אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" • בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

אלונה בר און, מו''ל גלובס, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי
אלונה בר און, מו''ל גלובס, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

"כעיתון כלכלי, אנחנו שואלים את עצמנו איפה אנחנו בתוך הסיפור של המלחמה" - כך פתחה הבוקר (ג') אלונה בר און, מו"ל גלובס, את כנס TECH IL של גלובס, שהתקיים בתל אביב. "אנחנו משתדלים להנגיש את המידע גם באמצעות גלובס טק, שעוסק בפרויקטים מיוחדים, כגון החברות שהפכו את ישראל למעצמת השבבים, ראיונות בלעדיים, המהפכה הטכנולוגית הכלכלית. אנחנו מסקרים את מלחמת ההסברה, מה עומד מאחורי האלגוריתמים ברשתות החברתיות, וכמובן גם את הטכנולוגיות שנערך בהן שימוש במסגרת המלחמה. הרבה מיתר המדורים בגלובס עוסקים בזוויות אחרת של המלחמה. אותי, באופן אישי, זה מעודד, כי אני קוראת את הדברים האלה, מרגישה קצת יותר אופטימית, וחושבת שיש הרבה במה להתגאות".

כנס TECH IL | גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"
כנס TECH IL | גל בר דעה: "לבנקים יש אחריות לרווחה הכלכלית של הציבור, יש מקום לדירקטיבה מצד הפיקוח שתקדם זאת" 

עוד הוסיפה בר און כי העיתון מקפיד על הצפת סוגיות שלא בהכרח מסוקרות, הצגת הנתונים והסיפור שהם מספרים, פרשנויות וחשיפות ראשוניות: "חלק לא קטן מחשיפות מדור הטק של גלובס מוצא את דרכו לעולם, בדיקות וניתוחים, המון הנגשת ידע, המון שאלות שכולנו לא מספיק בקיאים בהם, מעקב על נתוני משרות ונתוני שכר".

בר און הציגה למשתתפי הכנס את בדיקת המוניטור של גלובס בנוגע לתוכנית הלאומית להגדלת כוח-האדם בהייטק, כדוגמה לפעילות המדור. "אחד מהחלקים שאני מתגאה בו זה ה'מוניטור', המדור שבודק ועוקב אחר החלטות וביצוע החלטות ממשלתיות, בשיתוף המרכז להעצמת האזרח. אין הרבה מעקב כזה, והוא לא מתקיים כהלכה בתוך הממשלה. מה שחשוב באמת, זה עצם המעקב והחשיפה".

זו השנה ה-18 בה מתפרסם דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס. בר און חשפה במהלך הכנס כי הרשימה מתבססת על הבחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי. הקרנות התבקשו לבחור חברות טכנולוגיה ישראליות צעירות ופורצות דרך, שמאחוריהן סבבי גיוס משמעותיים של עשרות מיליוני דולרים; חברות המציגות צמיחה בריאה, מייצרות אימפקט משמעותי על תעשיות וציבורים של צרכנים, ונמצאות על מסלול בטוח להנפקה בתוך שנתיים או שלוש, לכשייפתחו שערי הבורסה בניו יורק. "דרושה עבודה רבה כדי לדרג את הסטארט־אפים, מדובר בתהליך מקצועי, והמערכת מסתמכת בעיקר על גורמי מקצוע", הסבירה בר און.

לסיכום הסבירה בר און על המאמצים של גלובס לייצר עיתונות אחרת. "אנחנו מנסים לבנות עיתונות שהיא מזון בריא לתודעה. אף אחד לא מסמן לנו מתי השליליות־יתר תוקפת אותנו, מתי עודף מידע עלול לבלבל".

***גילוי מלא: הכנס בחסות בנק ONE ZERO, מיקרוסופט, KPMG, HP Indigo, AT&T, ובהשתתפות מקורות ורשות החדשנות.