תנובה נכנסת לתחום המזון הפונקציונלי ומשיקה את +TNUVA

בחודש מאי תשיק תנובה סדרת משקאות פונקציונליים • לפי החברה, קטגוריית השוטים הפונקציונליים מגלגלת כיום ברחבי העולם כ־600 מיליון דולר בשנה • קטגוריית המזון לא קיימת בחנויות בארץ, ויש לראות אם היא תתפוס

השוטים בסדרת TNUVA+ / צילום: יח''צ
השוטים בסדרת TNUVA+ / צילום: יח''צ

חברת המזון תנובה נכנסת לקטגוריה חדשה של מזון פונקציונלי, ובתחילת חודש מאי תשיק סדרת שוטים (בקבוקוני 100 מ"ל) תחת המותג +TNUVA, אשר ישווקו ברשתות המזון ובחנויות מתמחות. מדובר בקטגוריה שעד כה לא הייתה קיימת בשוק הקמעונאי בישראל.

הסדרה מיוצרת בספרד על־ידי AMC, יצרן מוביל בתחום, המייצר כמותג פרטי לחברות כמו סטארבקס ומרקס אנד ספנסר. בשלב ראשון מדובר בחמישה סוגי שוטים, שכל אחד מהם מתבסס על מיץ פירות וירק וכולל רכיב תזונתי מוביל (BOOST). 

המשנה למנכ"ל תנובה: המלחמה חידדה את הצורך בשמירת ביטחון המזון
חצי שנה למלחמה: אילו חברות במשק הקדישו לתאריך פעילות מיוחדת?

שוק של 600 מיליון דולר

לפי החברה, קטגוריית השוטים הפונקציונליים מגלגלת כיום ברחבי העולם כ־600 מיליון דולר בשנה. מנתוני אתר Research and Market עולה כי שוק זה צפוי להגיע ב־2027 ל־1.4 מיליארד דולר, עם צמיחה שנתית ממוצעת של 16%. בין המותגים המובילים בתחום בעולם נמנים Moju, Innocent, Plenish והמותג פרטי של סטארבקס.

תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, מייצרת בארץ כ־95% מפורטפוליו המוצרים שלה. בעשור האחרון משקיעה החברה בפיתוח הפן הבריאותי ובהכנסת מוצרים חדשים התואמים פן זה לפורטפוליו.

כך, למשל, ב־2017 יצאה לדרך סדרת GO (מוצרים עתירי חלבון), הכוללת יוגורטים, אבקות חלבון, חטיפים וגלידות. כיום המותג מגלגל בשנה 200 מיליון שקל.

האם הציבור ימהר לאמץ קטגוריה לא מוכרת, שעד כה לא הייתה קיימת ברשתות הקמעונאיות בישראל? לדברי ענת גרוס־שון, המשנה למנכ"ל תנובה, "גם בעולם תחליפי החלבון זה לקח למעלה מעשור, אבל אנחנו מאמינים שזה המקום שאליו הולך עולם המזון - תזונה מיטיבה, מותאמת ופונקציונלית". עוד הוסיפה גרוס־שון כי היא מאמינה בחינוך חדש של השוק, שלאחריו ייכנסו שחקנים נוספים.