבל החלטות קשות". הוא הבהיר: "אני מחויב להחזיר את כל החטופים אל ביתם, ואקדם כל מתווה שיאפשר את הנושא הזה". 

גלנט התייחס גם לצורך החיוני בגיוס כוח-אדם נוסף לצה"ל, ואמר כי מערכת הביטחון נערכת בימים אלה לגיבוש מתווה כדי לאפשר גיוס של חלק הולך וגדל של הציבור החרדי, בתנאים שהולמים את אורך חייהם.

12:15 - דובר צה"ל בהצהרה באנגלית: נתחקר בשקיפות את הרג עובדי הסיוע בעזה, שולח תנחומים למשפחות

11:58 - כטב"ם נפל בשטח פתוח סמוך לשדה התעופה רמון, צפונית לאילת

נמל התעופה רמון בעיר אילת פועל כרגיל. מהעירייה נמסר כי גורמי ביטחון פועלים באזור, וכי מדובר בנפילת כלי טיס עוין מחוץ למרחב העיר, במרחק 200 מטרים מהגבול.

08:15 - ארגון הסיוע WCK: שבעה אנשי צוות נהרגו בתקיפה הישראלית בעזה

בארגון הסיוע הבינלאומי World Central Kitchen עדכנו כי מניין ההרוגים בתקיפה הישראלית בדיר אל-בלאח עלה לשבעה אנשי צוות, ארבעה מהם מחזיקים בחמש אזרחיות שונות: אוסטרלית, בריטית, פולנית אמריקאית וקנדית. לדברי הארגון, הפעילות שלו בעזה נעצרה מיידית בעקבות המקרה, והם "ישקלו את המשך פעילותם בעתיד".

08:00 - לבקשת רוסיה: מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בעקבות התקיפה בדמשק

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום לדון על התקיפה שמיוחסת לישראל אתמול בלב דמשק, שבה חוסל מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, מוחמד רזא זאהדי. המועצה תתכנס לבקשת רוסיה, שטוענת כי ישראל תקפה "מבנה דיפלומטי".

06:53 - AXIOS: ארה"ב אמרה לאיראן כי "לא הייתה לה מעורבות" או ידע מתקדם על תקיפת ישראל בדמשק

05:14 - ראש ממשלת אוסטרליה: מצפים לאחריות מלאה על מותם של עובדי הסיוע

ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי התייחס לדיווחים על הרג עובדי הסיוע הבינלאומי בעזה, לפיהם אחת מהם היא אזרחית אוסטרלית. "אוסטרליה מצפה לאחריות מלאה על מותם של עובדי הסיוע", אמר אלבניזי. "יצרנו קשר עם השגריר הישראלי".

04:24 - יפן הסירה את השעיית המימון שלה לאונר"א, כך דיווחה סוכנות הידיעות היפנית Jiji Press

03:06 - בארגון הבינלאומי ובמשרד החוץ של אוסטרליה התייחסו לדיווחים על הרג עובדי הסיוע בעזה

בארגון הסיוע World Central Kitchen התייחסו לדיווחים על הרג העובדים הזרים בעזה: "אנו מודעים לדיווחים לפיהם חברי צוות שלנו נהרגו בהתקפה של צה"ל בעת שפעלו לתמיכה במאמצי משלוח המזון ההומניטריים שלנו בעזה. זו טרגדיה. עובדי סיוע הומניטרי ואזרחים לעולם לא צריכים להיות מטרה".

גם במשרד החוץ של אוסטרליה התייחסו לאירוע, אם כי ישנו עדיין ניסיון לאשר את הדיווחים לפיהם אחד מאזרחי המדינה נהרג בתקיפה. "הדיווחים האלה מדאיגים מאוד", נמסר מהמשרד.

02:08 - דובר צה"ל: בוחנים בצורה מעמיקה את האירוע בו מעורבים עובדי ארגון הסיוע

בצה"ל הודיעו כי החלו בתחקור מעמיק של האירוע הנוגע לעובדי ארגון World Central Kitchen ברצועת עזה על-ידי הדרגים הבכירים ביותר. עוד הודגש כי בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי ועובדים בשיתוף-פעולה ובתיאום מלא עם ארגון World Central Kitchen במטרה לתמוך במאמציהם לספק מזון וסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה.

01:29 - אזעקות בבית הלל שבאצבע הגליל

01:05 - דיווחים פלסטיניים: חמישה עובדי סיוע בינלאומי נהרגו בתקיפת צה"ל בעזה

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי חמישה עובדי ארגון הסיוע World Central Kitchen נהרגו בתקיפה ישראלית על רכב דרומית לדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. לפי הדיווחים, ארבעה מהם הם אזרחים זרים - מפולין, מאוסטרליה, מאירלנד ומבריטניה. תמונות גרפיות ששותפו על-ידי כלי התקשורת האלו מציגות את מה שנטען כגופותיהם של עובדי הסיוע שנהרגו.

00:07 - הבית הלבן: "ישראל תתחשב בחששות ארה"ב באשר למבצע ברפיח"

הבית הלבן פרסם הודעה בדבר פגישת ישראל-ארה"ב בנושא רפיח היום: היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן יחד עם שר החוץ אנתוני בלינקן ערכו שיחת וידאו עם השר רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי. לצדדים הצטרפו אנשי מקצוע, והדיון ארך כשעתיים, במהלכו הוסכמה המטרה של ניצחון חמאס. האמריקאים הביעו את דאגותיהם באשר למבצע ברפיח, ולפי ההודעה, הישראלים הסכימו להתחשב בחששות אלה. הצדדים סיכמו שתהיינה פגישות המשך, כשפגישת פנים אל פנים צפויה כבר בשבוע הבא.

23:37 - דיווחים בסוריה על תקיפה נוספת המיוחסת לישראל באזור מערב דרעא באגן הירמוך, ככל הנראה בעקבות שיגור המל"ט

23:00 - אזעקות ברמת הגולן בעקבות חדירת כלי טיס עוין

כלל הנראה יירוט של כלי טיס בדרום הגולן, ללא נפעים או נזק. 

21:34 - אזעקות הופעלו בגליל המערבי

שתי נפילות במרחב הגליל המערבי, לא ידוע על נפגעים או על נזק. 

20:45 - על רקע חיסול הבכיר האיראני, ישראל הגבירה כוננות אבטחה בנציגויות דיפלומטיות ברחבי העולם

ישראל הגבירה כוננות אבטחה בנציגויות דיפלומטיות רבות בעולם בעקבות חיסול הבכיר האיראני בקונסוליה האיראנית בדמשק. בישראל מזהים אפשרות שבאיראן ינסו להגיב על החיסול באמצעות פגיעה בנציגות דיפלומטית ישראלית בחו"ל.

20:40 - דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת כי פגיעת כלי הטיס באילת אמש הייתה בהכוונת איראן

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12