החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי • אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון • וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

קרנות הפנסיה וההשתלמות השיגו במהלך הרבעון הראשון של השנה תשואה שמנהלי השקעות יכולים לחיות איתה בשקט ויתכן שאף היו חותמים עליה מראש לתקופה של שנה שלמה. את הרבעון הראשון של השנה מסיימות קרנות ההשתלמות הכלליות עם תשואה ממוצעת של 4.6% ובמסלולים המנייתיים עמדה מתחילת השנה התשואה הממוצעת על 8.7%.

המתכון של אלטשולר שחם חזרה לצמרת: בנקים באירופה, אנרגיה ונחושת
הכירו את מנהלת המסחר שהפכה לשיאנית השכר של בתי ההשקעות 

זאת לאחר שבחודש מרץ נרשמה תשואה ממוצעת של 2.3% במסלולים הכלליים ושל 3.8% בממוצע במסלולים המנייתיים. מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 עם תשואה ממוצעת של יותר מ-6%. מסלול הצעירים בקרנות הפנסיה רשם במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% ומתחילת השנה תשואה של יותר מ-5%.

מדיווחי החברות המנהלות, מי שהובילה את חודש מרץ בתשואות המסלול הכללי והמנייתי בקרנות ההשתלמות וגם במסלול הצעירים של קרנות הפנסיה היא חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם. החברה ממשיכה את הקאמבק בו החלה אשתקד עם תשואה של יותר מ-2.5% במסלול הכללי ושל 4.5% במסלול המנייתי. במקום השני במסלול הכללי נמצאת מור עם תשואה של יותר מ-2.4% כשצמודה אליה מגדל. במסלולים המנייתיים במקום השני התברגה הראל עם תשואה של 4% ואחריה המצטיינת של פברואר, כלל, עם תשואה של יותר מ-3.9%.

מבט על תוצאות הרבעון הראשון של השנה מגלה שהקרן של אינפיניטי (קרן קטנה יחסית) רשמה תשואה של כמעט 5.2% במסלול הכללי וצמודה אליה מור עם תשואה של כמעט 5.1%. במסלולים מוטי המניות מי שכבשה את המקום הראשון היא אנליסט עם תשואה של יותר מ-9.5% ואחריה מור עם תשואה מצטברת של 9.34% בשלושת החודשים הראשונים של השנה כשאלטשולר שחם במקום השלישי. מיטב, שהצטיינה אשתקד, נמצאת במקום האחרון בשני המסלולים עם תשואה מצטברת של 4.3% בכללי ו-8.1% במנייתי.

באשר לקרנות ההשתלמות העוקבות אחר מדד ה-S&P 500, התשואה הממוצעת בחודש מרץ הייתה של 6.2% ומתחילת השנה היא עומדת על כ-12%. כאשר בוחנים את התשואה בשנה האחרונה, זו כבר מטפסת לכ-34.5%.