ישראל במלחמה | סיקור שוטף

רשימת הדרישות של חמאס לשינויים בעסקת החטופים


נתניהו אמר כי צה"ל ימשיך בחיסול גדודי החמאס, כולל ברפיח, אבל שר החוץ האמריקני מבהיר שלא התקבל תאריך כזה מצד ישראל • המודיעין האמריקני צופה כי מתוכננת מתקפה משולבת של טילים וכטב"מים נגד ישראל - אבל לא משטח איראן • עדכונים בולטים

משפחות החטופים בכלובים בכיכר החטופים / צילום: אדר איל
משפחות החטופים בכלובים בכיכר החטופים / צילום: אדר איל

עדכונים בולטים 

22:15 - דוברת הבית הלבן: פגישה בנושא רפיח בין ארה"ב לישראל תתקיים בעוד כשבועיים

דוברת הבית הלבן אמרה כי פגישה אישית של גורמים ישראליים ואמריקניים על המבצע המתוכנן ברפיח תתקיים בעוד כשבועיים. מוקדם יותר, אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי בידי ארצות הברית אין תאריך למבצע ישראלי מתוכנן ברפיח וכי הדיונים מול ישראל בנוגע לצעדים העתידיים ברצועת עזה נמשכים.

19:18 - צבע אדום בכפר עזה

התראת צבע אדום הופעלה בכפר עזה שבנגב המערבי.

18:55 - בלינקן: לא קיבלנו תאריך למבצע אפשרי של ישראל ברפיח

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי בידי ארצות הברית אין תאריך למבצע ישראלי מתוכנן ברפיח וכי הדיונים מול ישראל בנוגע לצעדים העתידיים ברצועת עזה. הוא התייחס גם למגעים לעסקת חטופים, והבהיר כי "העברנו הצעה 'רצינית מאוד' לחמאס, מקווים שהיא תתקבל".

בלינקן, ששוחח עם עיתונאים לאחר פגישה עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון, התייחס בדבריו גם לנושא הסיוע ההומניטרי המוכנס לרצועה, וציין כי אמש הוכנס מספר המשאיות הגדול ביותר מה-7 באוקטובר. " ארצות הברית ממשיכה לעבוד בצמוד עם קטאר ומצרים על הסכם הפסקת האש לעזה", אמר.

16:39 - פעיל "אחים לנשק": רוי גורדון הוא החשוד בהשלכת לפיד לעבר פרש במחאה ליד מעון רה"מ 

גורדון תועד משליך לפיד בוער לעבר פרש משטרתי בהפגנה שנערכה מול בית רה"מ ברחוב עזה בירושלים, מעצרו הוארך בארבעה ימים. מ"אחים לנשק" נמסר בתגובה: "אין מקום לאלימות במחאה אזרחית דמוקרטית". לידיעה המלאה ב-N12 

16:01 - רשימת הדרישות של חמאס לשינויים בעסקת החטופים

מקורות בכירים בארגון הטרור מפרטים את הקווים האדומים ואת התביעות החדשות.  
מקורות בכירים בחמאס: הנהגת הארגון דורשת שינויים והבהרות בטיוטת העסקה לשחרור החטופים. הסוגיה המרכזית - חזרתם של אזרחים לא חמושים לצפון הרצועה. חמאס דורש שלישראל לא תהיה זכות לבחון מי חוזר לערים. עוד טוענים מקורות בחמאס: יש פחות מ-70 חטופים חיים, ופחות מ-40 מהם נמנים בקטגוריות ה"הומניטריות". לידיעה המלאה ב-N12

שאלות ותשובות | מתמקדת בכטב"ם ומתפוצצת לצידו: הכירו את המערכת שהופעלה הלילה לראשונה באילת 
אחרי המהלכים האגרסיביים של ארדואן - זו התגובה של ישראל 
חצי שנה למלחמה: כל ענפי המסחר המרכזיים רושמים עלייה במכירות 

15:18 - צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

דובר צה"ל עדכן כי הכוחות מיפו הלילה את ביתו של המחבל כאזם עיסא עלי זואהרה בזעתרה שבחטיבת עציון, אחד מהמחבלים שביצעו את פיגוע הירי בסמוך למחסום א-זעיים לפני כחודש וחצי, בו נרצח מתן אלמליח ז"ל ונפצעו אזרחים נוספים.

בנוסף, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. הכוחות עצרו אחד המבוקשים בטולכרם, סרקו מבנים ותחקרו חשודים נוספים. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. 

15:15 - רה"מ נתניהו: "אנחנו נשלים את החיסול של גדודי החמאס, כולל ברפיח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם מתגייסים לשירות בצה"ל, המיועדים לתפקידי לוחמים ולוחמות מעברים ותצפיתניות בבסיס הקליטה והמיון, במחנה תל השומר. ראש הממשלה אמר למתגייסים: "אתם ביום מאוד גורלי בחיים שלכם ובחיים של המדינה. אנחנו נשלים את החיסול של גדודי החמאס, כולל ברפיח. אין שום כוח בעולם שיעצור אותנו".

נתניהו המשיך והתייחס לכוחות המאיימים על ישראל: "יש הרבה כוחות שמנסים לעשות זאת, אבל זה לא יעזור, משום שהאויב הזה, אחרי מה שהוא עשה, לא יעשה את זה יותר. יש לנו שלוש מטרות: להחזיר את החטופים והחטופות, לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. ויש יעד רביעי - לנצח את הציר".

14:35 - אוגדה 146, כוחות זרוע הים וחיל האוויר ביצעו תרגיל רחב בגזרה הצפונית

כחלק מהגברת המוכנות בגבול הצפוני, השלימו כוחות אוגדה 146 בשיתוף כוחות זרועות הים והאוויר, לצד משטרה וחילוץ תרגיל הגנה רחב. מפקדת האוגדה ומערך השליטה הימית תרגלו יחד מספר רב של תרחישים, בהם הגנת המרחב, פינוי פצועים תחת אש ותרחישי חבירה והתקפה שונים, על מנת להגביר את המוכנות ולחזק את שיתוף הפעולה בין הכוחות.

במסגרת האימון, כלי הביטחון השוטף של זירת חיפה תרגלו התמודדות עם מגוון איומים ותרחישים שונים שעלולים לפגוש אותם במרחב הימי הצפוני. התרגיל נעשה בשיתוף פעולה עם זירת חיפה של זרוע הים, מערך המסק"ר היחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר והכוחות השונים בגזרה, בהם ראשי הביטחון השוטף וחברי כיתות הכוננות ביישובים השונים, כוחות המשטרה וההצלה, כוחות שריון, הנדסה וחטיבות האוגדה. מדובר צה"ל נמסר: "ממשיכים להתאמן בעוצמה לטובת שמירה על מוכנות מלאה לכלל האיומים וניסיונות האויב לפגוע באזרחי ישראל או בשטחה". 

12:03 - בשל חשש לחדירת כלי טיס: התרעות הופעלו בגליל העליון

אזעקות הופעלו בכמה יישובים בגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס. עוד לפני כן זוהו ארבעה שיגורים בגזרת הר דב ואלה נפלו בשטחים פתוחים, ובמקביל נורו כמה מיירטים של כיפת ברזל.

09:40 - צה"ל חיסל מחבל שהשתתף בטבח ה-7 באוקטובר

כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיכים לפעול במרחב מרכז רצועת עזה, ביממה האחרונה הלוחמים חיסלו מספר מחבלים בקרבות מטווח קצר. במהלך הפעילות, הכוחות חיסלו מספר מחבלים שהיוו איום על הכוחות באמצעות כלי טיס וירי צלפים.

בנוסף, חיל האוויר השמיד מבנים צבאיים, עמדות שיגור ותשתיות טרור רבות ברחבי הרצועה. כחלק מהתקיפות, מטוסי קרב תקפו עמדת שיגור, מבנה צבאי ופירים תת-קרקעיים במרחב ממנו זוהו שיגורים שחצו לעבר אזור רעים אתמול. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר חיסל מחבל שהשתתף ח השבעה באוקטובר במרחב ח'אן יונס.

09:16 - דיווח ב-CNN: המודיעין האמריקאי מעריך כי איראן לא צפויה לתקוף את ישראל ישירות

על פי הדיווח, איראן תימנע מלתקוף בעצמה את ישראל בתגובה על הרג בכיר משמרות המהפכה בסוריה, והמודיעין האמריקאי צופה כי מתוכננת מתקפה משולבת של טילים וכטב"מים נגד ישראל - שתבוצע בתיאום כמה מהכוחות השלוחים של איראן באזור. ההערכה המודיעינית היא כי המתקפה יכולה לצאת לפועל כבר השבוע - אחד הגורמים צוטט: "האיום מאוד ברור ואמין. הם הציבו את כל החלקים כדי לבצע כעת מתקפה. הם רק מחכים לעיתוי הנכון".

9:00 - צה"ל תקף תשתיות צבאיות ועמדה צבאית של צבא סוריה

חיל האוויר תקף במהלך הלילה תשתיות צבאיות של צבא סוריה במרחב מחג'ה. בנוסף, צה"ל בירי ארטילרי עמדה של צבא סוריה בדרום המדינה. אמש זוהה שיגור אחד משטח סוריה לעבר מושב יונתן שברמת הגולן - אין נפגעים. ירי ארטילרי של צה"ל תקף את מקורות הירי. כמו כן, שני שיגורים משטח לבנון זוהו אמש לעבר מרחב משגב עם - ונפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

08:17 - צה"ל אישר את חיסולו של יושב ראש ועדת החירום הממשלתית של חמאס במחנות המרכז

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש וחיסלו בהכוונה מודיעינית של אמ"ן את המחבל חאתם אלע'מרי, יושב ראש ועדת החירום הממשלתית של חמאס במחנות המרכז. כחלק מתפקידו, אלע'מרי שימש כפעיל בזרוע הצבאית של חמאס בתחום שיגורי התמ"ס בגדוד מע'אזי שבחטיבת מחנות המרכז.

06:23: אזעקות בגליל המערבי

5 שיגורים מלבנון נפלו בשטחים פתוחים, לא ידוע על נפגעים או נזק. התראות על ירי רקטות ביישובים בצת, שלומי וראש הנקרה.

04:00: חמאס בהודעה רשמית: בוחנים את הצעת ישראל

חמאס פרסם הודעה רשמית ובה התייחס לעסקת החטופים. לפי ההודעה, בארגון עדיין בוחנים את ההצעה הישראלית ויחזירו תשובה למתווכים. בארגון הטרור הדגישו שההצעה לא עמידה בדרישות של הפלסטינים, וכינו את העמדה הישראלית "בלתי מתפשרת".

23:30 - יירוט בשמי אילת

דובר צה"ל מסר שכוחות חיל הים יירטו מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח מדינת ישראל באמצעות מערכת "כיפה ימית". המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בעיר נשמעו אזעקות בעקבות החדירה האווירית.

23:00 - משפחות חטופים במכתב לשרים: אל תאפשרו לטרפד עסקה

משפחות חטופים שלחו מכתב לשרים גלנט, נגץ, איזנקוט ולחבר הכנסת אריה דרעי, לקראת כינוס הקבינט מחר: "אנו מצפים מכם לצאת לציבור ולתמוך באופן ברור בקידום עסקה, ולא לאפשר לסמוטריץ' ולבן גביר לאלץ את ראש הממשלה לטרפד את העסקה שנמצאת על השולחן; אם נתניהו יכנע לקיצוניים ויכשיל שוב את העסקה החליפו אותו מיד במי שמסוגל להחזיר אותם הביתה. יש רוב גורף בכנסת בעד החזרת החטופים הביתה".

"מדינת ישראל כשלה בהגנה על אזרחיה באסון השבעה באוקטובר", כתבו. "חצי שנה אחרי הדרך היחידה להתחיל את הכפרה ואת תהליך השיקום של החברה בישראל בעקבות המחדל היא דרך השבת כל החטופים החיים והנרצחים הביתה, כולם כולל כולם. הניצחון המוחלט יושג בעסקה עכשיו ולא ברפיח". לקריאת המכתב

21:48 - דיווח: צה"ל תקף את בניין משרד הפנים של חמאס, ראש עיר ברצועה נהרג

בעזה מדווחים כי צה"ל תקף את בניין משרד הפנים של חמאס באל-מע'אזי שבמרכז הרצועה, לפחות שלושה הרוגים - בהם ראש העירייה. במקביל, דווח על תקיפות אינטסיביות של צה"ל ברחבי הרצועה.

20:47 - אזעקה ביונתן שבדרום הגולן

שיגור בודד לכיוון דרום רמת הגולן זוהה משטח סוריה. הוא נפל בשטח פתוח. אין דיווח על נפגעים או על נזק.

20:00 - דובר הלשכה המדינית של הג'יהאד מודה: "שיקרנו שצה"ל הפציץ בית חולים בעזה"

בחקירה של יחידה 504 באמ"ן, דובר הלשכה המדינית של הג'יהאד האיסלאמי טארק סלמי עודה אבו שלוף הודה כי "ארגוני הטרור ברצועה משתמשים בכל בתי החולים ברצועת עזה", וכי "הג'יהאד האיסלאמי שיקר ובדה סיפור על כך שרקטה ישראלית פגעה בבית חולים בתחילת המלחמה".

במבצע הממוקד של צה"ל והשב"כ בבית החולים שיפא נעצרו יותר מ-500 מחבלים שמשויכים לארגוני טרור ברצועה, והועברו להמשך חקירה ביחידה 504 באמ"ן ובשב"כ, בהם בכירים ומוקדי ידע בארגוני הטרור ברצועה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12