מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% • בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי
מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

אחרי טרה ובעקבות התייקרות מוצרי החלב שבפיקוח: תנובה הודיעה היום (ד') לקמעונאים כי בהמשך לעליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים שנכנסה לתוקף היום, יעודכנו מחירי מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל בשיעור של 4.48%. המחיר החדש ייכנס לתוקף החל מ-2 במאי. 

בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8%. העלאות אלה ייכנסו לתוקף ב-16 במאי. 

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?
מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

כך, אחרי יום העצמאות תבוצע העלאת מחירים במוצרים הבאים: מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה יעודכן בשיעור ממוצע של כ-3.5%; מחירון מוצרי סנפרוסט יעודכן בשיעור ממוצע של כ-4.5%; מחירון מוצרי מעדנות יעודכן בשיעור ממוצע של כ-4.2%; מחירון מוצרי מאמא עוף יעודכן בשיעור ממוצע של כ-9.8%; ומחירון מוצרי טירת צבי יעודכן בשיעור ממוצע של כ-9.6%.

בהודעת החברה נכתב כי "תנובה סופגת מזה תקופה, וביתר שאת מאז תחילת המלחמה, את עליות התשומות ובהן חומרי הגלם. למרות הגידול המשמעותי בהוצאות, החברה עשתה כל מאמץ על-מנת לעדכן את המחירים באופן מידתי". 

חברות נוספות יצטרפו

נזכיר כי רק אתמול (ג') הודיעה החברה המרכזית למשקאות על העלאת מחירים במוצרי החלב של טרה, במוצרי המשקאות הממותקים והמוגזים ובמשקאות האלכוהול. מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2%. ההעלאה תיכנס לתוקף ב-19 במאי. 

ההתייקרות במוצרי החלב המפוקחים שנכנסת לתוקף היום היוותה סימן מקדים להודעות על העלאות המחירים של חברות המזון. גם במאי 2023, לאחר העלאת מחירי החלב במפוקחים דאז, הודיעו תוך שעות בזו אחר זו טרה, תנובה, שטראוס ומחלבות גד על העלאות מחירים במוצרים המפוקחים והלא מפוקחים. 

חצי שנה קודם לכן, בנובמבר 2022, העלתה תנובה מחירים לראשונה מאז 2018, מהלך שהוביל למאבק מתוקשר מול קבוצת קמעונאות המזון הגדולה בישראל שופרסל, שסירבה להעלאת המחירים של תנובה. לאחר כמה שבועות בהם מצאה עצמה מול מקררים ריקים ולקוחות שעברו לבצע קניות ברשתות אחרות בהן כן נמכרו מוצרי תנובה, הסכימה שופרסל לחלק מההתייקרויות.