חברת הנדל"ן שמציגה: סיבוב של 40 מיליון שקל על קרקע יוקרתית בהרצליה

קבוצת יובלים מכרה זכות לרכישת זכויות חכירה בקרקע בשכונת גליל ים בהרצליה • תוכנית מעודכנת לפרישת אתרי התעופה בישראל • הקבוצה שזכתה במכרז לרכישת חמישה מגרשים בשטח כולל של 17 דונם בירושלים • וגם: מה מחפשת חברת ליסינג באמצע הנגב? • חדשות הנדל"ן

איציק ברוך, יובלים / צילום: כפיר זיו
איציק ברוך, יובלים / צילום: כפיר זיו

קרקעות

הסיבוב של קבוצת יובלים: תרשום רווח של כ־40 מיליון שקל על קרקע בהרצליה מבלי שהשקיעה בה כמעט דבר

חברת רמות בעיר, חברה-נכדה (50%) של קבוצת יובלים, דיווחה השבוע לבורסה על מכירה שתסב לחברה רווח של עשרות מיליוני שקלים - על זכות לרכישת זכויות חכירה בקרקע בשכונת גליל ים המבוקשת בהרצליה.

2023 שברה שיאים בהתחלות בנייה שאינן למגורים. איזו עיר מובילה?
המחוזי ביטל ערבות בנקאית של יזם ומתח ביקורת חריגה: "מקרה של חוסר תום־לב"

החברה, בראשה עומד איציק ברוך, מרוויחה למעשה סכום לא מבוטל על אופציה למימוש זכויות בנייה, שרכשה בעצמה מקיבוץ גליל ים לפני כחמש שנים, וזאת מבלי שהשקיעה בקרקע עצמה כמעט דבר ומבלי שהשתנה משהו לגבי מצבה לאורך שנים אלו. תוכנית הבנייה על הקרקע כבר מאושרת, והשיווק שלה אמור לקרות בקרוב - אך קשיים בירוקרטיים הקשורים במגבלות גובה מעכבים זאת.

רכישת הזכויות מקיבוץ גליל ים

רמות בעיר הודיעה בדצמבר 2019 על הסכם שבמסגרתו רכשה את זכותו של קיבוץ גליל ים לרכוש מרשות מקרקעי ישראל זכויות החכירה במקרקעין בשטח של כ־2.5 דונם בסמוך לקיבוץ. על המקרקעין, כך להערכת קבוצת יובלים, ניתן להקים 159 יחידות דיור חדשות. באותה העת התמורה עבור הקרקע לא סוכמה עדיין, אך מאוחר יותר הסכימו הצדדים כי החברה תשלם לקיבוץ 6.5 מיליון שקל. מאז, השקיעה החברה לאורך השנים עוד כ־400 אלף שקל.

השבוע הודיעה רמות בעיר כי היא מוכרת את זכותה לרכוש את זכויות החכירה מרמ"י, תמורת סכום של 48.5 מיליון שקל. הרוכשת היא קבוצת רכישה. "התמורה מהרוכש התקבלה במלואה", נכתב בהודעה לבורסה, "והחברה צפויה לרשום רווח לפני מס של כ־40.5 מיליון שקל".

קבוצת הרכישה קיבלה לידיה את הזכות לרכוש את זכויות החכירה בתוספת תנאי מתלה שסוכם עוד ברכישה הראשונה, וטרם התקיים: קבלת מכתב מרמ"י ולפיו התשלום בגין רכישת זכויות החכירה בנכס לא יעלה על הסכום שהובא לידיעת החברה, ובמילים אחרות - טרם התקבל אישור מרמ"י לגבי עלות הרכישה הסופית של הזכויות.

תעשייה

5,400 מ"ר תמורת פחות מ־3 מיליון שקל: חברת ליסינג זכתה במכרז לתעשייה ביישוב בדואי בנגב

מה מחפשת חברת ליסינג באמצע הנגב? חברת בלו סקאי, המציעה מכירה, השכרה וליסינג לרכבים, זכתה השבוע במכרז עבור שטחי תעשייה ביישוב הבדואי אבו קרינאת בנגב, בין באר שבע לדימונה. החברה זכתה בכל ארבעת המגרשים ששווקו במכרז, בשטח כולל של 5,403 מ"ר, תמורת סכום של 2,710,045 שקל, כולל הוצאות פיתוח, כלומר כחצי מיליון שקל לדונם.

מדובר בסכום נמוך למדי, גם בהשוואה למכרזים דומים ששווקו בעבר באזור. כך, במרץ 2022 שווק בהצלחה ביישוב הבדואי א־סייד אשר נמצא צפונית לבאר שבע, מכרז עבור שטחי תעשייה קלה ומלאכה במחיר ממוצע של כ־1.9 מיליון שקל לדונם. נראה כי זו אחת הסיבות המרכזיות לבחירתה של החברה להגיש הצעה דווקא במכרז באבו קרינאת. מומחים בענף הרכב מציינים כי בלו סקאי פעילה מאוד באזור באר שבע והדרום, וככל הנראה בחרה במקום זה להקמת מרכז תפעול והשבחה.

מכרזים

חברת בית ירושלמי זכתה במכרז רמ"י בתלפיות בירושלים ב־122 מיליון

קבוצת בית ירושלמי הפועלת בירושלים זכתה במכרז רמ"י לרכישת מתחם בן חמישה מגרשים בשטח כולל של 17 דונם ברח' משה ברזני בשכונת תלפיות מזרח. על פי המכרז מתוכננות במתחם כ־400 יח"ד. בכוונת הקבוצה לקדם תב"ע חדשה להקמת שכונה חדשה.

על פי הודעת החברה, היא מתכננת להקים במקום את פרויקט "מצפה תלפיות"

אבישי מאירוביץ', סמנכ"ל קבוצת בית ירושלמי, מסר: "מצפה תלפיות תהיה שכונה חדשה לגמרי בתוך תלפיות מזרח שתושביה ייהנו מנוף בראשיתי. כמו כן במסגרת הפרויקט יבנו פארקים, בתי ספר ומבני ציבור משולבים בשטחי מסחר משמעותיים לאורך הרחוב".

קבוצת בית ירושלמי מתכננת ומקימה עשרות פרויקטים ברחבי העיר בסדר גודל של כ- 10,000 יח"ד.

תכנון

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה מקדמת תוכנית מעודכנת לפרישת אתרי התעופה בישראל

על רקע הסאגה הבלתי נגמרת לקידום בנייתו של שדה תעופה בינלאומי חדש, החליטה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לקדם תוכנית מעודכנת לפרישת אתרי התעופה בישראל (תמ"א 1/ 13) - שאינם בינלאומיים.

התוכנית מתייחסת לסוגי תעופה שונים, בהם תעופה לטיסות נוסעים, תעופה למטוסים קטנים (מסוקים, צילום אווירי ופעילות מסחרית אחרת, תעופה ספורטיבית (מצנחי רחיפה, לימוד טיס, מועדוני ספורט ), כלי טיס מופעלים מרחוק (פיתוח, ניסוי, תעופה לכיבוי אש שיטור וביטחון (אזרחי).

מטרת התוכנית, לשמר שטחים לטובת קיומה של התעופה ולקבוע את האופן להכנת תוכניות מפורטות לאתרים, והמימוש ייעשה על סמך תוכניות מפורטות, שיוכנו לאחר אישורה ואשר יסתמכו בין היתר על תסקירי השפעה על הסביבה.

כעת, התוכנית תועבר להערות הציבור והוועדות המחוזיות.

המועצה הארצית השתכנעה כי נדרש שדה תעופה למטוסים קטנים באזור מרכז הארץ, ולכן החליטה לסמן באופן עקרוני אתר תעופה באזור חדרה, לו מקודמת בימים אלה תוכנית מפורטת בוועדה לתשתיות לאומיות.

התחדשות עירונית

קרסו נדל"ן רוכשת החזקות בקבוצת יושפה הפועלת בתחום ההתחדשות העירונית

רכישת המניות נעשית בשלבים עם חברת פרופדו לפי שווי של כ־ 74 מיליון שקל

חברת קרסו נדל"ן רוכשת יחד עם חברת פרופדו, החזקות בקבוצת יושפה. קרסו וחברת פרופדו בע"מ (באמצעות חברה משותפת 50%-50%), ירכשו מניות של קבוצת יושפה , כך שבשלב ראשון יירכשו 49% מהון המניות של יושפה, לפי שווי חברה של כ- 74 מיליון שקל. על פני חמש שנים הרוכשות יוכלו לרכוש מניות נוספות עד 100%.

דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן, מסר: "הרכישה תגדיל באופן מיידי את צבר הפרויקטים למגורים של קרסו בכ־7%. בכוונת קרסו לתמוך בהמשך התרחבותה של יושפה, באמצעות כניסה לפרויקטים רבים נוספים, הן בתחום ההתחדשות הבניינית והן בתחום הפינוי בינוי".

הצבר הנוכחי של קבוצת יושפה כולל 23 פרויקטים מסוג תמ"א 38/2, הנמצאים בשלבים מתקדמים, כשרובם המכריע ברובע 4 בתל אביב. בנוסף מקדמת יושפה 5 מתחמי פינוי בינוי באזור המרכז.