הפתרון לעומס בנתב"ג? הנסיעה במונית צפויה להתייקר בכ־20%

במשרד התחבורה מגבשים העלאת מחירים לנסיעות בין־עירונית במוניות, תוך הפחתת מחיר הנסיעה העירונית • ברקע: מחירון הנסיעות הקבוע בנתב"ג, בעקבותיו נסיעה בין־עירונית איננה רווחית עבור הנהגים

מוניות בנתב''ג / צילום: Shutterstock
מוניות בנתב''ג / צילום: Shutterstock

זמני ההמתנה למוניות בנתב"ג ארוכים מתמיד, למרות היקף הנוסעים הנמוך. בפסח המצב צפוי להחריף עוד יותר, כיוון ש־60 אלף נוסעים צפויים לעבור מדי יום בנתב"ג במהלך החג, כאשר יום השיא צפוי להיות 21 באפריל, ערב החג, יום שבו התחבורה הציבורית דלילה במיוחד. הסיבה לזמני ההמתנה האסטרונומים נעוצה במחירון משרד התחבורה לנסיעות הבין־עירוניות, אשר עודכן ב־2019 והורד אז ב־30%־40%. מאז, נסיעה בין־עירונית איננה רווחית עבור נהגי המוניות.

בלעדי | אי מלאכותי מול חופי ישראל? האם הפעם זה באמת יקרה
בלעדי | ההתרברבות ומאחורי הקלעים של הנסיעה: "לקחתי את מירי רגב להודו"
תפסו אתכם על עבירות תנועה? המחקר שכדאי לכם להכיר

ואם לא די בכך, ככל שהמרחק גדול יותר - מפסידים יותר, מה שהופך את הנסיעה לנתב"ג לנסיעה במחיר הפסד. למרות שנהגי המוניות מחו על כך פעמים רבות, המצב לא השתנה במשך שנים עקב חוסר היציבות הפוליטי וסבבי הבחירות החוזרים.

ועדת המחירים המשותפת למשרד התחבורה והאוצר גיבשה עמדה מקצועית לפיה תעריף הנסיעה הבין־עירונית יעלה ב־1.75 החל מהק"מ העשירי. בפועל, מדובר בעלייה של כ־20%. מנגד, מחיר הנסיעה העירונית צפוי לרדת.

לגלובס נודע כי ההצעה הוגשה לשרת התחבורה מירי רגב, וכל שנותר הוא שתחתום עליה. על אף מצוקת המוניות שצפויה להתגבר בקרוב, גורמים המעורים בנושא מאשימים את שרת התחבורה ואת שר האוצר בעיכוב, היות שהעלאת מחירים איננה צעד פופולרי בימי מלחמה.

"המחיר ההמוצע - ללא שינוי מהותי"

ממשרד התחבורה נמסר: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מגבש מתווה של העלאת מחיר הנסיעה הבין־עירונית, תוך הפחתת מחיר הנסיעה העירונית. מחיר הנסיעה הממוצעת יישאר ללא שינוי מהותי. לאחר שקוימו מספר דיונים בנושא, ההסכם המתגבש מוסכם על אירגוני נהגי המוניות שהיו חלק מההליך. אנו עמלים בימים אלה על פנייה מסודרת שתוגש לוועדת המחירים שבראשות משרד האוצר".